چگونگی علایم و درمان «تب دنگی» | مبتلایان از مصرف پروفن و ژلوفن خودداری کنند آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از امروز (۱۳ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق شمالی کشور (۱۳ تیر ۱۴۰۳) پرستاران از دولت آتی چه مطالباتی دارند؟ اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ۱۶ تیرماه | امکان اعتراض تا ۲۰ تیر سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

از مادر شدن نهراسید

  • کد خبر: ۹۲۷۵۲
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
از مادر شدن نهراسید
مریم مختاری - فعال فرهنگی

در عمیق‌ترین لایه‌های باور انسان‌ها، یک باور به‌شدت تکان‌دهنده وجود دارد که بسیار هیجان‌آور است. آن باور این است که اگر روزی فرا رسد که دیگر نوزادی زاده نشود، آیا آن روز، مرگ دنیا فرا می‌رسد؟ آیا خانواده‌ای وجود خواهد داشت؟ چه بلایی سر ارتباط‌های بین افراد خانواده، بین مادر و فرزندان و هم‌چنین پدر و فرزندان خواهد آمد؟

در واقع، تولد هر نوزاد نشانه این است که خالق هستی هنوز از اصلاح انسان‌های روی کره زمین ناامید نشده است و دنیا برای تولد یک عضو جدید آماده و مناسب است. اگر در اطراف شما، دوست یا فامیل، کودکی زاده شده است، خوشحال و شاد باشید و بدانید که هنوز امید به زندگی در خانه و محله و شهری که هستید موج می‌زند. گویی شما هم دوباره زاده می‌شوید و بار دیگر از نو آغاز می‌کنید.

اگر تصمیم گرفتید مادر شوید، هرگز برای مادر شدن نترسید و احساس درماندگی یا سرخوردگی نکنید. زیادی نگران نباشید و فکر نکنید از عهده آن برنخواهیدآمد یا اینکه فکر نکنید، چون تجربه‌ای ندارید، از عهده کار‌های کوچک و بزرگ بچه‌داری برنخواهید آمد. هرگز تصور نکنید با مادر شدن، خوشی‌های زندگی به پایان می‌رسد، همه آزادی‌ها و وقتتان را از دست خواهید داد و دائم باید به کار‌های مربوط به کودک برسید و مشغول او باشید، نه! در عوض، تلاش کنید درباره دوران بارداری، مسائل مربوط به زایمان و مواردی از این دست آگاهی کافی پیدا کنید. در این صورت، فرضیه‌های منفی و ناراحت‌کننده و اضطراب‌آور درباره مادر شدن و بچه‌داری را از خودتان دور می‌کنید و از این نعمت و هدیه الهی لذت می‌برید.

مادر شدن به این معناست که یک زندگی جدید برای خود می‌سازید. شما به یک انسان زندگی می‌بخشید و با یاری پروردگار و همراهی عزیزانتان کودک را به دنیا می‌آورید، کسی که هیچ جای دنیا همانند او وجود نداشته است و نخواهد داشت. یک زندگی نو و پر از هیجان، تجربه، خنده، گریه، شادی و خستگی، ولی امیدوار‌کننده آغاز خواهد شد که شما را با لذت مادر شدن روبه‌رو می‌کند. مطمئنا از لحظه‌های آن خاطره‌هایی به‌یادماندنی برای خود، همسر و فرزندتان خواهید ساخت.

به یاد داشته باشید با مادر شدن، اوقات شما فقط با تعویض پوشک و غذا دادن به کودک پر نمی‌شود، بلکه خنده‌ها و بامزگی‌های او جزو زمان‌هایی است که می‌توان از آن با عنوان بهترین و باارزش‌ترین لحظه‌های زندگی نام برد. البته طبیعی است که در دوران بارداری و پس از آن مشکلاتی هم وجود داشته باشد، اما مادر باید دنبال راه‌حل آن باشد. با مطالعه کتاب‌ها و مقاله‌های مربوط به مادر شدن، فرزندآوری و بچه‌داری و هم‌چنین مشورت با افراد متخصص در زمینه فرزندآوری و حتی بزرگ‌تر‌های اطرافتان می‌توانید از پسِ مسائل بربیایید.

در زندگی، عشق و محبت مادر به فرزند بسیار مهم جلوه می‌کند، چون فرزندان برای بزرگ شدن و پرورش یافتن، به محبت و مهر مادر نیاز دارند. مادر مهم‌ترین شخص در زندگی است. البته باید بدانیم که مادر شدن نیازمند همراهی و حمایت همه‌جانبه همسرش است، زیرا پدر خانواده هدایت روحی، روانی و جسمی مادر را هم در زمان بارداری و هم پس از به دنیا آمدن کودک، باید به عهده داشته باشد تا مادر با آرامش، تندرستی و دل‌شادی، چشمش به روی ماه کودکش روشن شود. پدر هم‌چنین در تربیت فرزند نقش کلیدی دارد و باید کودک را به سمت استقلال فردی و نقش اجتماعی مناسب هدایت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->