سرخط خبرها
شهردار منطقه در نشست با اهالی محله وحید خبر داد

احداث پارکینگ سه سطحی زیر بولوار ابوریحان

  • کد خبر: ۹۲۲۸
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
احداث پارکینگ سه سطحی زیر بولوار ابوریحان
ندا معصوم - مدیران معمولا برای اعتمادسازی و از بین بردن شکاف میان خود و مردم، نشست‌ها را در مساجد که پایگاه مردمی به حساب می‌آید، برگزار می‌کنند؛ چراکه ملاقات با مردم صمیمیت‌ها را زیاد می‌کند و شهروندان می‌توانند با اطمینان مشکلاتشان را بازگو کنند. علاوه‌بر این برگزاری نشست‌های مردمی در مساجد، احیای یک سنت دیرین است و مدیران شهری می‌توانند از تجارب ریش‌سفید‌ها و معتمدان محله بهره‌مند شوند. این اقدام با هدف خدمتگزاری مضاعف انجام می‌شود.
جلسه هم‌اندیشی اهالی محله وحید با حضور مدیران شهری منطقه در مسجد موسی‌بن‌جعفر (ع) درحالی برگزار شد که رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی شورای اسلامی شهر، نیز میهمان ویژه این نشست بود.
حاضران جلسه موضوع‌های مختلفی را طرح کردند و پاسخ شنیدند؛ از طرح  تخلف‌های ساختمانی، بهسازی پیاده‌رو‌ها در معابر فرعی گرفته تا پارکینگ لازم بیمارستان‌های امام‌حسین (ع) و هاشمی‌نژاد و...  
در ادامه هیئت امنای مسجد نیز برخی از مشکلات آن مانند فاضلاب را مطرح کردند و درخواست همکاری داشتند.

جای خالی مبلمان شهری در وحید   
کمبود روشنایی در خیابان‌های فرعی وحید، امنیت اهالی را به خطر می‌اندازد. این موضوع تکراری یک‌بار دیگر در جلسه مدیران شهری عنوان شد تا شاید به نتیجه برسد و ساکنان خیابان‌های وحید از هراس و بیم تاریکی شبانه نجات پیدا کنند. یکی از اهالی با توجه به موقعیت گردشگری وحید، درخواست کرد فکری به حال مبلمان شهری آن شود. او در توضیح بیشتر گفت: «سرتاسر این خیابان حتی یک نیمکت برای استراحت نیست و این روال، مناسب بازار مطرح مشهد در حوزه کیف نیست. حاضران در جلسه همچنین از ساخت‌وساز‌های غیراصولی و حساب نشده گله کردند. اینکه برخی از سرمایه‌گذاران بی‌حساب‌وکتاب و ضابطه درحال ساخت‌وساز هستند، آن هم درحالی که این امر گرفتاری‌هایی برای اهالی محله به همراه دارد. یکی از حاضران در جلسه با اشاره به قدمت و کهن بودن برخی از محله‌ها مانند طلاب گفت: «سال‌ها از پاگرفتن بازار مفتح در سی‌متری می‌گذرد و در این فاصله بازار‌های زیادی نیز شکل گرفته‌اند و محدوده شلوغ و پررفت‌وآمد شده است، اما هیچ تغییری به لحاظ عرضی در خیابان انجام نشده است.»

اختصاص پارکینگ به مجموعه‌های درمانی
برخی از کسبه نیز از زمان انجام عملیات عمرانی شهرداری گله کردند و گفتند: «باتوجه به اینکه پیک کار و اوج شلوغی ما در اعیاد و به‌ویژه عید باستانی نوروز و تابستان است. معمولا عملیات ساخت‌وساز در این ایام انجام می‌شود.»
در ادامه غلامی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تأیید گفته‌های مردم درباره ترافیک بیان کرد: «تأمین پارکینگ از اولویت‌های منطقه است. برای حل این مشکل طرح احداث پارکینگ سه سطحی را در زیر بولوار ابوریحان ارائه دادیم که درحال بررسی ازسوی مراجع مربوط است و در صورت تصویب، اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.»
وی ادامه داد: «همچنین زمین پشت بیمارستان امام‌حسین (ع) خریداری شده است تا پارکینگ طبقاتی شش، هفت طبقه‌ای در آن احداث شود. علاوه‌بر این متولیان مجموعه درمانی هاشمی‌نژاد قول داده‌اند بعد از احداث مجموعه جدید درمانی، ساختمان‌های قدیمی تخریب و تبدیل به پارکینگ شود.» غلامی توجه به پارکینگ را در رابطه با ساخت‌وساز‌های درحال احداث یادآور شد و ادامه داد: «خط قرمز ما در هر ساخت‌وسازی این مقوله است که ضرورت دارد مالک برای اضافه کردن طبقات حتما به فکر احداث پارکینگ باشد. مالکان داخل کوچه‌های یک‌متری هم اجازه دارند از حقشان برای ساختمان‌سازی استفاده کنند و نمی‌توان مانع آن‌ها شد، اما طرح‌های تشویقی برای تجمیع املاک درنظر گرفته شده است. مالکان املاک با تجمیع چند ملک ریزدانه برای دریافت پروانه ساخت اقدام کنند تا در صورت انجام ساخت‌وساز‌های مطابق با اصول شهرسازی و تأمین پارکینگ لازم، از طرح تشویقی درباره تراکم بهره‌مند شوند.» شهردار منطقه اظهار کرد: «با ارائه این طرح در سال گذشته ۱۵۰ پروانه برای ساخت‌وساز‌های تجمیعی در منطقه ثبت و صادر شده است.» وی درباره شبهه برخی از افراد درباره تأخیر در قلع بنا هم خاطرنشان کرد: «باید پروسه قانونی آن طی شده و اجازه از دادستانی گرفته شود. امکان دارد تا دستور و اجازه دادستانی چند ماهی زمان ببرد. بدون این اجازه ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.»

اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی
رئیس مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر هم با توجه به اشاره به درخواست هیئت امنای مسجد موسی‌بن‌جعفر (ع) از آنان درخواست کرد، تقاضای خود را مکتوب تحویل شورا دهند. رمضانعلی فیضی در ادامه گفت: «در گوشه‌وکنار مشهد سازندگی و بالندگی دیده می‌شود؛ به‌طوری‌که در همین منطقه و از ابتدای سال ۱۲۰ هزار مترمربع روکش آسفالت معابر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال انجام شده است. علاوه‌بر این بیشتر معابری که در آن‌ها حفاری شرکت‌های خدماتی تمام شده است و امکان آسفالت آن بوده، آسفالت شده است.»
وی افزود: «پیاده‌روسازی ایثار در ۲ مرحله به اجرا گذاشته شده است که مرحله نخست شامل ۲۱۰۰ متر از ابتدا تا تقاطع ابوریحان تعریض و بهسازی شده است و مرحله دوم یعنی ۳۵۰۰ مترمربع حد فاصل بولوار‌های ابوریحان و امت تا پایان سال کامل می‌شود.»

اجرای طرح مبلمان شهری در وحید
مهندس احمد قربانزاده، معاون اجرایی شهردار منطقه، نیز در این جمع گفت: «موضوع روشنایی با شرکت برق است و باید از این کانال دنبال شود.» وی افزود: «درباره مبلمان شهری، شهرداری اجرای طرح را در وحید مدنظر داشته است که در آینده نزدیک انجام می‌شود.».
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->