معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

تورق در دنیای دیجیتال

  • کد خبر: ۸۹۴۹
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴
تورق در دنیای دیجیتال
معرفی شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی برای کتاب خوان‌ها
وفایی | شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از خواندن یک کتاب، بخواهید نظر و عقیده خود درباره آن یا برداشتتان از مفهوم کتاب را با دیگران به اشتراک بگذارید و نظرات آن‌ها را نیز درباره آن کتاب جویا شوید. از طرفی شاید پیش از خریدن کتاب مد نظرتان، احساس کنید که باید درباره آن تحقیق کنید و با آگاهی از بازخورد‌های خوانندگان دیگر درباره آن کتاب، به صورت آگاهانه اقدام به تهیه آن کنید.
این روز‌ها به لطف گسترش فضای مجازی، بستر‌های مختلفی برای این منظور ایجاد شده است که می‌تواند امکانات مختلفی در اختیار کتاب خوان‌ها قرار دهد. شبکه‌های اجتماعی مختلفی در زمینه کتاب راه اندازی شده است که می‌توانید در آن‌ها به بحث و تحقیق درباره کتاب‌ها بپردازید. همچنین می‌توانید به کمک این برنامه‌ها نزدیک‌ترین کتاب فروشی و کتابخانه شهر را روی گوشی خود داشته باشید تا به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان کتاب‌های موردعلاقه تان را خریداری و مطالعه کنید.
به مناسبت روز کتاب‌خوانی، در این مطلب می‌خواهیم با بعضی از این برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کتاب محور بیشتر آشنا شویم.

گود ریدز
بدون شک گودریدز را می‌توان بهترین و کامل‌ترین پلتفرم برای مطالعه اجتماعی دانست. این وب سایت که نرم افزار آن هم برای گوشی‌های اندرویدی و iOS در دسترس است، با میلیون‌ها کاربر کتاب خوان می‌تواند مرجع بسیار خوب و کاملی برای تبادل اطلاعات درباره کتاب‌ها و بحث و بررسی در مورد آن‌ها باشد. با نام نویسی در گودریدز می‌توانید کتابخانه اختصاصی خودتان را درست کنید و با تعیین طبقه بندی‌های مختلف در آن، کتاب‌های خوانده شده، کتاب‌هایی که قصد دارید در آینده بخوانید یا کتاب‌هایی را که در دست خواندن دارید، طبقه بندی کنید.
علاوه بر این در گودریدز خواهید توانست برای خود چالش کتاب خوانی تنظیم کرده و روند به انجام رساندن چالش خود را با دوستانتان مقایسه کنید. از آنجا که این پلتفرم، نوعی شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب است، امکان دنبال کردن دوستان و دیدن روند کتاب خوانی آن‌ها را نیز خواهید داشت و می‌توانید به آن‌ها کتاب پیشنهاد کنید یا از آن‌ها پیشنهاد بگیرید.

فیدیبو
نرم افزار فیدیبو برای مطالعه قانونی کتاب الکترونیک و صوتی روی موبایل، تبلت و رایانه شخصی طراحی شده است. می‌توانید بدون ثبت نام و پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای از سایت و نرم افزار فیدیبو استفاده و کتاب‌های رایگان و نسخه‌های نمونه را مطالعه کنید؛ اما خرید فقط برای کاربرانی میسر است که در سایت یا اپلیکیشن فیدیبو ثبت نام کرده اند و برای خود حساب کاربری ساخته اند. به دلیل رعایت قوانین حق نشر، زمانی که در این برنامه کتابی را می‌خرید، فایل پی دی اف آن برای شما ارسال نمی‌شود و شما تنها می‌توانید آن کتاب را در نرم افزار فیدیبو در اندروید، iOS و ویندوز مطالعه کنید. شما هم زمان با ۳ دستگاه می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و از کتابخانه تان استفاده کنید. وقتی با حساب کاربری خود کتابی را خریداری می‌کنید، برای همیشه در کتابخانه شخصی شما باقی می‌ماند و حتی زمانی که آنلاین نیستید، می‌توانید با ورود به برنامه فیدیبو، آن را مطالعه کنید.

