با دستور رهبر طالبان، اینترنت فیبر نوری در کابل قطع شد پزشکیان: ملت ایران در جنگ ۱۲روزه، همدلی و اقتدار خود را ثابت کرد اعلام ترکیب جدید اعضای کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در سال پنجم شورای ششم اعلام ترکیب جدید اعضای کمیسیون بانوان و خانواده در سال پنجم شورای ششم بازسازی معراج شهدا مشهد، در نقطه پایانی | فعالیت فرهنگ‌سرای عروج در معراج شهدا ترمیم تروما‌های یک آتش‌نشان | گزارشی از ضرورت ارائه خدمات روان‌شناسی به کارکنان یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا برای تپش‌های زندگی | گزارشی به مناسبت روز جهانی سلامت قلب و راهکار‌های مراقبت از آن آتش‌نشانان نماد واقعی فداکاری، مسئولیت‌پذیری و ازخودگذشتگی‌ هستند نماینده مجلس: فعالیت هسته‌ای کشور بهتر از گذشته تداوم خواهد یافت شهردار مشهد مقدس خبر داد: رضایت ۸۵ درصدی از وضعیت امنیتی و ۶۶ درصدی از وضعیت ترافیکی در مشهد افزایش ۱۵ درصدی خدمت رسانی پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد نسبت به سال ۱۴۰۳ دو رویداد ویژه نمایشگاهی در مشهد از فردا (۸ مهرماه ۱۴۰۴) برگزار می‌شود + جزئیات جزئیات جدید از حادثه شهادت آتش‌نشان فداکار «رضا فخریان»، در مشهد دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت: رشد جمعیت ایران تا ۱۴۱۵ متوقف می‌شود | خط پایان ۱۰۰ میلیونی همراهی تهران برای تأمین واگن‌های مشهد | قطار‌های جدید در راه مترو مشهد گلایه مردم از روند کند سامان دهی قبور شهدای گمنام بوستان ملت مشهد فرمانده کل ارتش: دشمن را زیر نظر داریم و با هر کار اشتباه او به شدت برخورد خواهیم کرد مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد مطرح کرد: تشکیل پرونده برای ۱۷۰ ساختمان دارای نقص ایمنی در وزارت کشور| قانون «شهید خدمت» برای آتش‌نشانان در انتظار تصویب مجلس است+ فیلم وزارت امور خارجه: بازگشت تحریم‌ها غیرقانونی و ناموجه است گروه‌های حساس همچنان در خانه بمانند | هوای ناسالم مشهد برای کودکان و سالمندان (۶ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

سیاست‌های جدیدی در نحوه پرداخت بهای اتوبوس در مشهد اعمال می‌شود

  • کد خبر: ۹۵۲۹۱
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
سیاست‌های جدیدی در نحوه پرداخت بهای اتوبوس در مشهد اعمال می‌شود
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: برای بازنگری بهای خدمات که از ابتداء دی‌ماه مطالعات آن آغاز شده، بازه زمانی سه الی چهار ماهه را پیش‌بینی کرده‌ایم و سیاست‌های جدیدی در نحوه پرداخت کرایه اتوبوس‌ها اعمال خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر نیشابوری ضمن اشاره به درخواست شهردار مشهد مبنی بر رایگان کردن کرایه اتوبوس در برخی مناطق اظهار کرد: در حال حاضر ما هم‌زمان با مطالعه بازنگری خطوط اتوبوسرانی، در حال انجام مطالعاتی برای تغییر سیاست پرداخت کرایه هستیم. رایگان کردن استفاده از برخی خطوط تنها بخش کوچکی از این مطالعات و همچنین صحبت‌های شهردار بود.

وی افزود: شهردار بیان کردند که ضرورت دارد تغییراتی در سیاست پرداخت کرایه‌ها اعمال شود و در ضمن این تغییرات می‌توان بهای برخی خطوط را برای شهروندان نزدیک به صفر رساند. همچنین ایشان تصریح کردند میانگین بهای خدمات حمل‌ونقل عمومی می‌تواند ثابت بماند و آن بهایی که در برخی خطوط کاهش پیدا می‌کند، در خطوط دیگری که شهروندان باید بهای بیشتری پرداخت کنند، جبران شود. این بخشی از حرف‌های ایشان بود که در انعکاس رسانه‌ها مغفول ماند.

نیشابوری با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در تمامی خطوط و مناطق شهری و در تمامی ساعات، بهای یکسانی دریافت می‌کنیم، گفت: این مسئله خلاف سیاست عادلانه پرداخت کرایه است که یکی از دلایل آن نبود زیرساخت بوده و همچنین این روند از سالیان گذشته به همین منوال پیش می‌رفته است. با انجام مطالعات بازنگری، کرایه‌ای که شهروندان در خطوط اتوبوسرانی و ساعات مختلف پرداخت می‌کنند، متفاوت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در خصوص نتایج این مطالعات بیان کرد: مدیریت شهری، صلاح و منافع شهر را در این می‌بیند که شهروندان در سفرهای داخل شهری به جای خودروی شخصی، از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و هرچه استفاده از این وسایل بیشتر شود، منافع شهر بیشتر تامین می‌شود.

