مشهد در وضعیت هشدار | تمهیدات ویژه شهرداری مشهد برای مقابله با بارندگی و سیلاب (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) آماده‌باش شهرداری مشهد برای مقابله با وزش باد شدید و رگبار باران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) درباره کوچه‌ای قدیمی در محله توحید مشهد | پاچناری که گلشن شد اطلاعیه تعطیلی ۵ بوستان مشهد به دلیل شرایط ناپایدار جوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) دو پیشنهاد شهردار مشهد مقدس به دبیرکل متروپلیس برای توجه ویژه به کودکان و مردم غزه مطالبه ساکنان محله سجادیه مشهد برای بازگشت مشوق‌های بافت فرسوده ثبت ۱۰ رویداد گردشگری مشهد مقدس در تقویم ملی عضو شورای اسلامی شهر مشهد: خیلی مهم بود که اتصال مترو به حرم مطهر رضوی در دوره ششم شورا انجام شود رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد: تحولات زیادی در دوره اخیر شورا در حوزه بانوان رخ داده است | به دنبال نگاه زنانه و مادرانه به شهر بودیم دبیرکل انجمن کلان‌شهر‌های جهان: مشهد به‌زودی از یک شهر مشهور، به بازیگر بین‌المللی تبدیل خواهد شد نگاه سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد به عملکرد شورای ششم | این دوره، فعال‌ترین شورای شهر مشهد است مرور کارنامه شورای ششم از زبان رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد | این شورا دستاورد‌های بزرگی داشته است پیشنهاد شهردار مشهد مقدس به دبیرکل انجمن کلانشهر‌های جهان برای تشکیل کمیته خلاقیت و نوآوری در متروپلیس + فیلم هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) فرصت‌ها و چالش‌های مدیریت شهر مشهد از نگاه رئیس شورای اسلامی شهر مشهد | فراوانی طرح‌های دوفوریتی، چالش بزرگ شورای ششم بود ناصحی: مهم‌ترین وظیفه شورای شهر، انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری است پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در پی حادثه انفجار در بندر شهید رجایی اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای کمک به هموطنان حادثه‌دیده در انفجار اسکله شهید رجایی رفع اختلال ۱۰دقیقه‌ای در سرویس‌دهی خط یک مترو مشهد رئیس شورای شهر مشهد: هزینه ساخت هر کیلومتر قطارشهری معادل با چهار پل چهارسطحی است | روند خدمت به مردم را متوقف نمی‌کنیم + فیلم موزه زنده میدان عدالت مشهد
سرخط خبرها

مسیر سبز دوچرخه به بولوار نماز مشهد رسید | جریمه خودرو‌های پارک شده در مسیر‌های دوچرخه سواری

  • کد خبر: ۸۸۸۰۶
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
مسیر سبز دوچرخه به بولوار نماز مشهد رسید | جریمه خودرو‌های پارک شده در مسیر‌های دوچرخه سواری
شبکه معابر دوچرخه سواری در کلان شهر مشهد به ۲۰۰کیلومتر رسیده است. به احتمال زیاد در سال ۱۴۰۱ شبکه مسیر‌های دوچرخه سواری در مشهد به افق مطالعات، یعنی ۲۵۰ کیلومتر، خواهد رسید.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از گذشت ۱۰ سال از مطالعات مسیر‌های دوچرخه در معابر شهر مشهد و با اقداماتی که در چند سال گذشته برای توسعه این مسیر‌ها انجام شده، اکنون شبکه معابر دوچرخه سواری در کلان شهر مشهد به ۲۰۰کیلومتر رسیده است. براساس اعلام مدیر پروژه توسعه حمل ونقل انسان محور شهرداری مشهد، به احتمال زیاد در سال ۱۴۰۱ شبکه مسیر‌های دوچرخه سواری در مشهد به افق مطالعات، یعنی ۲۵۰ کیلومتر، خواهد رسید.

جمشید جعفری در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه براساس مطالعات درباره ایجاد مسیر‌های دوچرخه، در معابر شهر مشهد باید ۲۵۰ کیلومتر مسیر ایجاد شود، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای ایجاد این مسیر‌ها انجام شده است؛ تا پایان سال ۱۳۹۹ مسیر‌های دوچرخه سواری به ۱۸۰ کیلومتر رسیده است و امسال نیز با اضافه شدن ۲۵ کیلومتر دیگر، ۲۰۵ کیلومتر مسیر دوچرخه در کلان شهر مشهد داریم.

وی افزود: امیدواریم با تأمین اعتبارات بتوانیم براساس سند و مطالعات سال ۱۴۰۱، وسعت مسیر‌های دوچرخه کلان شهر مشهد را به عدد افق طرح، یعنی ۲۵۰ کیلومتر برسانیم.

جعفری تأکید کرد: البته مطالعات ما مربوط به ۱۰ سال پیش است و باتوجه به توسعه شهر مشهد، به مطالعات جدید برای توسعه شبکه مسیر دوچرخه سواری نیاز داریم؛ ازهمین رو انجام مطالعات جدید در دست اقدام است و احتمال می‌رود که در افق بعدی طرح، وسعت مسیر دوچرخه سواری برای کلان شهر مشهد به ۵۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

وی ادامه داد: شهر مشهد از نظر وسعت شبکه مسیر دوچرخه سواری پس از شهر تهران، رتبه دوم کشور را دارد، اما از نظر پیوستگی مسیر‌های دوچرخه سواری به نوعی ما پیشتاز کشور هستیم.

مدیر پروژه توسعه حمل ونقل انسان محور شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های کاری ما در ایجاد مسیر دوچرخه سواری پیوسته شدن این مسیر‌ها به یکدیگر است، افزود: در همین راستا، علاوه بر اجرای مسیر‌های دوچرخه براساس مطالعات قبلی، در معابری هم که به تازگی به شهر اضافه شده اند، مانند بولوار نماز، ایجاد مسیر‌های دوچرخه سواری با محوریت پیوسته شدن این مسیر‌ها به شبکه مسیر‌های دوچرخه سواری شهر را در دستورکار داریم.

وی افزود: در همین راستا اجرای مسیر دوچرخه سواری از پارک خورشید، انتهای بولوار هاشمیه و تقاطع شهید ناصری، در دست انجام است و محور‌های بولوار فکوری و پیروزی به میدان شهید کاوه و میدان جمهوری اسلامی نیز وصل می‌شوند تا درنهایت با اتصال این محور‌ها به مسیر احمدآباد بتوانیم مسیری مستقیم از پارک خورشید تا میدان شهدا برای دوچرخه سواری همشهریان داشته باشیم.

جعفری همچنین درباره جریمه خودرو‌هایی که در مسیر‌های دوچرخه پارک می‌کنند، گفت: هفته پیش دراین باره تصمیم گیری شده و قرار است اعمال قانون خودرو‌هایی که در مسیر دوچرخه پارک می‌کنند، به صورت آزمایشی در برخی معابر منطقه ۱۱ مانند بولوار وکیل آباد، بولوار استقلال و بخشی از بولوار امامت اجرا شود؛ این طرح به احتمال زیاد در این هفته و درنهایت تا ۱۰ روز آینده اجرا می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->