سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: در یک دوره تاریخی حضرت زهرا(س) تنها رزمنده جبهه انحراف ستیزی امت اسلامی بود

  • کد خبر: ۹۴۸۸۸
  • ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
آیت‌الله علم‌الهدی: در یک دوره تاریخی حضرت زهرا(س) تنها رزمنده جبهه انحراف ستیزی امت اسلامی بود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضرت زهرا(س) در صف نخست انحراف ستیزی در امت اسلامی قرار گرفت و در این راه نیز به شهادت رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در جمع سوگواران سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی افزود: بعد از رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، به دلیل عدم توجه امت اسلامی به سفارش آن حضرت، انحراف، امت اسلامی را فرا گرفت و تنها تعداد انگشت شماری بر عهد خود با پیامبر اسلام باقی ماندند.

وی با بیان این که انحراف ستیزی سخت تر و مهم تر از شرک ستیزی در جامعه اسلامی است ادامه داد: در شرایط زمانی ذکر شده حضرت زهرا(س) تنها رزمنده جبهه انحراف ستیزی امت اسلامی بود.

امام جمعه مشهد گفت: بنا نبود مولا امیر المومنین(ع) بجنگد و استفاده از شمشیر برای رفع این انحراف ناسازگار با مکتب اسلام بود و موجب از بین رفتن دین در آینده می شد و این گونه شد که میدان جنگ با انحراف ستیزی در دست فاطمه(س) قرار گرفت و دختر بزرگوار پیامبر مکرم اسلام در این انحراف ستیزی موفق شد چنانکه اکنون در زمین میلیونها نفر "اشهد ان علی ولی الله" می گویند.

علم الهدی افزود: این پیروزی زهرا(س) همانند پیروزی علی ابن ابیطالب(ع) در جنگ های بدر و خندق و خیبر بود.

وی با ذکر مصائب دختر پیامبر اسلام در دوره صدر اسلام گفت:انحراف ستیزی حضرت زهرا(س) هرچند ایشان را به قهرمان امت اسلامی تبدیل کرد اما به قیمت شهادت ایشان تمام شد و درد، رنج و غم و غصه ای را نصیب حضرت علی (ع) نمود که تا پایان عمر همراه آن حضرت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا پس از اقامه نماز ظهر و عصر عزاداران حضرت زهرا(س) با هشت پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی وداع کردند و برای تدفین سه پیکر مطهر در میدان شهدا عازم این مکان شدند.

قرائت زیارت و ادعیه و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) در رواق امام خمینی(ره) و دیگر صحن های حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه های روز شهادت حضرت زهرا(س) در بارگاه منور رضوی بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->