آنتی بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی تجویز می‌شود خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور | اهداکنندگان مرگ مغزی به ۳۲۴ بیمار نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشیدند تقریبا تمام افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به آب مروارید می‌شوند آزمون تعیین رشته مجدد، برای کدام دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟ کاهش نسبی دمای هوای برخی مناطق کشور از اواسط هفته آینده (۲ مرداد ۱۴۰۳) متن دقیق آیین‌نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ | واریز مبلغ ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری و صندوق فولاد انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است
سرخط خبرها

درباره گندیده شدن سیب‌های‌ِ باغ‌های غرب کشور

  • کد خبر: ۸۶۴۰۳
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
درباره گندیده شدن سیب‌های‌ِ باغ‌های غرب کشور
بوی سیب امروز به خوشی آن بوی سیب قدیم نیست، بلکه شاهد جمع شدن و آوار شدن سیب‌هایی هستید که یکی پس از دیگری در گونی‌های انباشته‌شده به‌جای فروش در بازارچه‌های ایرانی و خارجی به ضایعاتی‌ها فروخته می‌شود و دیگر کسی آن بوی خوش سیب را حس نمی‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در این چند روز تصویر گندیده شدن سیب‌های‌ِ باغ‌های غرب کشور دست‌به‌دست می‌شود. با تأسف خوردن و نگرانی درباره آینده کشاورزان و گفتگو با آن‌ها و انتشارش توسط برخی خبرگزاری‌ها، کاری پیش نمی‌رود. سالانه حدود ۷۰میلیون تن سیب در جهان تولید می‌شود که کشور چین اولین تولیدکننده این میوه محسوب می‌شود و ایران با تولید ۲ میلیون‌و۸۰۰هزار تن در سال گذشته چهارمین رتبه تولید این محصول را به خود اختصاص داد.

آذربایجان‌غربی بزرگ‌ترین تولیدکننده سیب درختی کشور است و تولیدکننده ۴۰درصدی سیب کشور به‌شمار می‌آید. هرساله در اواخر تابستان و هم‌زمان با مشخص شدن تقریبی میزان برداشت سیب در مهاباد، بحث‌ها و حواشی درباره نرخ نگهداری این محصول در سردخانه‌ها به اوج خود می‌رسد.

خبری از بوی خوش سیب نیست

سال گذشته تعرفه نگهداری هرکیلو سیب در سردخانه‌ها ۵۱۷تومان بود که البته باتوجه‌به سرمای بهاره و تلف شدن میوه تعداد زیادی از باغ‌های مهاباد، میزان تولید این محصول به کمتر از ۸۶هزار تن رسیده بود و همین موضوع شاید به‌نوعی در پذیرش میوه باغداران با تعرفه فوق تأثیرگذار بود، ولی آیا امسال نیز باتوجه‌به گرانی‌ها و تورم افسارگسیخته، همچنان تعرفه بالا برای سردخانه‌داران اجراشدنی است؟ جالب‌تر اینکه کشاورزان می‌گویند در فصل فروش به ازای فروش هر تن، مبلغی افزون‌بر ۲میلیون تومان به دلال پرداخت می‌کنند تا محصولش را بفروشد و او دوساعته همه محصول را آب می‌کند.

قبل‌تر‌ها وقتی به ورودی شهر مهاباد در آذربایجان‌غربی یا مراغه در آذربایجان‌شرقی و مشکین‌شهر در استان اردبیل می‌رسیدید، بوی خوش سیب را استشمام می‌کردید، اما بوی سیب امروز به خوشی آن بوی سیب قدیم نیست، بلکه شاهد جمع شدن و آوار شدن سیب‌هایی هستید که یکی پس از دیگری در گونی‌های انباشته‌شده به‌جای فروش در بازارچه‌های ایرانی و خارجی به ضایعاتی‌ها فروخته می‌شود و دیگر کسی آن بوی خوش سیب را حس نمی‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->