جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم
سرخط خبرها

نگاهی به دیدگاه‌های نماینده ولی فقیه درباره حماسه ۹دی

  • کد خبر: ۹۴۰۵۱
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
نگاهی به دیدگاه‌های نماینده ولی فقیه درباره حماسه ۹دی
حماسه و حضور عاشورایی مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ۱۳۸۸ نقطه‌عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید. روز نهم دی در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت»، روز خروش ملت ایران در عاشورای حسینی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در مشهد مانند دیگر حوادث انقلاب اسلامی، شاهد حضور به‌موقع و مؤثر مردم ولایت‌مدار این خطه بودیم و حتی این افتخار حاصل شد که مشهدی‌ها به‌صورت خودجوش یک روز جلوتر یعنی ۸ دی ۱۳۸۸ برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقابله با فتنه به‌پاخیزند. به مناسبت سالگرد حماسه نهم دی گزارشی برگرفته از بیانات رسانه‌ای آیت‌ا... علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه مشهد را با هم مرور می‌کنیم.

حماسه ۹ دی باطل‌السحر فتنه بود

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی در سخنرانی ۹ دی سال ۱۳۹۸ با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ سرآغاز جنس جدید فتنه بود، تصریح کرد: فتنه‌های بعد از سال ۱۳۸۸ تا امسال که بیش از ۱۰ سال شده است، ازجمله فتنه سال ۱۳۹۶ و آبان سال ۱۳۹۸، همه از جنس فتنه سال ۱۳۸۸ بود. یعنی جریان داخلی را به‌صورت موج درآوردند و بر این موج سوار شدند. وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با مدیریت حکیمانه و رهبری فوق‌العاده بصیرت‌آفرین در مدتی کوتاه جنس این فتنه و واقعیت این جریان را به‌عنوان فتنه دشمن و فتنه خارجی به مردم تفهیم کردند، بیان می‌کند: ایشان بصیرت آفریدند و نتیجه آن پیدایش بصیرت مردم بود که فتنه ۸۸ را از جنس فتنه تازه‌ای که مسبوق به سابقه نیست، تشخیص دادند و حماسه ۹ دی را آفریدند و به گونه‌ای آفریده شد که رهبر معظم انقلاب فرمودند حماسه ۹ دی باطل‌السحر فتنه بود.

دین وابسته به نظام و نظام وابسته به دین است

آیت‌ا... علم‌الهدی با اشاره به اینکه اعتقادات دینی به‌خصوص محرم و عاشورای حسینی همچنان مهم‌ترین و قدرتمندترین عامل انگیزشی در جامعه ماست، بیان می‌کند: عامل انگیزشی‌بودن دین و ولایت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) از جریان فطری انسانی ما سرچشمه گرفته است. به هرحال انسان‌ها دارای فطرت خداگرا هستند و هرچیز رنگ خدا داشته باشد، به او عشق می‌ورزند. ائمه (ع) به‌عنوان خالص‌ترین بندگان خداوند دارای صبغه و رنگ خدایی هستند. آن فطرت خداگرایی که درون مردم هست، منشأ عشق فوق‌العاده‌ای در دل و جان مردم به پیغمبر (ص) و اهل‌بیت (ع) ایشان است.

طبیعی است این عشق و جریان فطری بر حسب قدرتی که در درون انسان‌ها دارد، عامل انگیزشی می‌شود و برای انسان‌ها در همه حرکت‌هایی که در راستای این عشق و محبت انجام می‌دهند، انگیزه تولید می‌کند. وی درباره وابستگی مردم به نظام اسلامی تصریح می‌کند: هیچ نظامی روی کره زمین مثل نظام حکومتی ما وجود ندارد که مردم پشتیبانش باشند و به این نظام وابستگی داشته باشند. علت وابستگی مردم به نظام نیز وابستگی مردم به دینشان است. مردم دینشان را دوست دارند و این دین را وابسته به این نظام و نظام را وابسته به دین می‌دانند.

