کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

گپ و گفت با کارگردان فیلم «بلندتر از همه درخت‌ها» که این روز‌ها در مشهد جلوی دوربین رفته است

  • کد خبر: ۸۹۹۱۰
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
گپ و گفت با کارگردان فیلم «بلندتر از همه درخت‌ها» که این روز‌ها در مشهد جلوی دوربین رفته است
فیلم تلویزیونی «بلندتر از همه درخت‌ها» به کارگردانی مصطفی احمدی‌فر و نویسندگی سیدمهدی رضازاده این روز‌ها در منطقه اسجیل گلمکان درحال تصویربرداری است. این فیلم که به سفارش صداوسیمای خراسان رضوی تولید می‌شود، به موضوع کوتاه‌قامتان می‌پردازد. احمدی‌فر در این گفتگو توضیحات بیشتری درباره این پروژه‌اش ارائه می‌کند که در ادامه می‌خوانید.

گپ و گفت با کارگردان فیلم «بلندتر از همه درخت‌ها» که این روز‌ها در مشهد جلوی دوربین رفته استشکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - فیلم تلویزیونی «بلندتر از همه درخت‌ها» به کارگردانی مصطفی احمدی‌فر و نویسندگی سیدمهدی رضازاده این روز‌ها در منطقه اسجیل گلمکان درحال تصویربرداری است. این فیلم که به سفارش صداوسیمای خراسان رضوی تولید می‌شود، به موضوع کوتاه‌قامتان می‌پردازد. «بلندتر از همه درخت‌ها» سومین تجربه احمدی‌فر در مقام کارگردان محسوب می‌شود. او البته ۴ تجربه دستیار اول کارگردان،۳ تجربه در مدیریت تولید و مدیر برنامه‌ریزی و آهنگ‌سازی پروژه‌های تلویزیونی را نیز در کارنامه خود دارد. احمدی‌فر در اواخر سال ۱۳۹۹ تله‌فیلم ۹۰ دقیقه‌ای «عکس پاییزی» را نیز در گلمکان جلوی دوربین برده بود.

فیلمی که پیامد‌های پس از جنگ تحمیلی را روایت می‌کرد. اکنون او دوباره در گلمکان به ساخت فیلم دیگری مشغول شده که فضایی متفاوت با آخرین اثرش دارد، اما همچون «عکس پاییزی» دغدغه‌مند است. «بلندتر از همه درخت‌ها» که فیلمی ۹۰ دقیقه‌ای است، با وجود روال معمولی که در سینمای کشور حکمفرماست از توان کوتاه‌قامتان در جایگاهی جدی و تأثیرگذار در جامعه استفاده کرده است. در این فیلم بازیگران شناخته شده‌ای همچون رضا صابری، علیرضا سوزنچی و اسدا... یکتا نقش آفرینی می‌کنند. احمدی‌فر در این گفتگو توضیحات بیشتری درباره این پروژه‌ ارائه می‌کند که در ادامه می‌خوانید.

داستان یک پزشک کوتاه‌قامت

گپ و گفت با کارگردان فیلم «بلندتر از همه درخت‌ها» که این روز‌ها در مشهد جلوی دوربین رفته است

احمدی‌فر، درباره داستان پروژه تلویزیونی «بلندتر از همه درخت‌ها» توضیح می‌دهد: این فیلم داستان پزشک کوتاه‌قامتی را روایت می‌کند که برای خدمت و ارائه خدمات پزشکی از پایتخت به یکی از روستا‌های خراسان می‌رود. ابتدا برخورد‌های نامناسبی با او در این روستا صورت می‌گیرد، اما پس از مدتی به دلیل خدمات گسترده‌اش محبوب اهالی روستا می‌شود.

او که از مدت‌ها قبل ایده ساخت فیلمی برای کوتاه‌قامتان را در ذهن داشته بیان می‌کند: به دلیل حضور تعداد زیادی از کوتاه‌قامتان در محل کارم از سال‌ها پیش در فکر ساخت چنین اثری بودم که سرانجام عملی شد.

این کارگردان یادآور می‌شود: متأسفانه در طول سال‌های گذشته در تلویزیون و سینما بیشتر از کوتاه‌قامتان استفاده ابزاری شده و آن‌ها همیشه در خرده‌نقش‌ها و نقش‌های منفی به کار گرفته شده‌اند. سعی من بر این بود که با ساخت «بلندتر از همه درخت‌ها» در قالب یک داستان، بخشی از توانمندی‌های این قشر از جامعه را به تصویر بکشم.

