برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های با بیش از ۱۰ سال کارکرد در ایران کدامند؟

  • کد خبر: ۹۵۳۴۸
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های با بیش از ۱۰ سال کارکرد در ایران کدامند؟
تعداد خودرو‌های کارکرده متعلق به ۱۰ سال پیش که دارای قیمت میلیاردی هستند این روز‌ها در بازار کم نیست و در این نوشتار تصمیم گرفتیم ۱۰ مدل از گران‌قیمت‌ترین خودرو‌هایی که بیش از ۱۰ سال سن دارند را برایتان معرفی کنیم که کم‌وبیش در بازار یافت می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، معمولا خودرو‌ها تا زمانی که دوره گارانتی‌شان به‌اتمام نرسیده، رونق خوبی در بازار دارند و افت قیمتشان چندان زیاد نیست. به‌خصوص درکشورمان که با توجه به‌تورم بالا، قیمت‌ها نه‌تن‌ها کاهش پیدا نمی‌کنند بلکه نسبت به‌نسخه صفرکیلومترشان گران‌تر نیز می‌شوند. درحالت عادی هرچه‌کارکرد خودرو بالا برود و سن و سالش بیشتر شود، قیمت آن کاهش می‌یابد و از سوی دیگر خودرو‌هایی با بیش از ۱۰ سال کارکرد با توجه به‌مستهلک شدن، افزایش هزینه نگهداری و ... رونق سال‌های گذشته خود را ندارند و با افت قیمت قابل توجهی مواجه می‌شوند. به‌عنوان مثال ب‌ام‌و 528i سدان مدل ۲۰۱۲ به‌عنوان یک خودرو سایز متوسط در زمان عرضه خود به‌بازار جهانی حدود ۴۷ هزار و ۷۹۵ دلار قیمت داشت و اکنون بعد از گذشت یک دهه میانگین قیمت این خودرو کارکرده ۱۰ ساله با حدود ۶۱ درصد افت، به‌حدود ۱۸ هزار و ۷۵۰ دلار رسیده است. اما در بازار خودرو کشورمان خودرو‌هایی هستند که در زمان عرضه خود به‌بازار در سال ۲۰۱۲ چندصدمیلیون‌تومان قیمت داشتند؛ اما اکنون پس از ۱۰ سال کارکرد و مستهلک شدن، قیمتشان چندمیلیاردتومان شده است. برچسب قیمت چندمیلیاردی در بازار خودرو ایران، این روز‌ها موضوع چندان عجیبی نیست و حتی برخی خودرو‌های چینی هم‌اکنون با قیمت‌های میلیاردی به‌فروش می‌رسند. اما آیا خرید یک خودرو کارکرده ۱۰ ساله که به‌قدر کافی مستهلک و از نظر نگهداری هزینه‌بر شده است، ارزش پرداخت مبالغ چندمیلیاردی را دارد؟ درکمال تعجب باید گفت تعداد خودرو‌های کارکرده متعلق به ۱۰ سال پیش که دارای قیمت میلیاردی هستند این روز‌ها در بازار کم نیست و در این نوشتار تصمیم گرفتیم ۱۰ مدل از گران‌قیمت‌ترین خودرو‌هایی که بیش از ۱۰ سال سن دارند را برایتان معرفی کنیم که کم‌وبیش در بازار یافت می‌شوند.

ب‌ام‌و 640i کوپه

این روز‌ها یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های میلیاردی ۱۰ ساله، ب‌ام‌و سری ۶ است. مدل ۶۴۰i کوپه ۲۰۱۲ از این خودرو سایز متوسط لوکس با قیمت سه‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا سه‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان به‌فروش می‌رسد. البته سری ۶ مدل‌های دیگری همچون گرن‌کوپه و کانورتیبل نیز در بازار ایران دارد و درنسخه 650i و M6 هم عرضه شده؛ اما در این بین 640i کوپه رایج‌تر از دیگر مدل‌هاست. هرچند همین نسخه هم درحالت کلی خودرو کمیابی به‌حساب می‌آید. این کوپه مجهز به‌یک موتور شش‌سیلندر سه‌لیتری توربو بوده که ۳۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

