سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

این عادت های مضر را ترک کنیم!

  • کد خبر: ۸۷۲۶۱
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
این عادت های مضر را ترک کنیم!
اعتیاد انواع مختلفی دارد و تنها شامل مواد مخدر نیست، هر یک از افراد با کمی تامل در زندگی شخصی خود متوجه خواهد شد که درگیر مجموعه ای از اعتیادهای خوب و بد است، عادت هایی که موجب آسیب رساندن به خود و دیگران می شود که لازم است راه درمان و از بین عادت‌های غلط را بشناسیم

به گزارش شهرآرانیوز، همه ما به مضرات سیگار کشیدن آگاهیم اما بسیار از عادت دیگری وجود دارند که به اندازه همین سیگار می توانند سلامتی شما را به خطر بیاندازند. در ادامه به برخی از بدترین عاداتی که ممکن است در زندگی مرتکب شوید، اشاره کرده‌ایم.

خوردن غذاهای سرخ کردنی

گول خوشمزگی غذاهای سرخ کردنی را نخورید، این غذاها می توانند سلامتی شما را تا حد زیادی به خطر بیاندازند. از آنجا که روغن در دمای بالا تبدیل به چربی های ترانس شده، مواد سرخ کردنی نیز حاوی چربی های ترانس هستند. مشکل بدن با این مواد آن است که به سادگی نمی تواند آنها را تجزیه کند. در نتیجه آنها تبدیل به چربی در بدن و به تبع اضافه وزن می شوند. به جای این مواد از غذاهای پخته شده مصرف کنید.

خواب ناکافی

مطالعات نشان داده که خواب کافی در شب به اندازه مصرف غذاهای سالم و ورزش کردن اهمیت دارد. از آنجا که بدن در خواب ریکاوری می شود، اگر ما به اندازه کافی نخوابیم، بدن نیز قادر نمی باشد که به درستی عمل کند. کم خوابی منجر به مشکلات زیادی مانند مشکلات گوارشی، سیستم ایمنی و اختلالات روحی می شود. علاوه بر آن موجب اضافه وزن شده و بدن را در معرض بیماری ها قرار می دهد. از این، اگر می خواهید اندامی سالم داشته باشید در طول شبانه روز 7 تا 9 ساعت بخوابید.

غذا خوردن در مواقعی که گرسنه نیستیم

عادات بد غذایی خیلی راحت می تواند از عمرتان کم کند. زمانی که شما بدون فکر، هر چه دست تان می آید را می خورید، بی دلیل کالری اضافی دریافت می کنید که این کالری اضافی در نهایت به اضافه وزن و به تبع مشکلات دیگری چون بیماری های قلبی و دیابت می انجامد. پرخوری درست مانند سیگار به بدن شما آسیب می رساند. یک فرد در طول روز به طول معمول 2000 کالری دریافت می کند اما این میزان با توجه به سایز و میزان فعالیت بدنی متغیر است. بنابراین با توجه به میزانی که بدن شما بدان احتیاج دارد، غذا مصرف کنید.

مصرف زیاد غذاهای حاوی سدیم

سدیم که در مواد غذایی شور پیدا می شود، می تواند منجر به بیماری های قبلی عروقی شود. علاوه بر آن، این ماده باعث می شود که کلیه نتواند به درستی عمل کند. سدیم از طریق ارسال سیگنال هایی به کلیه ها برای تعیین این که چه زمانی آب را حفظ کرده و چه زمانی آن را دفع کنند، نقشی کلیدی در متعادل کردن سطوح مایع در بدن انسان بازی می کند. یک رژیم غذایی با محتوای سدیم بالا می تواند در این فرآیند حساس اختلال ایجاد کند و افت عملکرد کلیه را موجب شود. در نتیجه آب کمتری از بدن دفع می شود که ممکن است به فشار خون بالا منجر شود. این فشار مضاعف بر کلیه ها می تواند به بیماری کلیوی یا تشدید مشکلات کلیوی موجود منجر شود.

خرج کردن بیش از حد

اگر شرایط مالی خوبی ندارید، خودتان را در دام بدهکاری قرار ندهید. خرج کردن بیش از حد و استرسی که از بی پولی بعد از آن حاصل می شود می تواند تاثیرات منفی زیادی را بر روحیه شما ایجاد کند. مطالعه ای در آمریکا نشان داده اکثر افرادی که بدهی یا قرض دارند، از سلامت روحی مناسبی برخوردار نیستند و از آنجا که سلامت روحی به اندازه سلامت جسمی اهمیت دارد، بهتر است که خودتان را از این دام برهانید. استرس ناشی از بی پولی مانند اضافه وزن و سیگار کشیدن به بدن شما آسیب می رساند.

مصرف داروها زمانی که به آنها نیاز نداریم

مصرف داروهایی که بدن شما بدان نیاز ندارد، می تواند مشکلات جدی را برایتان به همراه داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما آنتی بیوتیک مصرف کنید اما نیازی جدی به آن نداشته باشید، بدن شما نسبت به آن مقاوم می شود. اوردوز نیز به استفاده از دارو در مقادیر بزرگتر از توان متابولیک بدن گفته می ‌شود که در بیش ‌مصرفی داروها ممکن است بدن به حالت سمی درآمده یا مرگ را منجر شود.

صبحانه نخوردن

حتما شما هم می دانید که صبحانه مهمترین وعده غذایی محسوب می شود. در واقع صبحانه گرسنگی که بدن شما در طول شب متحمل شده را جبران می کند. اگر شما در روز صبحانه نخورید، بدن تان نمی تواند مواد غذایی مورد نیاز را به دست آورد، از این رو تا انتهای شب به پرخوری روی می آورید. پرخوری نیز در سیستم متالوبیسم بدن اختلال بوجود آورده که به تبع به مشکلات وزنی نیز منجر می شود.

نزدن کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب باید عضوی جدا نشدنی از زندگی ما باشد. اگر شما قبل از بیرون رفتن از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنید، نه تنها موجب چین و چروک پوست تان می شوید بلکه خودتان را نیز در معرض بیماری های پوستی و حتی سرطان قرار می دهید.

زل زدن به مانیتور برای چند ساعت

شاید شما به دلیل علاقه یا حتی شغل تان مجبور شوید که ساعات زیادی را در مقابل مانیتور بگذرانید اما بدانید که این سبک زندگی می تواند بیش از همه به چشم هایتان آسیب برساند. علاوه بر چشم ها، نور مانتیور منجر به سردرد، گردن درد و شانه درد نیز می شود. برای جلوگیری از این وضعیت، هر 20 دقیقه یک بار به بدن تان استراحت دهید.

وقت نگذراندن با اعضای خانواده

ارتباط با دیگران یکی از عواملی ست که به زندگی ما معنا می دهد. تحقیقی نشان داده که تنهایی یکی از مهمترین عوامل مرگ افراد زیر 65 سال بوده است. افرادی که می توانند رابطه نزدیک با دیگران برقرار کنند معمولا عمر بلندتری دارند. بنابراین اگر شما هم تنهایی را به هر چیز دیگری ترجیح می دهید، پیشنهاد می کنیم که برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده خود نیز وقت بگذارید.

منبع: برترین ها 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->