وی راهکار دشمن برای ایجاد جدایی بین مردم و نظام را فقط کشیدن سفره دین از پیش پای مردم می‌داند و می‌افزاید: آنچه امروز برای دشمن به‌عنوان یک توطئه در قالب فتنه‌های مختلف مطرح است، تلاش برای بی‌دین‌شدن مردم است. چون اگر مردم وابستگی‌شان از دین قطع شود، به این واسطه، وابستگی‌شان از نظام نیز قطع می‌شود. وقتی نظام حکومتی منهای وابستگی و پشتیبانی مردم شد و فقط به توانمندی‌های نظامی و اقتصادی متکی بود، این نظام را به‌راحتی می‌توان از پا درآورد. این تنها هدفی است که دشمن در همه فتنه‌ها دارد.

مقاوم‌سازی جامعه با بصیرت‌افزایی

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی در سخنرانی ۹ دی ۱۳۹۷ درباره استحاله و عوض‌شدن جامعه تصریح می‌کند: استحاله یعنی جامعه انقلابی به جامعه بی‌تفاوت تبدیل شود و جامعه پویا به یک جامعه رفاه طلب، عیاش و ساکن تبدیل شود. اگر جامعه انقلابی ما استحاله شد، ایران به پایگاه سلطه استکبار کفر و دشمن تبدیل می‌شود و انقلاب تمام می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: دشمن ابتدا با تهاجم شدید فرهنگی، بعد با شبیخون فرهنگی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب با ناتوی فرهنگی وارد می‌شود و اگر بی‌بندوباری، اباحیگری، نبود تقید به مسائل دینی، شهوت‌پرستی و نفسانیات، شکم‌پرستی و پول‌پرستی در سایه تأمین قدرت و ثروت در میان مردم ما مطرح شود، دیگر این مردم وابستگی دینی نخواهند داشت و بعد وابستگی به این نظام هم ندارند و می‌شود نظام را از پا درآورد. این اصل هدف دشمن در این فتنه‌هاست. وی با اشاره به ترفند‌های دشمن برای فتنه‌انگیزی، نفوذ و ضربه به کشور، تصریح می‌کند: گاهی اوقات فتنه‌ها را به‌وسیله برخی جریان‌های نفوذی در عوامل اجرایی نظام و حاکمیت انجام می‌دهد.

دشمن گاهی اوقات این فتنه‌ها را در جریان‌هایی به وسیله عوامل نفوذی در داخل مردم و تحریک آنان به طرف بی‌بندوباری و اباحیگری انجام می‌دهد و گاهی اوقات این هدف را در فتنه هدف‌گذاری‌شده در عرصه اقتصاد و معیشت مردم دنبال می‌کند. یعنی می‌خواهند مردم را از نظر معیشت در تنگنایی قرار دهند که به‌علت تنگنای معیشتی‌شان دیگر دین و وابستگی دینی را فراموش کنند.

این در شکل‌های مختلف و طرح‌های گوناگون در کشور در حال اجراست و مهم، بصیرت مردم ما دربرابر این فتنه‌ها، شناخت موارد فتنه در خط اجرای این هدف و ایستادگی مقابل دشمن در ابطال فتنه دشمن است. وی راه واکسینه‌کردن و مقاوم‌سازی جامعه را بصیرت‌افزایی می‌داند و خاطرنشان می‌کند: اگر مردم ما به تقیدات دینی‌شان مراقب بودند، به خودی خود هر خطری متوجه دینشان بشود، بصیرت شناخت این خطر را پیدا می‌کنند. آنانی که بصیرت شناختی خطر را ندارند، تقیدات دینی‌شان کم است، وابستگی دینی و مراقبت از دینشان خیلی ضعیف است و، چون مراقبت‌ها و تقیدات دینی‌شان ضعیف است، خطر را تشخیص نمی‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->