آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
سرخط خبرها

باید و نبایدهایی کرونایی هم زمان با بازگشایی مدارس

  • کد خبر: ۸۶۷۲۷
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
باید و نبایدهایی کرونایی هم زمان با بازگشایی مدارس
بهداشت‌یاران نقش به‌سزایی در پیشگیری از شیوع بیماری در زمان بازگشایی مدارس دارند که باید به برخی نکات بهداشتی به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و سایر کارکنان توجه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه ولی نژاد رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در نیمه آبان ماه و به بهانه روز ملی بهداشتیاران و سفیران سلامت مدارس، وظایف این گروه را بسیار مهم خواند و گفت: بهداشتیاران در مدارس مسئول توجه، توصیه و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند که این وظیفه در دوران همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ نقش بسزایی پیدا می‌کند.

وی در خصوص اصول کلی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، عنوان کرد: واکسیناسیون همگانی، شستشوی مرتب و صحیح دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی مناسب، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی و تهویه مناسب از مواردی است که برای بازگشایی مدارس باید به آنها توجه کرد.

ولی نژاد عنوان کرد: دانش آموزان برای انتخاب محل نشستن خود در کلاس‌ها باید اصول فاصله فیزیکی را مدنظر قرار دهند و با سایر همکلاسی‌های خود در تمام جهات یک متر و نیم فاصله داشته باشند. همچنین از هرگونه تجمع در داخل مدرسه، حیاط، کارگاه، نمازخانه، کتابخانه و آزمایشگاه باید خودداری شود.

به گفته رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انجام فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی به صورت انفرادی یا حداکثر ۱۵ نفره با رعایت فاصله گذاری در محیط‌های باز بلامانع است.

وی در خصوص استفاده از سرویس مدارس نیز تصریح کرد: دانش آموزانی که با سرویس به مدرسه می‌روند، با حضور افراد مبتلا یا مشکوک به ابتلاء در سرویس، از سوار شدن خودداری کنند. همچنین باید از واکسینه شدن راننده سرویس اطمینان حاصل کرده و حداقل تعداد افراد سوار شوند.

ولی نژاد با اشاره به لزوم رعایت بهداشت فردی زمان حضور در مدارس، تصریح کرد: دانش آموزان حتماً باید ماسک بزنند، از دست دادن، روبوسی و بغل کردن یکدیگر پرهیز کنند، وسایل خود را با سایر همکلاسی‌ها تبادل نکنند، به طور مرتب و صحیح دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و محلول ضدعفونی کننده با خود به همراه داشته باشند.

رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تعطیلی بوفه مدارس در زمان همه‌گیری بیماری کرونا خبر داد و افزود: توصیه می‌شود دانش آموزان از منزل با خود خوراکی ببرند، از دست به دست کردن مواد غذایی با همکلاسی‌های خود خودداری کنند، در طول روز حتماً آب بنوشند و محصولات فله‌ای و باز از دست فروشان نخرند.

وی با بیان اهمیت وجود تهویه هوای مناسب در تمام قسمت‌های مدرسه، اظهار کرد: پنجره تمامی قسمت‌های مدرسه باید باز باشد تا هوا جریان پیدا کند. دانش آموزان و سایر کارکنان نباید در اتاق‌های بدون تهویه قرار گیرند. در زمان سرما و استفاده از وسایل گرمایشی نیز باید هر یک ساعت یک بار هوای کلاس‌ها تهویه و پنجره‌ها به مدت ۱۰ دقیقه باز شود. بنابراین دانش آموزان باید لباس مناسب به همراه داشته باشند.

ولی نژاد در پایان تصریح کرد: در صورتی که هر یک از علائم بروز بیماری تنفسی و کرونا در دانش آموزان دیده شد، باید به اطلاع مسئولین رسانده و از حضور در مدرسه اجتناب شود و در صورت تأیید ابتلاء به کرونا، پس از بهبود برای بازگشت به مدرسه لازم است ارزیابی‌ها توسط پزشک معتمد صورت گیرد.

 

منبع: خبرآنلاین

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->