وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

برگزاری اختتامیه پنجمین دوره جشنواره هنری «فانوس» در مشهد

  • کد خبر: ۹۱۹۹۱
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
برگزاری اختتامیه پنجمین دوره جشنواره هنری «فانوس» در مشهد
نشست خبری پنجمین جشنواره ملی «فانوس» روز گذشته در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد،

سیده ریحانه موسوی | شهرآرانیوز - نشست خبری پنجمین جشنواره ملی «فانوس» روز گذشته در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، در این مراسم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان از برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد در مشهد خبر داد. حسینعلی یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های اصلی جشنواره مقابله با جریان تحریف و جابه جایی بین ظالم و مظلوم، برپایی برنامه‌های گسترده فرهنگی، هنری، سینمایی و ادبی است گفت: تا پیش از هفته دفاع مقدس همه آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

راهیابی ۴۰۰ اثر هنری به جشنواره

یوسفعلی‌زاده بیان کرد: در استان خراسان رضوی بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و منتخبان استانی و راه یافتگان به مرحله کشوری مشخص شدند.

به گفته او از مجموع بیش از ۵ هزار اثر ارسال شده در کل کشور، ۵۰۳ اثر به مرحله کشوری راه یافته که در سه تراز مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

افزایش چشمگیر آثار در دوره پنجم

او با اشاره به افزایش چشمگیر کمی و کیفی آثار نسبت به سال گذشته گفت: چهارمین دوره جشنواره به دلیل شیوع کرونا و شرایط قرمز کرونایی در کشور، با استقبال کمتری برگزار شد. ولی در ا ین دوره، استقبال شرکت کنندگان بسیار چشمگیر بود و شاهد افزایش کمی آثار از تعداد هزارو ۷۷۹ اثر در دوره چهارم به بیش از ۵ هزار اثر در دوره پنجم بودیم.

شکست دشمنان مکتب شهید سلیمانی

رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین گفت: جشنواره باعث می‌شود نقطه توجه هنرمندان به ادبیات دفاع مقدس بیشتر شود، جشنواره امسال باید سکویی برای موفقیت سال‌های بعد باشد. او با اشاره به اینکه در آستانه روز جهانی مقاومت و سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی قرار داریم ادامه داد: باید با بهره گیری از ظرفیت هنر و رسانه حقایق را هرچه بیشتر بر بام جهان فریاد بزنیم و بصیرت و آگاهی مردم را درباره حقایق دفاع مقدس افزایش دهیم.

یوسفعلی زاده بیان کرد: دشمن در پی محو مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی بود، اما نتوانست سردار شهید را محو کند و مانند واقعه کربلا و عاشورا روز به روز بر فروغ سردار افزوده است.

او با اشاره به اینکه نخستین دوره جشنواره هنری «فانوس» از سال ۱۳۹۵ و زیر نظر سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز به کار کرد از همکاری و مساعدت دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این رویداد ملی در مشهد خبر داد و رویداد‌های مشابه این جشنواره را در بزرگداشت و نشر ارزش‌های حماسه و ایثار، ضروری دانست.

منتخبان مرحله کشوری به همراه مسئولان هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور، در مشهد حضور می‌یابند و با شرکت در کارگاه‌های آموزشی، در مراسم اختتامیه این جشنواره که عصر چهارشنبه و با حضور مدیران ملی و استانی در تالار شهر مشهد برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->