شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

سوتی جدید رئیس جمهور پرحاشیه برزیل

  • کد خبر: ۸۶۹۳۴
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
سوتی جدید رئیس جمهور پرحاشیه برزیل
رئیس جمهور پرحاشیه کشور برزیل، باز هم به صدر اخبار روز دنیا رسید و این بار یک اشتباه لفظی کار دست او داد.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز؛ ژائیر بولسونارو که حاشیه هایش انگار تمامی ندارد، این بار در مراسم راه اندازی فناوری 5G به سفر اخیرش به کشور ایتالیا اشاره کرد و گفت «آنجا از برج پیتزا دیدن کردم.»

برج پیزا یکی از دیدنی‌های این کشور و پیتزا، یک غذای محبوب ایتالیایی است و به کار بردن این دو واژه به جای یکدیگر، راه را برای شوخی‌های توییتری باز کرد. کاربران اغلب تصویر برج پیزا را با انواع پیتزا تزئین کردند و آن را به اشتراک گذاشتند. بولسونارو، به خاطر موضع اش در برابر واکسن کووید-۱۹ نیز، مورد انتقاد‌های شدید است و آمار بالای ابتلا به کرونا در کشور برزیل، بار‌ها و بار‌ها موجب سرزنش او از سوی سران کشور‌های دیگر شده است.

او در نشست اخیر شورای عمومی سازمان ملل نیز، همراه با دستیاران خود، گوشه خیابان غذا خورد؛ زیرا تنها افراد واکسینه شده می‌توانند در رستوران‌های نیویورک حاضر شوند. او درخواست نخست وزیر انگلیس برای دریافت واکسن در این کشور را نیز رد کرد و باوجود توصیه‌های فراوان از داخل و خارج کشورش، راضی به تزریق واکسن کووید-۱۹‌ نمی‌شود. او متهم است که با تأخیر در خرید واکسن، جان مردم برزیل را به بازی گرفته و اتهاماتی هم در این باره گریبا ن گیر او شده است.

بولسونارو چندی پیش لابه لای حرف هایش درباره جان کری، وزیر پیشین امور خارجه آمریکا، او را جیم کری خطاب کرد. جیم کری بازیگر کمدی آمریکایی است و این موضوع هم تعجب خبرنگاران حاضر را به همراه داشت. بولسونارو پیش‌تر از چتربازان ارتش برزیل بود و افسران ارشدش، او را این طور توصیف می‌کنند که جاه طلب و جنگنده است و حمایت او از مردم مسلح برزیل، ریشه در این روحیه اش دارد. پیش‌تر در دیدار حضوری با طرفدارانش به آن‌ها توصیه کرد که هرچه سریع‌تر سلاح بخرند و عقیده دارد که قوانین مربوط به حمل اسلحه در برزیل باید آزادانه‌تر طرح ریزی شوند و به مخالفان حمل اسلحه گفته بود که دیر یا زود باید دست از سرزنش دیگران بردارند.

او بار‌ها پشت در‌های عمومی متوقف شده است و به دلیل تزریق نکردن واکسن، اجازه حضور در استادیوم‌های کشور برزیل را هم ندارد. وقتی برای تماشای بازی تیم محبوبش به استادیوم رفته بود، اجازه ورود پیدا نکرد و بار‌ها برای استفاده نکردن از ماسک، جریمه شده است. در چندماه گذشته، مردم بسیاری به خیابان‌ها آمدند و خواستار برکناری بولسونارو شدند، اما او توجهی به انتقاد‌ها ندارد و بد نیست بدانید که دونالد ترامپ جنجالی هم از حامیان اوست و مردم برزیل را مردم خوشبختی می‌داند که بولسونارو را دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->