لکسوس LS460

مدل ۲۰۱۲ از خودرو کمیاب LS هم این روز‌ها ۱۰ ساله شده و همچنان در رده خودرو‌های گران‌قیمت بازار با برچسب قیمت میلیاردی خریدوفروش می‌شود. ۱۰ سال پیش نسخه LS460 از سدان بزرگ لوکس لکسوس درکشورمان عرضه شد که با موتور هشت‌سیلندر ۴.۶ لیتری اتمسفریک همراه بود. این نسخه از LS قادر به‌تولید ۳۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور است. اگر این روز‌ها قصد خرید این قصر متحرک لوکس، اما به‌ظاهر ساده ژاپنی را دارید، باید سه‌میلیارد و ۴۹۰ تا چهارمیلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان پول پرداخت کنید. خیلی عجیب است که اکنون پرادو را در محدوده‌قیمت نزدیک به LS می‌بینیم.

تویوتا لندکروزر

و اما می‌رسیم به‌غیرمنطقی‌ترین قیمت خودرو در بازار کشور. تویوتا لندکروزر در طول یک دهه گذشته بیش از هر خودرو دیگری قیمت غیرمنطقی و عجیب‌وغریب به‌خود دیده است. قیمت این شاسی‌بلند بزرگ در مدل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ از سه‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان آغاز شده و تا پنج‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان ادامه دارد. این درحالی است که اگر قصد خرید مدل ۲۰۱۲ آن را داشته باشید، باید چهارمیلیارد و ۷۰۰ تا پنج‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان کنار بگذارید. لندکروزر ۲۰۱۲ دارای موتور شش‌سیلندر چهارلیتری تنفس‌طبیعی بوده که ۲۷۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

مرسدس‌بنز CLS500

مگر می‌شود در فهرست گران‌ترین خودرو‌های بازار مرسدس حضور نداشته باشد؟ مدل CLS500 این خودروساز آلمانی درمدل ۲۰۱۲ درحال حاضر برچسب قیمت سه‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تا شش‌میلیارد تومانی به‌خود می‌بیند. CLS در کلاس فست‌بک‌های سایز متوسط لوکس قرار داشته و نسخه CLS500 آن رقیب مستقیم پورشه پانامرا 4S به‌حساب می‌آید که این روز‌ها در یک محدوده قیمتی نیز قرار می‌گیرند. مرسدس مورد نظر ما زیر کاپوت خود یک موتور هشت‌سیلندر ۴.۷ لیتری مخفی کرده که به‌توربوشارژر مجهز است. این موتور قادر به‌تولید ۴۰۸ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور است.

مرسدس‌بنز S500

دومین مرسدس فهرست ما که عنوان گران‌قیمت‌ترین سدان بزرگ لوکس و گران‌قیمت‌ترین مرسدس ۱۰ ساله بازار را با خود یدک می‌کشد، مرسدس‌بنز S500 است. حدود یک دهه پیش S کلاس در دو نسخه S350 و S۵۰۰ در بازار موجود بود که اکنون نسخه S500 درمدل ۲۰۱۱ دارای قیمت چهارمیلیارد و ۷۵۰ تا پنج‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان است و مدل ۲۰۱۲ آن برچسب قیمت عجیب‌وغریب پنج‌میلیارد و ۲۰۰ تا هفت‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون‌تومان را به‌خود می‌بیند. S500 به‌موتور هشت‌سیلندر ۵.۵ لیتری اتمسفریک با ۳۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتون‌متر گشتاور مجهز است.

