علت خشکی و ترک‌خوردگی دست چیست؟ + روش درمان پرداخت رشوه به ۱۹۸ نفر از کارکنان گمرک | معاون وقت گمرک فرودگاه ۳۰ سکه بهار آزادی گرفت آخرین آمار کرونا تا ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۷۶۹۱ ابتلا و ۲۱ فوتی جدید کرونا در کشور مجازات سنگین برای سارق گردنبند علی دایی حداقل حقوق بازنشستگان کشوری در سال آینده مشخص شد + جزئیات (۴ بهمن ۱۴۰۰) درخواست از قالیباف برای رفع تبعیض از لایحه دائمی‌شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد (۴ بهمن ۱۴۰۰) زمان ثبت‌نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد برقراری بیمه‌ رایگان برای مناطق محروم حاشیه شهرها + جزئیات کرونای «اُمیکرون» در کشور غالب شد آخرین آمار کرونا در جهان تا امروز ۴ بهمن ۱۴۰۰ رفع برخی ایرادات شورای نگهبان در خصوص نظام رتبه‌بندی معلمان (۴ بهمن ۱۴۰۰) آتش سوزی یک مسافرخانه در خیابان شوش تهران + فیلم و جزئیات جان دادن زن جوان مشهدی وسط خیابان چرا پیاز اشکتان را در می‌آورد؟ مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی عادلانه نیست | بازنشستگان از پس هزینه‌های زندگی بر نمی‌آیند درمان 5 دقیقه ای معده درد در خانه غذاهایی که خواب شما را آشفته می کنند
خبر فوری
برای مراقبت از سلامت روان این ۵ توصیه را جدی بگیرید
فردی که می‌تواند به فشار‌های معمول زندگی روزمره غلبه کند و یک زندگی مستقل داشته باشد را می‌توان به عنوان یک فرد دارای سلامت روان معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراقبت از خود و به ویژه مراقبت از "سلامت روان"، امری مهم در طول زندگی هر فرد محسوب می‌شود.
 ایجاد تغییرات ساده در نحوه زندگی، نیازی به صرف هزینه‌های گزاف و زمان زیادی ندارد؛ بلکه می‌توان حتی با انجام راهکار‌های ساده نیز قدمی را در جهت ایجاد تغییراتی در زندگی برداشت.

به گزارش "مِنتال هِلث"، در ادامه به چند راهکار ساده و کاربردی به منظور مراقبت از سلامت روان خواهیم پرداخت.

۱.  در مورد احساسات خود صحبت کنید.

صحبت کردن در مورد احساسات می‌تواند به شما در جهت مراقبت از سلامت روان‌تان کمک کند. همچنین صحبت کردن در مورد احساسات باعث می‌شود تا افراد در مواقعی که احساس ناراحتی می‌کنند، بتوانند بهتر این احساس را مدیریت کرده و با آن کنار آیند.

۲.  فعال باشید.

ورزش کردن منظم باعث افزایش عزت نفس شما شده و کمک می‌کند بهتر تمرکز کنید، بخوابید و احساس بهتری داشته باشید. همچنین ورزش کردن باعث حفظ سلامت مغز و سایر اندام‌های حیاتی بدن شما شده و برای بهبود سلامت روان مفید است.

۳.  با اطرافیان خود در تماس باشید.

هیچ چیز بهتر از این نیست که رو در رو با کسی ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید؛ با این حال این امر همیشه ممکن نیست که در این شرایط می‌توانید با اطرافیان خود به صورت تلفنی صحبت کنید یا به صورت آنلاین با آن‌ها در ارتباط باشید.

۴.  در مواقع مورد نیاز از دیگران کمک بخواهید.

همه افراد گاهی از احساسی که دارند یا زمانی که کارهایشان طبق برنامه پیش نمی‌رود، خسته می‌شوند. زمانی که احساس می‌کنید به تنهایی نمی‌توانید از پس انجام کاری بر آیید، کمک خواستن از دیگران راه حل مناسبی است.

۵.  به اطرافیان و روابط اجتماعی خود بها دهید.

توجه و اهمیت به یکدیگر اغلب نقش مهمی را در حفظ روابط افراد دارد. این امر همچنین می‌تواند افراد را به یکدیگر نزدیک و صمیمی‌تر کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}