خوانا
شما با استفاده از «خوانا» همیشه و در همه جا به کتابخانه خود دسترسی دارید و به راحتی می‌توانید از هر فرصتی به منظور مطالعه استفاده کنید. از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه، وجود کتاب‌های مختلف صوتی در آن است. کتاب صوتی برای زمانی که وقتی برای خواندن کتاب نداشته باشیم، بسیار مفید است و می‌توانیم هنگام انجام کار‌های منزل، ورزش یا پیاده روی از شنیدن آن‌ها لذت ببریم.
«خوانا» قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلف اندرویدی را دارد. بدین صورت که با ساخت یک حساب کاربری خواهید توانست به محتویات حساب خود با هر گوشی و تبلت دیگری دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید قبل از خرید کتاب، فایل نمونه را به رایگان دریافت و در صورت تمایل نسخه کامل را تهیه کنید. بعد از خرید و پرداخت آنلاین مبلغ مشخص، کتاب به کتابخانه شما اضافه می‌شود و می‌توانید با مراجعه به کتابخانه خود آن را مطالعه کنید.

جیک و بوک
شبکه اجتماعی جیک و بوک، فضایی برای گشت وگذار در دنیای کتاب‌ها و آشنایی و اظهار نظر درباره آن‌ها ایجاد کرده است. «در میان کتاب‌ها جست وجو کنید، کتاب مورد علاقه خود را کشف کنید و عقاید خود را با دیگران به اشتراک بگذارید»؛ این ۳ جمله می‌تواند توصیفی روشن برای استارت آپ شبکه اجتماعی جیک وبوک باشد که تلاش می‌کند اکوسیستم کتاب و کتاب خوانی را در ایران توسعه دهد. در این شبکه اجتماعی تمام اعضای بازار کتاب از جمله کتاب خوان ها، کتاب فروش ها، ناشران و نویسنده‌ها می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند. خوانندگان می‌توانند موضوعات مورد علاقه خود، نام کتاب‌ها و نام نویسنده را جست وجو کنند و امتیاز کتاب‌ها و توضیحات درباره محتوای کتاب را مشاهده کنند. دیگر قابلیت این برنامه، تشکیل گروه‌های کتاب خوانی مجازی بر اساس موقعیت مکانی است؛ به این ترتیب همسایه‌های کتاب خوان خود را پیدا می‌کنید و یک گروه کتاب خوانی تشکیل می‌دهید.

طاقچه
کتاب خوان الکترونیکی طاقچه که در تابستان سال ۹۲ راه اندازی شد، هم یک فروشگاه عرضه کتاب الکترونیک است که به ناشران این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن، محصولات خود را به کاربران عرضه کنند و هم برنامه کتاب خوانی در آن فراهم شده است تا شما کتاب‌های الکترونیک خود را به راحتی مطالعه کنید. برخلاف بسیاری از برنامه‌های این چنینی، رابط کاربری طاقچه چشم نواز است و اصولا بعد از ورود به برنامه، نیازی به توضیح اضافی نیست. شما می‌توانید کتاب‌های مورد نظر خود را جست وجو کنید، آن‌ها را به صورت موضوعی یا الفبایی مرور کنید یا برای اطلاع از محتوای کتاب، قسمت‌هایی از آن را دانلود کنید و در صورت تمایل کتاب را بخرید.

شباویز
شبکه اجتماعی «شباویز» محیطی مخصوص کتاب خوان هاست و می‌کوشد یک فضای فرهنگی خاص برای آن‌ها ایجاد کند. از نظر ظاهر، این برنامه تقریبا به دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌ماند با این تفاوت که در اینجا فرهنگ و کتاب موضوع همه صحبت هاست. بعد از ثبت نام شما می‌توانید دیگر کاربران، نویسندگان، مترجمان یا ناشران را دنبال کنید، مطالب خوب را لایک کنید یا نظری پای نوشته‌های دیگران بگذارید. در این شبکه اجتماعی برای تشویق کاربران به مطالعه بیشتر، مسابقات کتاب خوانی هم برگزار می‌شود. در این برنامه شما تنها به محتوای متنی محدود نیستید و می‌توانید به راحتی عکس، صدا، ویدئو و لینک هم ارسال کنید. این مسئله به شما امکان خوانش مختصری از کتاب یا آپلود کردن بخش‌هایی از کتاب خوانی نویسندگان و چهره‌های مشهور یا اشتراک ویدئو‌های مرتبط را در این شبکه اجتماعی می‌دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->