پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

رییس جدید سازمان غذا و دارو عضو هیات مدیره سه شرکت دارویی است!

  • کد خبر: ۸۶۰۴۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
رییس جدید سازمان غذا و دارو عضو هیات مدیره سه شرکت دارویی است!
بهرام دارایی شب گذشته به عنوان رییس سازمان غذا و دارو منصوب شد که بر اساس قانون و جلوگیری از تعارض منافع باید از از سه شرکت دارویی استعفا کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چندی پیش خبر انتصاب بهرام دارایی به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو منتشر شد و این خبر از سوی روابط عمومی وزارت بهداشت تکذیب شد، برخی علت تکذیب را تمایل وزیر بهداشت برای انتصاب فردی غیر داروساز به منظور تاکید بر رعایت تضاد منافع می‌دانستند چرا که بهرام دارایی در سه شرکت دارویی عضو هیات مدیره یا سهام دار است، اما در نهایت شامگاه دیروز بهرام دارایی از سوی عین اللهی وزیر بهداشت به عنوان رییس سازمان غذا و دارو منصوب شد.

بهرام دارایی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و Ph.D سم‌شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است از جمله سوابق اجرایی دارایی می‌توان به موسس و مدیر گروه سم‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس، مدیرکل نشر آثار علمی دانشگاه تربیت مدرس، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، عضو هیات مدیره شرکت البرزدارو (زیرمجموعه هلدینگ دارویی برکت) و معاون هلدینگ دارویی برکت اشاره کرد.

چند روز پیش هم اخباری مبنی بر انتصاب داماد وزیر بهداشت با اسم مستعار منتشر شده بود که واکنش وزارت بهداشتی‌ها را به دنبال داشت و مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: «روند انتخاب و انتصاب مدیران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر مبنای شایسته سالاری مبتنی بر اصول و ارزش‌های دولت سیزدهم و معیار‌های "عهدنامه مدیران دولت مردمی" بوده و این وزارتخانه با خرد جمعی، مشارکت نخبگان و دریافت و بهره از پیشنهادات اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین طرح و بررسی کارشناسانه در کمیته‌های تخصصی متعدد متشکل از صاحب نظران دانشگاهی در حوزه‌های گوناگون، اقدام به انتخاب و انتصاب مدیران نظام سلام کشور می‌کند.

برخی حواشی، ابهامات و شبهات رسانه‌ای مطرح شده در این خصوص از قبیل تاثیر برخی چهره‌ها و افراد در روند انتصابات وزارت بهداشت به هیچ وجه صحت ندارد».

همچنین وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از یک نمایشگاه دارویی گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که تعارض منافع را در شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در نظر می‌گیریم.

وزیر بهداشت پیش از این هم اعلام کرده بود که مدیران وزارت بهداشت پس از تصدی پست مدیریتی میثاق نامه‌ای را امضا می‌کنند که از آن پس در هیچ نهاد و موسسه خصوصی همزمان با پست مدیریتی خود فعالیت نداشته باشند تا تضاد منافع وجود نداشته باشد.

حالا باید رییس جدید سازمان غذا و دارو بنابر میثاق نامه وزارت بهداشتی‌ها از سه شرکت دارویی استعفا دهد یا سهام خود را بفروشد تا تضاد منافع صورت نگیرد.

باید منتظر ماند و دید که رییس سازمان غذا و دارو چه زمانی از شرکت‌های دارویی خصوصی استعفا می‌دهد و سهام شرکت‌های دارویی را می‌فروشد.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->