به گزارش شهرآرانیوز، رضا حاجی پور در تشریح نشست روز گذشته (یکشنبه ۹ آبان ماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در نشست امروز براساس ضرب الاجلی که رئیس مجلس برای بازنگری در لایحه رتبه بندی تعیین کرد، کمیسیون بلافاصله وارد اصلاح مواد ۴ به بعد این لایحه شد و ۳ ماده از این لایحه را مورد بررسی کارشناسی قرار داد.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس ماده ۴ لایحه رتبه بندی که براساس آن معلمان در بدو ورود لزوماً «آموزشیار معلم» تعیین میشدند، حذف شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: ماده ۵ این لایحه نیز با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید. در این ماده فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان در استخدام آموزش و پرورش تعیین میشود و براساس آن دولت مکلف است آیین نامه اجرایی این قانون را تا پایان سال ۱۴۰۰ تدوین کند.
حاجی پور اضافه کرد: همچنین پیشنهاداتی درخصوص ماده ۶ لایحه رتبه بندی وجود داشت که در این خصوص مباحث کارشناسی در کمیسیون مطرح و ادامه بررسیها به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.
منبع: خانهملت
اینجا بخوانید:
مشکلات اساسی رتبهبندی معلمان؛ از محدودیت مالی تا وضعیت مبهم معلمان شاغل
«لایحه رتبهبندی معلمان» به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت + جزئیات