نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

خبر جدید؛ ثبت‌نام «مجردها» در طرح نهضت ملی مسکن تکذیب شد (۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۶۳۲۷
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
  • ۳
خبر جدید؛ ثبت‌نام «مجردها» در طرح نهضت ملی مسکن تکذیب شد (۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰)
وزارت راه و شهرسازی برای چندمین بار ثبت‌نام «مجردها» در طرح نهضت ملی مسکن را تکذیب و اعلام کرد: زنان خود سرپرست با حداقل ۳۵ سال سن، نخبگان علمی و افراد معلول جسمی- حرکتی، تنها مجرد‌هایی هستند که امکان ثبت‌نام در این طرح را دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت راه و شهرسازی در پی انتشار محتوایی به نقل از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر امکان ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح جهش تولید مسکن اعلام کرد: محتوای اعلام شده صحت نداشته و در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد رفع موانع قانونی استفاده از تسهیلات دولتی بخش مسکن برای مجرد‌های فاقد شرایط سرپرست خانوار و شرایط مندرج در تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ را برای تصویب در شورای‌عالی مسکن و هیات وزیران پیگیری می‌کند.

بر اساس تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و افراد معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور بدون شرط تأهل می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آن‌ها وجود ندارد.

همچنین قانون برای سرپرستان خانواده، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

یادآوری می‌شود، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی می‌شوند و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر تغییری در شرایط مجرد‌ها برای ثبت‌نام در طرح‌های مسکنی ایجاد نشده و پیشنهاد امکان ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح جهش تولید مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل واحد مسکونی در دست پیگیری است.

بر اساس ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، " فاقدین مسکن" شامل افراد سرپرست خانواری می‌شود که خود و افراد تحت تکفل آنان از اول فرودین ۱۳۸۴ (تاریخ اجرای قانون برنامه چهارم توسعه) فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از متقاضیان مسکن درخواست کرد، پس از ورود به سامانه ثبت‌نام به آدرس https://saman.mrud.ir در صفحه اصلی در ذیل عنوان شرایط متقاضیان جزئیات مربوط به شرایط ثبت‌نام را مطالعه کنند و به محتوا‌های غیرموثق که در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منشتر می‌شود، توجهی نکنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
1
ساعت 9 صبح، خودت خبر ثبت نام تمام مجردان فارغ از جنسیت رو گذاشتی
مردانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
1
خیرت را نخواستیم، شر مرسان (دولت)
شاکرناصری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
1
سلام سرپرست خانواده ۵نفروبکارهستم به مسکن نیاز دارم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->