او درباره مهم‌ترین ویژگی و نقطه عطف فیلمش که می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند می‌گوید: همین‌که برای اولین‌بار از ابتدا تا انتهای فیلم قهرمان قصه یک کوتاه‌قامت است به نظرم برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

پایان ۹۰‌درصد از مراحل تصویربرداری

گپ و گفت با کارگردان فیلم «بلندتر از همه درخت‌ها» که این روز‌ها در مشهد جلوی دوربین رفته است

احمدی‌فر دلیل انتخاب گلمکان برای لوکیشن فیلم «بلندتر از همه درخت‌ها» را این‌گونه بیان می‌کند: به دلیل بافت قدیمی روستا و با توجه به فیلم‌نامه و البته لطف و همراهی اهالی مهمان‌پذیر روستای اسجیل از توابع گلمکان در پیش تولید، گروه کارگردانی تصمیم گرفت تا در این لوکیشن فیلم را جلوی دوربین ببرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا برای انتخاب بازیگران کوتاه‌قامت به مشکل خورده یا نه نیز می‌گوید که با مشکلی روبه‌رو نشده است، این کارگردان ادامه می‌دهد: خوشبختانه دفتر تولید و مجری طرح این پروژه، مرکز رفت‌و‌آمد و فعالیت‌های مختلف ورزشی و هنری کوتاه‌قامتان است و نقش اول این فیلم آموزش‌دیده این مرکز است. در واقع «بلندتر از همه درخت‌ها» چهارمین تجربه بازیگری او در جلوی دوربین محسوب می‌شود.

این کارگردان درباره مراحل تولید اثر جدیدش توضیح می‌دهد: حدودا ۹۰درصد ضبط به پایان رسیده و ضبط سکانس‌های باقی‌مانده در تهران انجام می‌شود، طی هفته آینده مرحله تدوین و صداگذاری و پس از آن آهنگ‌سازی این اثر شروع خواهد شد.

به گفته او، تا پایان امسال هم از فیلم «بلندتر از همه درخت‌ها» رونمایی می‌شود. احمدی‌فر درباره نحوه نمایش ساخته جدیدش می‌گوید: این فیلم از پایه برای شبکه ملی تولید شده، اما طبق روال باید گروه از طریق مرکز استان برای نمایش آن اقدام کند.

این کارگردان همچنین تأکید می‌کند: ماحتی درصدد آن هستیم پس از اکران کامل فیلم در کشور آن را به صورت دوبله برای خارج از کشور و جشنواره‌های مختلف ارسال کنیم.

چالش‌های فیلم‌سازی

احمدی‌فر با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه تولید «بلندتر از همه درخت‌ها» به وجود آمده تصریح می‌کند: مشکلات همیشه وجود دارند و این پروژه هم با توجه به نوع فیلم‌نامه و قلم نویسنده بسیار پرلوکیشن و نیازمند همراهی مسئولان بود.

این کارگردان که فیلم‌سازی در مشهد را کار سختی می‌داند یادآور می‌شود: متأسفانه بهای لازم به هنرمندان و فیلم‌سازان برای خلق آثار داده نمی‌شود و گویا صدور مجوز ساخت برای یک گروه فیلم‌سازی حداکثر کمک و توان متولیان است.
به گفته او، دیگر چالش بزرگ فیلم‌سازی در مشهد این است که هیچ رتبه‌بندی و جدولی برای ارزیابی گروه فیلم‌ساز برای حمایت‌های سازمان‌های متولی وجود ندارد و همه گروه‌ها با هر رنگی که به میدان بیایند همگی با یک رویکرد ثابت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

احمدی‌فر تأکید می‌کند: به نظر من بزرگ‌ترین تشویق هنرمندان فیلم‌ساز برای ادامه فعالیت در شهر خودشان می‌تواند همراهی مسئولان با آن‌ها و سنگ‌اندازی نکردن در مسیر تولید باشد. متأسفانه بسیاری از فیلم‌سازان این شهر و استان به دلیل برخی کج‌خلقی‌ها و نارضایتی‌ها سال‌هاست از ساخت و تولید آثار خود منصرف می‌شوند.

معرفی عوامل

از میان دیگر عوامل فیلم «بلندتر از همه درخت‌ها» می‌توان به غلامحسین حیدری، تهیه‌کننده، حمیدرضا عجم، مدیرتولید، علی عظیم‌زاده طهرانی، مدیر تصویربرداری، فؤاد بهنودی مدیر صدابرداری، امیرحسین اسفندیار، مدیر برنامه‌ریز و دستیار اول، احمدرضا آخوندزاده طراح صحنه و لباس، ملیحه محمدی، منشی صحنه، آتنا عظیمی، جانشین تولید، رضا دهیده، طراح گریم، سیدعلی سیدی، عکاس و حسین همدانی گلشن، مدیر روابط عمومی و مالی اشاره کرد. همچنین شرکت صدای شهر بهشت مجری طرح این پروژه تلویزیونی است.

رضا صابری، علیرضا سوزنچی، اسدا... یکتا، شاپور ترکمن‌سرابی، غلامرضا عارف‌نژاد، احمد طاهونچی، الهه پژوهی، علی جوانمرد، محمود کریمی، مهری شمس، محمد حقیقی، رضا نیک‌اختر، مهرداد بهروز، مهدی وکیلی، یاسمن میراحمدی و سهیل سهیلی، ازجمله بازیگران «بلندتر از همه درخت‌ها» هستند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->