اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهیدحریری و مسیر شرقی بولوار مصلی تا حر آغاز شد

  • کد خبر: ۵۷۴۹۳
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهیدحریری و مسیر شرقی بولوار مصلی تا حر آغاز شد
در آغازین روز دهه فجر امسال و با حضور مسئولان شهری و استانی عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید حریری و ساخت مسیر شرقی بولوار مصلا تا بولوار حر با زمان بندی ۸ ماهه یا ۲۴۰ روزه آغاز شد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد در این مراسم با بیان اینکه ۲ سال پیش یکی از مطالبات جدی شورای شهر، قرارگیری تقاطع مصلا در طرح تفصیلی بود تا شاید در ۱۰ سال آینده بتوان زمینه اجرای ساخت این تقاطع را فراهم کرد، گفت: امروز شاهدیم که این تقاطع در چندماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
محمدرضا کلائی افزود: اکنون بالغ بر ۲۸۶ هکتار از اراضی محدوده شهرک شهید رجایی و باهنر با حمایت مدیریت عالی استان و همراهی آستان قدس و عنایت شخص تولیت آستان قدس رضوی برای ایجاد بوستان هفتادهکتاری، مسکن ارزان قیمت و سایر پروژه‌های عمرانی در محدوده این ۲ شهرک در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفته است که از این بابت تشکر می‌کنم.


کوشش به خلج، تا قبل از ۲۲ بهمن

وی با قدردانی از همراهی و هماهنگی دستگاه‌هایی نظیر آستان قدس و راه آهن برای ساخت مسیر شرقی بولوار مصلا، گفت: مسیر کوشش به خلج تا پیش از ۲۲ بهمن آماده بهره برداری است و پیمانکار این پروژه شرکت بتن ماشین قدس رضوی است. این شرکت، پیمانکار ساخت تقاطع شهید حریری و مسیر شرقی بولوار مصلا نیز هست از مدیران این شرکت می‌خواهیم که همانند پروژه کوشش به خلج که ۶ ماه زودتر از موعد تعیین شده به پایان رسید، این پروژه را هم نه در ۸ ماه، بلکه در ۵ ماه آماده بهره برداری کنند.


اقدامات شهرداری وجه ملی و بین المللی دارد

در ادامه این مراسم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اقداماتی که در مشهد انجام می‌شود صرفا برای این شهر نیست، بلکه ثمره این اقدامات برای کل ایران و تمام جهان تشیع است و وجه ملی و بین المللی دارد.

از این رو از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مدیریت شهری این شهر قدردانی می‌کنم که مقدمات ساخت مسیر شرقی بولوار مصلا را فراهم کردند.
سیدکمال میرجعفریان، میرجعفریان افزود: نگاهی که در این پروژه وجود دارد، نگاه توازن بخشی به مناطق کم برخوردار است و این نگاه مورد تأکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و استاندار خراسان رضوی و در راستای ایجاد عدالت اجتماعی است.


نمونه بارز محرومیت زدایی

همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: خوشبختانه آغاز عملیات ساخت مسیر شرقی بولوار مصلا و ساخت تقاطع شهید حریری در این مسیر نمونه بارز محرومیت زدایی است.
حمیدرضا موحدی زاده افزود: باز شدن این بن بست با همت شورای شهر و درایت شهردار مشهد بوده است و امروز شاهدیم گرهی که سال‌ها بسته بود با همراهی دیگردستگاه‌ها و براساس افق چهارساله شورای پنجم شهر مشهد باز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه استانداری در بسیاری از امور باید از شهرداری حمایت کند، ادامه داد: اختیارات شورا‌ها را نباید محدود کرد، بلکه باید این اختیارات را افزایش داد؛ زیرا یکی از راه‌های جذب مردم این است که شورا‌ها قدرت داشته باشند و این شورا‌ها هستند که با تعیین عوارض و دیگرمسائل سرعت توسعه بخشی به شهر را افزایش می‌دهند.
موحدی زاده گفت: چشم انداز شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر با ساخت پارک بزرگ کشاورزی و دیگراقدامات توسعه‌ای تعریف شده روشن است و این منطقه متحول خواهد شد.


با مجوز قانونی کمیسیون ماده ۵

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد اظهار کرد: در ۸ ماه گذشته مجوز‌های قانونی مربوط به درج این منطقه در طرح تفصیلی از کمیسیون ماده ۵ گرفته شد.
خلیل ا... کاظمی افزود: با تعامل و هماهنگی‌ای که با راه آهن صورت گرفت، عملیات انحراف مسیر ریل راه آهن برای ساخت زیرگذر شهید حریری که بخش میانی مسیر شرق بولوار مصلا به بولوار حر است از ۲ ماه پیش آغاز شد و در هفته اول اسفندماه این انحراف مسیر به پایان می‌رسد.
وی در ادامه به ویژگی‌های خاص مسیر شرقی بولوار مصلا اشاره کرد و گفت: این مسیر چهارکیلومتری با عرض ۴۵ متر، پس از محور بولوار امام رضا (ع)، دومین مسیر دسترسی مستقیم به حرم مطهر رضوی می‌شود و مجاوران و زائران بارگاه رضوی از سمت صدمتری، بولوار حر و از سمت سرخس می‌توانند از این مسیر به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

کاظمی افزود: همچنین در میانه این مسیر و در محل تلاقی ریل راه آهن با بولوار، زیرگذری به طول ۷۰۰ متر احداث خواهد شد. اعتبار درنظرگرفته شده برای مسیر دردست ساخت شرق بولوار مصلا ۷۲ میلیارد تومان و اعتبار تقاطع غیرهمسطح شهید حریری نیز ۶۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

کاظمی در ادامه گفت: همچنین با ساخت این مسیر، جاده محمد آباد به طول ۴۵۰ متر به این مسیر متصل می‌شود و همچنین اهالی شهرک شیرین و پانیذ نیز برای رفت وآمد از شرایط بد قبلی رهایی خواهند یافت و مسیری مناسب برای آن‌ها ساخته می‌شود. همچنین اهالی ۲ شهرک شهید رجایی و باهنر با جمعیتی بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر و افرادی که از جاده سرخس رفت وآمد می‌کنند از تک مسیری بولوار خارج می‌شوند و مسیر دومی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: در نقطه اتصال ۲ شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر، فضایی ۳۸ هکتاری برای انبار خط ۴ قطارشهری، ساخت پایانه مسافربری شرق و پایانه اتوبوس رانی و تاکسی در حال تملک است، ازاین رو ساخت مسیر دسترسی بولوار حر به مصلا حائز اهمیت است.
کاظمی تصریح کرد: برای آیلند میانی این مسیر فضای سبز به عرض ۳.۵ متر و مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری به عرض ۴ متر در نظر گرفته شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->