تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری
سرخط خبرها

ساعت اجرای طرح ترافیک تهران از امروز تغییر کرد (۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۶۰۸۵
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
  • ۱
ساعت اجرای طرح ترافیک تهران از امروز تغییر کرد (۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰)
تهرانی‌ها حواسشان باشد که بعد از گذشت ماه‌ها، از امروز (دوشنبه) ساعات طرح ترافیک افزایش یافته و دقت کنند تا جریمه نشوند.

به گزارش شهرآرانیوز، با شیوع پاندمی کرونا و تاثیرحمل و نقل شلوغ بر گسترش این بیماری، مسئولان ستاد کرونا تصمیم گرفتند ساعت طرح ترافیک را کاهش دهند تاعلاوه بر کاهش ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی ریسک ابتلا هم کمترشود و حتی در برخی مواقع با بالا رفتن میزان ابتلاء، طرح ترافیک لغو هم شد؛ اما با آغاز واکسیناسیون سراسری و باز شدن مراکز مختلف، شاهد افزایش ترافیک در معابر بودیم و آنطور که مسئولان امر می‌گویند حدود یک ماه و نیم است که ترافیک در معابر بگونه‌ای افزایش یافته و برخی معابر در برخی ساعات به پارکینگ خودرو‌ها تبدیل شده است و نمی‌توان برای گره‌های ترافیکی که ناشی از افزایش تعداد خودرو‌ها است، چاره‌ای اندیشید.

ترافیک شدید معابر که در نگاه اول، دلیلی هم نداشت صدای پلیس را هم در آورد به گونه‌ای که سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ ترافیک تهران را نگران کننده دانست و بر ضرورت تغییر ساعات طرح ترافیک در پایتخت تاکید کرده و به ایسنا می‌گوید: "حجم ترافیک در معابر شهر تهران و به خصوص ترافیک عصرگاهی بالا رفته و ما از نگرانی مردم در این زمینه با خبریم. علت اصلی افزایش ترافیک به خصوص در عصر و هنگام شب نیز حجم خودروهاست و از طرفی دیگر نیز طول روز کوتاه شده و ساعت طرح ترافیک هم کوتاه است، همین موضوع سبب شده تا به یک باره یک حجم سنگینی از ترافیک را به خصوص در هنگام عصر و شب مشاهده کنیم. "

وی تاکید کرده است که "ترافیک تهران به خصوص در عصر‌ها و ساعات ابتدایی شهر کلافه کننده شده و ما باید به عنوان مسئولان دور هم جمع شویم و یک فکری برای حل این مشکل کنیم. به ویژه آنکه با توجه به لغو دورکاری و در روز‌های آینده بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس این روند افزایش نیز خواهد داشت. "

همچنین سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز درباره ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران که تحت تاثیر شیوع کرونا مورد تغییر قرار گرفته به ایسنا می‌گوید: طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوا و ارتقای انضباط ترافیکی موثر است و از نظر ما اگر تغییر در این طرح تاثیر منفی بر شیوع کرونا نداشته باشد، اصرار داریم که ساعات اجرای طرح ترافیک افزایش یافته و به همان چرخه قبلی برگردد.

وی می‌افزاید:، اما با توجه به اینکه سلامت مردم اولویت اصلی پلیس است، در صورتی که بازگشت طرح ترافیک یه ساعات قبلی بر کرونا اثر منفی نداشته باشد پیشنهاد ما برگشت طرح ترافیک به حالت قبلی است.

به گزارش ایسنا، ترافیک تنها صدای پلیس رابلند نکرد؛ بلکه شهرداری تهران نیز خواهان تغییر در اجرای ساعات طرح ترافیک شد، به‌گونه‌ای که مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در مصاحبه‌ای درباره دلایل افزایش بار ترافیکی پایتخت به ایسنا اظهارکرده است: این موضوع دلایل بسیاری دارد که البته از یک ماه و نیم پیش ترافیک افزایش یافته است که از مهمترین دلایل آن می‌توان به واکسیناسیون شهروندان تهرانی و تردد آن‌ها در سطح شهر اشاره کرد.

