ذخایر خونی در مشهد رو به کاهش است هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۷ تیر ۱۴۰۳) تقدیر شهردار مشهد از مردم این شهر برای حضور حماسی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری آخرین وضعیت پروژه احداث آزادراه مشهد-چناران نگاهی به روزگار رفته یکی از مهمترین صنعت‌های قدیمی مشهد | گره خوردن تاریخ ریسندگی با تارو پود قالی مشهد روزانه ۲ تا ۶ هزار شهروند از شهربازی پارک ملت مشهد بازدید می‌کنند افزایش‌چشمگیر نماد‌ها و یادمان‌های زیارت در مشهد فارسی‌سازی کارت‌های پرواز به صورت آزمایشی در فرودگاه بین‌المللی مشهد آغاز شد ترافیک سنگین در پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم شهردار مشهد: حضور مردم نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر و پرشورتر است + فیلم مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازگشایی تقاطع غیرهمسطح شهید هریری مشهد تا ۶ ماه آینده

  • کد خبر: ۸۸۲۹۹
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
بازگشایی تقاطع غیرهمسطح شهید هریری مشهد تا ۶ ماه آینده
براساس وعده مدیر پروژه، در صورتی که معارضات جدیدی در پروژه ایجاد نشود، تا ۶ ماه آینده بولوار شهید هریری مشهد بازگشایی می‌شود.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ پیگیری مستقیم چالش‌های موجود در شهر و برنامه ریزی برای افزایش کیفیت زندگی شهروندان یکی از اولویت‌های اعضای شورای شهر مشهد است و در این راستا جلسه هفتگی کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر برای پیگیری مستقیم شبکه مشکلات محله‌های حاشیه شهر در منطقه‌۶ شهرداری مشهد برگزار شد تا در قالب ۳‌دستورکار علاوه بر پیگیری دغدغه‌های مردمی، پیشرفت پروژه‌های با اهمیت در این منطقه نیز بررسی شود.

در همین راستا رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه تقاطع غیر همسطح شهید هریری به خبرنگار شهرآرا گفت: این پروژه با اینکه حدود ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، شاهد ۲۴ درصد تأخیر زمانی در اجرای آن هستیم؛ با این حال براساس وعده مدیر پروژه، در صورتی که معارضات جدیدی در پروژه ایجاد نشود، تا ۶ ماه آینده بولوار شهید هریری بازگشایی می‌شود.

تأثیر کمبود نقدینگی در تأخیر پروژه‌ها

سیدابراهیم علیزاده با اشاره به اینکه پروژه‌های خوبی در شهرک‌های شهید رجایی، شهید باهنر و شیرین در محدوده منطقه ۶ تعریف شده و در حال اجراست، افزود: با اینکه مسئول پروژه وجود کابل‌ها و معارض موجود در بخش محل برخورد بولوار شهید هریری و ریل قطار را دلیل تأخیر این پروژه اعلام کرده است، کمبود نقدینگی مالی در تأخیر روند اجرای پروژه بی تأثیر نیست.

وی با اشاره به پروژه تعریف شده در رینگ کناری شهرک باهنر اضافه کرد: این پروژه هنوز آغاز نشده است. امیدواریم برنامه اجرای آن امسال یا سال آینده در دستورکار قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به بافت ناکارآمد این منطقه، دسترسی‌های مناسبی در آن  وجود ندارد، امابا اجرای این رینگ دسترسی‌های مناسبی برای اهالی شهرک باهنر ایجاد می‌شود. رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورا اجرای این پروژه را مانع گسترش بافت ناکارآمد در شهرک باهنر دانست و تصریح کرد: همچنین در کنار این رینگ علاوه بر دسترسی جدید برای ساکنان این شهرک، فضای سبز مناسبی در کنار رینگ ایجاد می‌شود که در بهبود کیفیت زندگی شهروندان مؤثر است.

علیزاده با اشاره به اهمیت مسائل بهداشتی در مناطق حاشیه شهر ادامه داد: از مردم انتظار داریم که در زمینه پساب و فاضلاب همکاری لازم را داشته باشند تا کیفیت سلامت و بهداشت مردم نیز افزایش یابد.

ضرورت افزایش دسترسی‌ها در حاشیه شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر نیز در این بازدید با بیان اینکه بحث سامان دهی و رفع مشکلات حاشیه شهر بخش مهمی از برنامه شورای ششم است و سیاست گذاری‌های متناسب با آن در حال انجام است، گفت: سامان دهی حاشیه شهر مشهد ساحت‌های مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین موضوعات در رسیدگی به شبکه مسائل حاشیه شهر بحث معابر و افزایش دسترسی مناطق حاشیه شهر به مرکز شهر است.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان با اشاره به اینکه اصول شهرسازی در ایجاد این مناطق رعایت نشده است و معابر این محدوده‌های شهری ظرفیت کافی برای رفت و آمد شهروندان را تأمین نمی‌کنند، افزود: به همین دلیل ایجاد بولوار‌های استاندارد و اتصال این بولوار‌ها با ظرفیت عبوری بالا به معابر قدیمی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است تا در گام اول عبور و مرور شهروندان در این مناطق آسان شود.

وی ادامه داد: همچنین این معابر برنامه ریزی شده به نوعی نقش خود نگهدار را هم دارند تا از گسترش حاشیه جدید و ایجاد بافت فرسوده و غیراصولی جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر بیان کرد: با توجه به اهمیت کمربندی در این مناطق و حل گره ترافیکی و تسهیل در رفت و آمد شهروندان، مدیریت شهری اجرای این پروژه‌ها را پیگیری می‌کند. وی گفت: هم اکنون اقدامات حقوقی پروژه‌های قبلی در حال انجام است و بودجه لازم به این پروژه‌ها تزریق می‌شود تا این پروژه‌های مهم با سرعت و کیفیت کار بالاتری به مردم تحویل داده شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->