به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از آنکه واردات خودروهای خارجی در ایران با محدودیتهای زیادی روبه رو شد و تقریبا غیرممکن، خودروسازان داخلی تمام وکمال از خجالت مردم درآمدند. ایمنی، کیفیت، قیمت و خدمات پس ازفروش این خودروها از نظر بی کفایتی و بی توجهی به رضایت مشتری در جهان بی نظیر است و درنتیجه مصرف کننده بینوا چارهای جز خرید محصولات داخلی با قیمتهای فضایی ندارد.
از آن طرف، هرچه دستگاههای نظارتی هشدار میدهند، خودروسازان محترم داخلی کمتر به شکایتهای مردمی از محصولات رسیدگی میکنند. اگر به آمار کشتهها و مصدومهای تصادفات جادهای در سالهای گذشته دقت کنیم، متوجه میشویم که خودروسازان هیچ آیین نامهای برای حفظ جان سرنشینان خودرو در تصادفات ندارند.
روح ا... عباس پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، که به دلیل عضویت در کمیسیون صنایع و معادن احتمالا ارتباط مستقیمی با خودروسازان داخلی دارد، در گفتگو با خبرنگار «تسنیم» گفته است: «بنده یک خودرو داخلی به قیمت ۳۳۵میلیون تومان خریده ام، یک هفته سوار شده ام، دو هفته خراب و در تعمیرگاه بوده و با ۱۴نقص فنی به شرکت بازگشت داده شده است تا ایرادها را برطرف کنند.»
حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. این نماینده مجلس در ادامه گفته است: «در این زمینه دیگر ما نمیتوانیم با دولت و خودروسازان جنگ کنیم. بنده نماینده مجلس بوده ام و توانسته ام فریاد بزنم، مردم چگونه میخواهند این موضوعها را فریاد بزنند؟ متأسفانه کیفیت خودروهای تولید داخل خوب نیست و در بحث قیمت هم فروشنده و هم خریدار ناراضی هستند و ضرورت دارد دولت در این زمینه اقدامات جدی داشته باشد.»
وزیر صمت در دولت سیزدهم در اولین روزهای کاری اش حرفهای امیدوارکنندهای از برخورد قاطع با خودروسازان زده بود، اما حالا و با گذشت چندماه از آغاز به کار دولت هنوز هیچ اتفاقی در این حوزه نیفتاده است و در همچنان روی همان پاشنه میچرخد.
نمایندگان مردم در مجلس هم تلاش کردند تا طرحی برای آسان سازی در واردات خودرو به کشور تصویب کنند که با مشکلات زیادی همراه شده است و هنوز نمیتوان به آن خوش بین بود. گویا تنها راهی که برای مردم باقی میماند، خرید خودروهای بی کیفیت داخلی آن هم با قیمت گزاف است. البته یادمان نرود که باید موقع سوارشدن برای سلامتی خودمان و هم وطنانمان بسیار دعا کنیم.