شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد شیائومی با Redmi K70 Ultra به جنگ پرچمدارها می‌آید گمانه‌زنی جدید درباره زمان عرضه GTA 6 سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد وایبر پیام‌هایی را که نخوانده‌اید برایتان خلاصه می‌کند | پیام‌رسان قدیمی برمی‌خیزد
سرخط خبرها

۲۵ خودروی تسلا در ۱۳ کشور هک شدند

  • کد خبر: ۹۵۷۷۶
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
۲۵ خودروی تسلا در ۱۳ کشور هک شدند
یک جوان ۱۹ ساله ادعا می‌کند که بیش از ۲۵ خودرو کارخانه تسلا را در ۱۳ کشور جهان هک کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دیوید کلمبو  ادعا می‌کند که توانسته است از راه دور در‌ها و پنجره‌های بیش از ۲۵ خودرو تسلا را در ۱۳ کشور باز کند، و همچنین رادیو و چراغ‌های جلو و حتی موتور آن‌ها را روشن کند و "رانندگی بدون کلید" را آغاز کند.

دیوید کلمبو که می‌گوید یک متخصص فناوری اطلاعات مستقر در آلمان است، همچنین ادعا می‌کند که توانسته است سیستم‌های ضد سرقت خودرو را غیرفعال کند و ببیند آیا راننده داخل خودرو است یا خیر.

در حالی که کلمبو در ابتدا در توییتی در روز دوشنبه ادعا کرد که "کنترل از راه دور کامل" تسلا را در اختیار دارد، اما بعداً توضیح داد که هرگز قادر به کنترل خودرو‌ها برای بخش‌های " فرمان یا شتاب و ترمز" نبوده است.

او در توییتی نوشت: «بله، من به طور بالقوه می‌توانم قفل در‌ها را باز کنم و شروع به رانندگی با تسلا‌های آسیب‌دیده کنم». روز سه‌شنبه، کلمبو توییت کرد که هک او «یک آسیب‌پذیری در زیرساخت‌های تسلا نیست»، بلکه «این اشتباهات مالکان است». او روز دوشنبه در توییتی نوشت: «به نظر می‌رسد راهی برای یافتن مالکان و گزارش آن به آن‌ها وجود ندارد». روز سه شنبه، کلمبو گفت که مقامات تسلا که در حال بررسی این موضوع هستند با او تماس گرفتند.

موضوع توییتر کلمبو در فضای مجازی منتشر شد و بیش از ۶۶۰۰ واکنش، ۱۳۰۰ اشتراک گذاری و نزدیک به ۳۰۰ پاسخ را به همراه داشت.

طبق اطلاعات صفحه لینکدین، کلمبو در زمینه امنیت سایبری تخصص دارد. او ادعا می‌کند که "اولین قطعه کدنویسی خود را در سن ۱۰ سالگی انجام داده است" و هدف شرکتش این است که "به هر کسب و کاری کمک کند تا از عوامل تهدید کننده همیشه در حال تکامل و خطرناک در فضای سایبری محافظت شود. "

پاییز گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، متعهد شد که با هکر‌ها برای اطمینان از محافظت از اطلاعات شخصی رانندگان خودرو‌های الکتریکی در برابر تهدید هکر‌ها همکاری خواهد کرد. او در کنفرانس خودرو‌های الکتریکی در چین از طریق اتصال از راه دور گفت: با رشد سریع فناوری‌های رانندگی خودکار، امنیت داده‌های وسایل نقلیه نگرانی‌های عمومی را بیش از هر زمان دیگری به خود جلب کرده است.

تا سال ۲۰۲۵، حدود ۴۷۰ میلیون وسیله نقلیه وجود خواهد داشت که به یک پایگاه داده کامپیوتری متصل خواهند شد و آن‌ها را به اهدافی بالغ برای مجرمان سایبری تبدیل خواهد کرد.
کلمبو در توییتر ادعا کرد که توانست Sentry Mode را غیرفعال کند، یک فناوری ضد سرقت که در آن دوربین داخلی به یک سیستم هشدار واقعی تبدیل می‌شود.

هنگامی که یک هشدار فعال می‌شود، دوربین‌ها شروع به ضبط در اطراف خودرو می‌کنند. سپس فیلم از طریق یک اپلیکیشن موبایل به صاحب خودرو ارسال می‌شود.

منبع: انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->