کرونا هرگز از بین نخواهد رفت هوای اردبیل به بحران نزدیک شد + تصاویر برف نیم متری در شهر (۲۶ دی ۱۴۰۰) تاثیر عجیب کم خوابی در تمایل به شیرینی جات کمک توت فرنگی به آب شدن چربی‌های شکم ویدئو | چند درصد از دانش آموزان دو دُز واکسن کرونا را زدند؟ فیلم زورگیری گروهی به همراه یک زن در بلوار پیروزی مشهد سهیمه واکسن آسترازنکا به مشهد نرسید | سطح رعایت پروتکل‌ها ۵۰ درصد است (۲۶ دی ۱۴۰۰) وزیر آموزش و پرورش: حضور دانش‌آموزان در مدارس هنوز اجباری نیست تجمع اعتراضی بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی مقابل مجلس + تصاویر (۲۶ دی ۱۴۰۰) آخرین آمار کرونا تا ۲۶ دی ۱۴۰۰ | شناسایی ۲۲۹۲ ابتلای جدید کرونا و فوت ۳۱ بیمار دیگر در کشور سرقت وحشیانه موبایل، همزمان از ۲ نفر در حومه تهران + فیلم جزئیات آزمون جدید آموزش و پرورش برای استخدام ۳۴۰۰۰ نفر اعلام شد (۲۶ دی ۱۴۰۰) لیست مراکز تزریق واکسن کرونا در مشهد + واکسن‌های موجود و ساعت کاری (۲۶دی‌ماه ۱۴۰۰) تأمین اجتماعی: بازنشستگی پیش از موعد به سرعت رو به افزایش است شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان بیمه شده‌ی زن جزئیاتی از فوت ۳ بیمار مبتلا به «اومیکرون» در کشور | افزایش چشمگیر مبتلایان در مشهد گزارش‌ها از شنیده شدن صدای مهیب انفجار در غرب کشور درباره مسجد قطب الدین حیدر در شهر تربت حیدریه | «حیدر»‌ی که حیدریه شد جزئیات تلخ از غرق شدن زن و شوهر مریوانی در آب‌های یونان + عکس نگاهی به نقش درخت ارس در اکوسیستم زیست محیطی شرق ایران
خبر فوری
این ۹ خوراکی سرشار از کلسیم و چربی‌سوزی هستند
درست است که تا صحبت از کلسیم می‌شود، یاد شیر، پنیر و ماست می‌افتیم، اما منابع غیر لبنی زیادی هم برای تأمین کلسیم به خوبی کار می‌کنند؛ از اسفناج و کلم بروکلی گرفته تا ارده و بادام.

به گزارش شهرآرانیوز، کلسیم نقش عمده‌ای در سوزاندن چربی‌های بدن دارد و کسانی که این ماده معدنی را به میزان کافی در بدنشان ندارند، کنترلی هم روی اشتهایشان نخواهند داشت. یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم می‌توانند منجر به کاهش فشار خون،  کلسترول و تنظیم قند خون شود.

► در اینجا بهترین گزینه‌های چربی سوز سرشار از کلسیم معرفی شده‌اند:

کلم بروکلی: یک فنجان از آن ۵۵ کالری و ۶۲ میلی‌گرم دارد و تامین کننده ۶ درصد از نیاز به کلسیم است.

اسفناج: ۲ فنجان از این سبزی ۱۴ کالری دارد و ۶ میلی‌گرم کلسیم که ۶ درصد از نیاز به کلسیم را رفع می‌کند.

شاهی: شاهی در هر یک فنجان، ۴ کالری و ۴۰ میلی‌گرم کلسیم دارد و ۴ درصد از میزان نیاز به کلسیم را برطرف می‌کند.

پنیر رومانو: ۳۰ گرم از آن، معادل ۱۰۸ کالری و ۲۹۸ میلی‌گرم کلسیم است که ۳۰ درصد از میزان نیاز به کلسیم را در روز تامین می‌کند.

دانه کنجد: ۳۰ گرم از دانه کنجد معادل ۱۶۰ کالری است که ۲۷۷ میلی‌گرم کلسیم به بدن می‌رساند. این میزان، ۲۸ درصد نیاز به کلسیم را برطرف می‌کند.

ارده: ۲ قاشق غذاخوری از ارده معادل ۱۶۰ کالری و ۱۱۲ میلی‌گرم کلسیم دارد که ۱۲ درصد نیاز به کلسیم را برطرف می‌کند.

پنیر خامه‌ای: ۳ گرم از پنیر خامه‌ای بدون چربی معاد ۲۹ کالری دارد. این میزان ۹۸ میلی‌گرم کلسیم دارد و ۱۰ درصد نیاز به کلسیم را در روز برطرف می‌کند.

کلم پیچ: یک فنجان از این سبزی، ۳۶ کالری دارد؛ به همراه ۹۳ میلی‌گرم کلسیم. این میزان از کلسیم، ۹ درصد از نیاز بدن به کلسیم را رفع می‌کند.

بادام: ۳ گرم بادام معادل ۲۲ بادام است که ۱۷۰ کالری و ۷۵ میلی‌گرم کلسیم دارد و ۸ درصد از نیاز به کلسیم را تامین می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}