خبر ویژه

هشت‌ کتاب خواندنی برای کارآفرینان

  • کد خبر: ۸۷۵۹
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۴
نشست تخصصی معرفی بهترین کتاب‌ها برای آشنایی با چگونگی راه‌اندازی استارت‌آپ
فاطمه آصفی | یکی از دغدغه‌های افرادی که به حوزه کسب‌و‌کار‌های نوپا به‌ویژه استارت‌آپ‌ها وارد می‌شوند، کسب اطلاعات درباره ابزار و روش‌های به‌دست‌آوردن دانش روز است. با‌توجه‌به اینکه کتاب‌های متعددی در این زمینه وجود دارد، کسانی که در این حوزه وارد می‌شوند، با ابهام درباره اینکه چه کتابی را باید بخوانند، روبه‌رو می‌شوند.
برای برطرف‌کردن این مشکل، مصطفی مکارم، مدیرعامل شتاب‌دهنده فردوسی، در نشست «معرفی کتاب‌های استارت‌آپی و کارآفرینی» به معرفی ۸ کتاب برتر درزمینه کارآفرینی پرداخت.
مکارم در این نشست، توسعه فردی را یکی از مهم‌ترین اقداماتی دانست که هر فرد باید در بدو ورود به هر کسب‌وکار به‌دنبال آن باشد و افزود: اگر دوست دارید در کسب‌وکارتان موفق باشید باید بدانید تفاوت افراد موفق و ناموفق چیست. تفاوت در این است که آدم‌های موفق عادت‌های خوب بیشتری نسبت‌به آدم‌های ناموفق دارند؛ عادت‌هایی که در درازمدت تبدیل به رفتار می‌شوند و این رفتار موفقیت یا عدم موفقیت را می‌سازد.
او در این زمینه کتاب «اثر مرکب» نوشته «دارن هاردی» را معرفی کرد و گفت: در این کتاب گفته می‌شود آدم‌ها زمانی‌که انتخاب‌های کوچک و مداوم در زندگی انجام می‌دهند، در زندگی عادت‌های خوبی به دست می‌آورند. پیامد این عادت‌ها شکل‌گیری رفتار خوب در زندگی است.
مدیرعامل شتاب‌دهنده فردوسی در ادامه به معرفی کتاب‌های مناسب در موضوع ورود به کسب‌وکار‌های نوپا پرداخت و گفت: کتاب «خلق مدل کسب‌وکار» از «الکساندر‌استروالدر» و «ایو پیگنیور» برای کسانی مناسب است که در حوزه کسب‌و‌کار‌های نو قدم می‌گذارند. این اثر مجموعه کتابی است که از خلق مدل کسب‌وکار شروع می‌کند و به آموزش ارزش پیشنهادی که مهم‌ترین بخش کسب‌و‌کار‌های نوپا و به‌معنی دلیل خرید مشتری از شماست، می‌پردازد.
مکارم به معرفی کتاب دیگری در‌زمینه راه‌اندازی کسب‌و‌کار هم پرداخت و گفت: کتاب بعدی که در این دسته قرار می‌گیرد و من آن را به شما پیشنهاد می‌کنم، کتاب «راه‌اندازی کسب‌و‌کار» از «بیل اولت»، برای کسانی مناسب است که می‌خواهند کسب‌و‌کار مدرن خود را طراحی کنند. در‌واقع این کتاب به شما آموزش می‌دهد که مسیر شغلی خود را مبتنی‌بر چه ویژگی‌هایی و با چه نگرشی ترسیم کنید.
مکارم در پایان این نشست به معرفی کتاب‌های تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارت‌آپی پرداخت و گفت: دسته سوم این کتاب‌ها به‌صورت تخصصی‌تر درباره یکی از اجزای کسب‌وکار صحبت می‌کنند. در این زمینه، آثاری، چون کتاب «بازیکن تیمی ایده‌آل» از «پاتریک لنجیونی»، کتاب «تست مامان» از «راب فیتز پاتریک»، کتاب «گفتگو با مردم» از «گیف کنستابل»، کتاب «نوآفرینی و تفکر طراحی» از «جین لیدکا» و کتاب «ابزار‌های کلید مالی برای مدیران» از «محمد احمدی» پیشنهاد می‌شود که به کارآفرینان آموزش می‌دهد چگونه فرایند کشف مشتری را در عمل پیاده کنند، بوم مدل کسب‌وکار را برای نظارت بر این فرایند به کار گیرند و همچنین اطلاعاتی ارزشمند درباره چگونگی کسب، حفظ و افزایش مشتری به آنان ارائه می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
سرخط خبرها
اقتصاد 13980916095232
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}