تویوتا پرادو چهار در

شاید بتوان پرادو را عجیب‌ترین گزینه در میان خودرو‌های ۱۰ ساله با برچسب قیمت میلیاردی دانست. تویوتا لندکروزر پرادو که در ایران با نام پرادو معروف است، اکنون قیمت سه‌میلیارد و ۵۰۰ تا چهارمیلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان دارد و این قیمت مربوط به‌نسخه چهار در و مدل ۲۰۱۲ است. لندکروزر پرادو یک شاسی‌بلند سایز متوسط بوده که قابلیت‌های آفرود خوبی دارد؛ اما به‌هرحال با هیچ منطقی قیمت امروز آن در ایران توجیه‌شدنی نیست. زیر کاپوت این خودرو یک موتور شش‌سیلندر چهارلیتری قرار گرفته که به‌صورت تنفس‌طبیعی در بهترین حالت ۲۷۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۱ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

پورشه کاین S

حدود یک دهه پیش کاین در پنج نسخه معمولی، S، توربو، توربو S و GTS درکلاس شاسی‌بلند متوسط لوکس بازار عرضه شد. این روز‌ها قیمت کاین ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و کاین S مدل ۲۰۱۱ در محدوده سه‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا سه‌میلیارد و ۹۸۰ میلیون‌تومان قرار داشته و همچنین کاین S مدل ۲۰۱۲ نیز در محدوده چهارمیلیارد و ۱۵۰ تا چهارمیلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان به‌فروش می‌رسد. سه‌نسخه دیگر گران‌تر بوده؛ اما به‌دلیل نایاب بودن، قیمتشان در دست نیست. کاین دارای موتور شش‌سیلندر ۳.۶ لیتری اتمسفریک ۳۰۰ اسبی بوده و کاین S از موتور هشت‌سیلندر ۴.۸ لیتری اتمسفریک ۴۰۰ اسب‌بخاری بهره می‌برد.

پورشه پانامرا 4S

به‌یک پورشه ۱۰ ساله دیگر با برچسب قیمت میلیاردی می‌رسیم. این بار پورشه مورد نظر، پانامرا نام داشته و در کلاس فست‌بک‌های متوسط لوکس قرار می‌گیرد. پانامرا حدود ۱۰ سال پیش در سه‌نسخه معمولی، 4S و توربو در کشور عرضه شد که این روز‌ها 4S رایج‌تر از دیگر مدل‌هاست. مدل ۲۰۱۱ این خودرو از سه‌میلیارد و ۳۵۰ تا چهارمیلیارد و ۲۵۰ میلیون‌تومان قیمت داشته و قیمت مدل ۲۰۱۲ آن از سه‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون شروع شده و تا شش‌میلیارد تومان ادامه دارد. پانامرا 4S به‌یک موتور هشت‌سیلندر ۴.۸ لیتری اتمسفریک با ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتون‌متر گشتاور مجهز است.

مازراتی کواتراپورته S

یک سدان بزرگ لوکس دیگر این بار از کشور ایتالیا عضو گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های ۱۰ ساله ایران است. مازراتی کواتراپورته که یک دهه پیش در سه‌نسخه معمولی، S و GTS میهمان بازار خودرو کشورمان بود، اکنون درنسخه S که نسخه میانی به‌حساب می‌آید، دارای قیمت شش‌میلیارد تا شش‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان است. دو نسخه معمولی و GTS از این مازراتی این روز‌ها دربازار خودرو‌های دست‌دوم نایاب بوده و به‌راحتی یافت نمی‌شوند و بنابراین قیمت دقیقی از آن‌ها در دست نیست. قلب تپنده کواتراپورته S از نوع هشت‌سیلندر ۴.۷ لیتری تنفس‌طبیعی بوده که ۴۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

مازراتی گرن‌کابریو S

و، اما می‌رسیم به‌گران‌قیمت‌ترین خودرو ۱۰ ساله‌ای که این روز‌ها در بازار خودرو به‌فروش گذاشته می‌شود. مازراتی یک دهه پیش که وارد بازار شد، عنوان گران‌قیمت‌ترین برند خودرویی را از آنِ خود کرد و اکنون نیز درصدر قرار دارد. قیمت مازراتی گرن‌کابریو S درحال حاضر در مدل ۲۰۱۲ از هفت‌میلیاردتومان آغاز شده و تا هشت‌میلیاردتومان نیز ادامه پیدا می‌کند. این کانورتیبل متوسط لوکس ۱۰ سال پیش در سه‌نسخه معمولی، S و MC وارد کشور شد. گرن‌کابریو S مجهز به‌یک موتور هشت‌سیلندر ۴.۷ لیتری تنفس‌طبیعی بوده که ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد.

منبع: دنیای خودرو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->