وی تصریح می‌کند: بر همین اساس معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جلسات مختلفی را در ارتباط با این مسئله برگزار کرده است و دلایل آن تهیه و تدوین شده است و با توجه به اینکه در حال حاضر طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ است به همین دلیل منجر به افزایش تردد‌ها در سطح شهر تهران شده است و پیک تردد در سطح شهر تهران بین ساعت ۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ و بعد از ظهر‌ها از ساعت ۱۶ به بعد است و با توجه به اینکه ساعت طرح ترافیک در حال حاضر نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده است یکی از دلایل افزایش تردد‌ها همین مسئله است.

وی از برگزاری جلسه شورایعالی ترافیک تهران برای بررسی ترافیک این روز‌ها و شب‌های تهران خبر می‌دهد و می‌گوید: جلسه شورای ترافیک با حضور اعضا و آقای زالی رئیس ستاد کرونای استان تهران برگزار شده و در این جلسه قرار است تا در ارتباط با چند سناریو تصمیم‌گیری شود که از آن جمله می‌توان به بازگشت طرح ترافیک به شکل قبل، و پلکانی کردن ساعت طرح اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، نهایتا در عصر چهارشنبه هفته گذشته جلسه شورایعالی ترافیک تهران برای بررسی وضعیت ترافیک این روز‌های تهران برگزار شد و تصمیم گیری بر این شد که در دو گام ساعات محدودیت طرح ترافیک اصلاح شود.

بر اساس این مصوبه، قرار شد در گام اول از امروز ۱۰ آبان ماه، ساعت شروع طرح ترافیک از ۸:۳۰ به ساعت ۷:۳۰ صبح اصلاح شود و ساعت پایان طرح ترافیک که حالا ۱۶:۳۰ است به ساعت ۱۷:۳۰ منتقل شود که این شرایط تا روز اعلام بازگشایی مراکز آموزشی برقرار می‌ماند.

گام دوم تغییر ساعات طرح ترافیک منوط به زمان بازگشایی مراکز آموزشی است که هر روزی که تصمیم بر بازگشایی مراکز آموزشی باشد، در همان روز شرایط ترافیکی مجدد اصلاح می‌شود به این صورت که شروع طرح ترافیک به ساعت۶:۳۰ و پایان آن به ساعت ۱۸ در نیمه دوم سال و به ساعت ۱۹ در نیمه اول سال جا به جا می‌شود و سایر شرایط و مصوبات اعلامی مربوط به طرح ترافیک تهران، همچنان به قوت خود باقی است.

در حالی ساعات طرح ترافیک از امروز افزایش می‌یابد که برخی نگران افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و شروع پیک ششم هستند که بر همین اساس محسن منصوری استاندار تهران به ایسنا می‌گوید: تغییر ساعات طرح ترافیک به وضعیت کرونا بستگی دارد به گونه‌ای که اگر مؤلفه کرونا در تصمیم گیری درباره طرح ترافیک حذف شده و نگرانی در مورد آن کاهش پیدا کند با تصمیم ستادملی مقابله با کرونا امکان تجدید نظر در این خصوص وجود دارد.

تهرانی‌ها حواسشان باشد که بعد از گذشت ماه‌ها، از امروز (دوشنبه) ساعات طرح ترافیک افزایش یافته و دقت کنند تا جریمه نشوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
0
چطوره که طرح ترافیک برمیگرده سر جاش ولی منع تردد برداشته نمیشه . نخیر آقا / قسمت اعظم ترافیک بخاطر منع تردد هست که همه هجوم میارن کارهاشونو انجام بدهند تا به ساعت ده که منع تردد هست برخورد نکنند .
منع تردد چه ارتباطی با کرونا داره ؟ا
البته سودش برای شما بخاطر جریمه هاست .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->