وی ادامه داد: اما برخی از سیاست‌ها تاکنون به درستی اجرا نشده‌اند. پس از مشخص شدن نتایج این مطالعات، ما می‌توانیم در برخی خطوط و در برخی ساعات روز میزان کرایه‌های متفاوتی تعیین کنیم؛ به عنوان مثال می‌توانیم در مناطق اطراف حرم، بهای خدمات کمتری را دریافت کنیم. تغییر سیاست پرداخت کرایه در کنار افزایش سطح کیفیت خدمات، کوتاه‌کردن زمان سفر و اجرای خطوط ویژه بی‌آرتی و... بخشی از سیاست‌هایی است که در نظر داریم با انجام این مطالعات اعمال کنیم.

نیشابوری تاکید کرد: همه این سیاست‌ها با هدف ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا بهای اتوبوس بر اساس میزان مسافت طی‌شده تعیین می‌شود، گفت: امکان پیاده‌سازی این سیاست در قطارشهری بیشتر است؛ زیرا دستگاه‌هایی در ایستگاه‌ها نصب است و مسافر زمانی که از گیت عبور می‌کند، ثبت تراکنش انجام داده و قبل از خروج از ایستگاه نیز تجهیزاتی نصب شده که زمان را ثبت کرده و می‌توان بر اساس مسافتی که طی شده، نرخ کرایه دریافت شود.

وی افزود: در خطوط بی‌آرتی اعمال این سیاست امکان‌پذیر است، اما در سایر خطوط شهری به دلیل اینکه امکان نصب تجهیزاتی از این قبیل در ایستگاه‌ها وجود ندارد، ما در حال پیگیری سیاست دیگری هستیم و آن هم این است که در مناطق مختلف شهری، در همان زمان ثبت تراکنش اولیه نرخ تعیین شود.

نیشابوری ادامه داد: همچنین از آنجایی که هدف ما استفاده کمتر شهروندان از خودرو شخصی است، در مناطق مرکزی شهر از جمله میدان شهدا، می‌توانیم به طور مثال نرخ خطوط این مناطق را با ۳۰ درصد تخفیف دریافت کنیم. این سیاست در حال حاضر با زیرساختی که وجود دارد، امکان‌پذیر است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه «در نظر داریم در آینده پرداخت کرایه اتوبوس‌ها را آنلاین کنیم»، گفت: در حال حاضر تخلیه اطلاعات تراکنش‌هایی که طی روز در اتوبوس‌ها ثبت می‌شود، در پایان ساعت کاری انجام می‌شود و آنلاین نیست. صدور بلیت‌های تک‌سفره برای شهروندانی که من‌کارت نداشته یا تمایلی به تهیه آن ندارند، از سیاست‌های دیگری است که در دریافت کرایه می‌توانیم اعمال کنیم، اما چون تخلیه اطلاعات آنلاین صورت نمی‌گیرد، در حال حاضر امکان صدور چنین بلیت‌هایی را نداریم.

وی افزود: در نظر داریم با نوسازی تجهیزاتی که در اتوبوس‌ها نصب می‌شود، خدمات جدیدی را به شهروندان ارائه کنیم.

نیشابوری در خصوص زمان اعمال سیاست‌های جدید اتوبوسرانی بیان کرد: برای بازنگری بهای خدمات، که از ابتداء دی‌ماه مطالعات آن آغاز شده، بازه زمانی سه الی چهار ماهه را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اظهار به اینکه در حال حاضر در اتوبوسرانی ظرفیت بلااستفاده قابل توجهی داریم، گفت: هرچند برخی از شهروندان طی درخواست‌هایی به ما اعلام می‌کنند که در بعضی از ساعات روز در ناوگان اتوبوسرانی ازدحام جمعیت اتفاق افتاده و ما این را ما می‌پذیریم. از ساعت ۶ تا ۲۰ که اتوبوسرانی در حال ارائه خدمت است، حداقل ظرفیت ناوگان مورد استفاده قرار می‌گیرد و درخواست ما از شهروندان این است که در سفرهای شهری از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

نیشابوری در پایان خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم با بازسازی و نوسازی ناوگان، تغییر سیاست پرداخت کرایه، بازنگری خطوط اتوبوسرانی و با نگاه پوشش حداکثری سطح شهر، مطالباتِ به حقِ شهروندان را پاسخگو باشیم. امیدواریم روزی برسد که حجم قابل توجهی از سفرهای داخل شهری به وسیله ناوگان اتوبوسرانی انجام شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->