خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

با این روش ها، معده درد عصبی را دور بزنید!

  • کد خبر: ۸۸۴۳۵
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
با این روش ها، معده درد عصبی را دور بزنید!
نمی‌توان انتظار داشت که عوامل استرس‌زای زندگی را بتوان به طور کامل کنترل کرد ولی می‌توانید با حذف عوامل استرس زای غیرضروری و یادگیری شیوه‌های مدیریت استرس و اضطراب سهم آن‌ها را در زندگی خود کاهش دهید و از بروز عارضه معده درد عصبی پیشگیری کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، مشاوره کنترل استرس به شما کمک می‌کند تا ضمن شناسایی علل و عوامل استرس‌زای درونی و بیرونی، تکنیک‌های خودآرامی و مهارت کاهش و کنترل اضطراب را بیاموزید. برای کاهش درد معده می‌توانید روش‌های زیر را به کار بگیرید.

۱. فعالیت‌های سبک ورزشی

فعالیت‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن با کاهش استرس، در بهبود درد معده عصبی مؤثر هستند. در این ورزش‌ها نحوه صحیح تنفس عمیق را آموزش می‌بینید و می‌توانید تمرکز بیشتری روی بدن و ذهنتان داشته باشید. همچنین یاد می‌گیرید که بین بدن و ذهن‌تان تعادل و ارتباط برقرار کرده و از تاثیری که افکار و هیجان‌هایتان دارند آگاه شوید.

۲. تغذیه مناسب

تغذیه سالم که سرشار از انواع ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن باشد در تسکین معده درد عصبی مؤثر است. دمنوش‌های بابونه، گل گاو زبان، سنبل الطیب، بادرنجبویه، زنجبیل، نعنا، لیمو، عصاره شیرین بیان در کاهش اسید معده و رفع دل پیچه مؤثر هستند. میوه، سبزیجات، آب کافی، غلات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و برخی مواد مانند سرخ کردنی‌ها، غذا‌های چرب، گوشت قرمز، شیرینی‌ها، نوشابه را تا حد ممکن از برنامه غذایی خود حذف کنید.

۳. داشتن تفریح و سرگرمی

با وجود مشغله‌های کاری، زمانی را برای استراحت و تفریح اختصاص دهید. یک راه ساده برای از بین بردن استرس این است که توجه خود را از مسائل تنش زا دور کنید و خود را به کار‌های لذت بخش مشغول کنید. با سرگرمی‌های ساده، وقت گذراندن و لذت بردن از آن‌ها ذهن خود را از مسائل تنش زا دور کنید. در نتیجۀ آرامش و لذتی که کسب می‌کنید استرس روزانه کاهش پیدا می‌کند.

۴. تعیین اهداف و برنامه ریزی

زمانی که در زندگی خود برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی داشته باشید کمتر دچار استرس و اضطراب ناشی از بلاتکلیفی و ابهام می‌شوید. چون مشخص می‌کنید که چه کار‌هایی باید انجام دهید تا به موقعیتی که می‌خواهید برسید.

۵. دارو‌ها مؤثر برای معده درد

برای تسکین برخی از عوارض ناشی از معده درد مانند حالت تهوع، اسهال یا افزایش اسید معده می‌توانید از دارو‌های مانند آلکا سلتزر، امترول، میلانتا، پپتو بیسمال، سیمیلاک، تامس و… تحت نظارت پزشک استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که برای همیشه نمی‌توان دارو مصرف کرد، چون هر دارویی عوارضی دارد.

۶. تغییر سبک زندگی

همان طور که گفتیم معده درد عصبی تحت تأثیر مستقیم ذهن بر بدن است و نشان می‌دهد هیجان‌های شما چه تاثیری بر بدنتان دارد. اگر سطح اضطراب و استرس در شما به اندازه‌ای بالا است که با درد‌های جسمی و بیماری‌های روان‌تنی زیادی درگیر می‌شوید حتماً باید از خدمات مشاوره استفاده کنید. به کمک درمانگر می‌توانید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید و سطح تنش‌ها و استرس‌هایتان را کاهش دهید.

بهترین شیوه درمان معده درد عصبی شامل تکنیک‌هایی می‌شود که به فرد کمک می‌کند استرس و تنش‌های خود را مدیریت کند. چون با یادگیری شیوه تنظیم هیجان و مدیریت استرس و خشم برای همیشه می‌توانید در شرایط مختلف از تکنیک‌های آرام سازی استفاده کنید.

منبع: بهداشت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->