برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

خودرو شاهین اتوماتیک به تست فنی رسید + مشخصات

  • کد خبر: ۹۵۲۲۱
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
  • ۱
خودرو شاهین اتوماتیک به تست فنی رسید + مشخصات
چندی پیش مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که بزودی شاهین اتوماتیک وارد خط تولید این شرکت می شود. حال بر اساس تصاویر تهیه شده توسط خبرنگار ما در یکی از مراکز تست فنی، نمونه اولیه این سدان اتوماتیک تولید شده و به مرحله تست های تایید عملکرد رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل سایپا در گفت و گوی تلویزیونی خود این وعده را داده بود که در زمستان ۱۴۰۰ تولید اولیه شاهین با جعبه دنده اتوماتیک آغاز خواهد شد. حال در اواسط دی ماه می بینیم که نمونه های اولیه این سدان ملی تولید گردیده و برای انجام تست های فنی و تطبیق قوای محرکه وارد مراکز تست جاده ای شده است.

خودرو شاهین اتوماتیک به تست فنی رسید + مشخصات

بر اساس نسخه ای از شاهین اتوماتیک که وارد مرکز تست جاده ای شده است، نشان شاهین بر روی درِ صندوق عقب تغییر کرده و نوشتاری فارسی را به خود گرفته است. همچنین نشان CVT که نمادی از ساختار جعبه دنده این سدان اتوماتیک است، بر روی این خودرو نصب شده است. آن طور که گفته می شود، جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک CVT شاهین که توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این سدان سایپا منتقل می کند، دارای ساختار تیپ ترونیک و یا امکان تعویض دستی دنده بوده و دو حالت رانندگی نرمال و برفی را برای شاهین پشتیبانی می نماید.

خودرو شاهین اتوماتیک به تست فنی رسید + مشخصات

مشخصات فنی سایپا شاهین اتوماتیک :

سایپا شاهین اتوماتیک به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر M15TC مجهز است که ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این گشتاور در دور کمتر از RPM 1900 در پیشرانه شاهین تولید و به جعبه دنده اتوماتیک CVT منتقل می گردد. پیشرانه این سدان سایپایی به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز و در آخرین به روزرسانی توانسته به مصرف سوخت ترکیبی کمتر از ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در نسخه دنده ای در شهر و جاده دست یابد.

خودرو شاهین اتوماتیک به تست فنی رسید + مشخصات

امکانات رفاهی و ایمنی سایپا شاهین CVT :

با توجه به تصاویر مشخص است که فعلاً تطبیق جعبه دنده CVT با پیشرانه M15TC برای شاهین در دستور کار قرار گرفته و نسخه مورد بحث، هنوز به امکانات نهایی شاهین اتوماتیک فول مجهز نشده است. به گفته مهندسان گروه خودروسازی سایپا، شاهین اتوماتیک قرار است در دو نسخه به بازار عرضه شود که در نسخه فول سطح امکانات بیشتری نسبت به نمونه دنده ای خواهد داشت. در حال حاضر خودرو شاهین دنده ای به دو کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه ای، آینه تاشو برقی، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک و دوربین عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور باد تایر، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ABS، EBD و… مجهز است و گفته می شود که در نمونه اتوماتیک اولیه این خودرو امکاناتی مانند کروز کنترل و در نسخه فول آن امکاناتی مانند صندلی برقی و کیسه هوای هوای جانبی نیز به آن اضافه خواهد شد.

منبع: اسب بخار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سردار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
1
0
شاهین از نظر موتوری آشغااااااااله همیطور کمک های عقب. قیمتشم گروووونه...
اتوماتشو بزنید شاید چنگی به دل بزنه
ولی در کل آینده خوبی نداره با این رنج قیمت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->