فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

قیساوا (خاگینه خرما)، صبحانه‌ای انرژی‌زا برای روز‌های سرد + دستور پخت

  • کد خبر: ۹۵۸۴۳
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
قیساوا (خاگینه خرما)، صبحانه‌ای انرژی‌زا برای روز‌های سرد + دستور پخت
قیساوا و یا خاگینه خرما، یکی از انواع صبحانه‌های مقوی و خوشمزه آذری است. این صبحانه عالی و سالم ترکیبی از مواد مغذی و پرانرژی، چون خرما، تخم مرغ، گردو و… بوده که می‌تواند یک روز پرهیجان شما را تکمیل کند. این خوراکی خوشمزه و گرم را می‌توانید به خصوص در فصل زمستان طبخ و از طعم و عطر آن لذت ببرید.

به گزارش شهرآرانیوز، صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است که باید کامل و پرانرژی مصرف شود، به‌ویژه در روز‌های سرد سال مانند این روز‌ها که بدن به انرژی بیشتری برای سوخت‌وساز و گرمایش نیاز دارد. قیساوا یا خاگینه خرما همان چیزی است که به‌راستی از یک صبحانه کامل انتظار داریم، صبحانه‌ای اصیل از سرزمین آذربایجان با ترکیبی منحصربه‌فرد از خرما، گردو و تخم‌مرغ.

مناسب برای: ۶ نفر

زمان تهیه: ۵۴ دقیقه 

مواد لازم برای تهیه قیساوا

خرما: یک بسته
تخم‌مرغ: ۲ عدد
پودر گردو: ۶ قاشق غذاخوری
پودر هل: نصف قاشق چای‌خوری
پودر دارچین: یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
پودر گل‌سرخ: نصف قاشق چای‌خوری
کره: ۱۵۰ گرم
کنجد و پسته: برای تزیین

روش تهیه قیساوا

هسته خرما‌ها و بعد پوست آن‌ها را با دقت جدا کنید. خرما‌ها را داخل یک قابلمه بریزید و نصف استکان آب اضافه کنید.

سپس قابلمه را روی شعله ملایم بگذارید و گهگاه با یک قاشق یا چنگال خرما‌ها را له کنید تا آب اضافه‌شده تبخیر شود.

تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه کوچک بشکنید و به کمک یک چنگال هم بزنید تا از لختی دربیایند. تابه‌ای را روی شعله ملایم بگذارید. کره را که به دمای محیط رسیده‌است، داخل آن بریزید و اجازه دهید ذوب شود.

خرما‌های پخته و له‌شده را به کره اضافه و با هم مخلوط کنید. سپس پودر گردو، هل، دارچین و گل سرخ را به آن اضافه و مواد را خوب باهم ترکیب کنید.

تخم‌مرغ‌های هم‌زده را به ترکیب قبلی اضافه کنید و اجازه دهید خوب بپزد. قیساوای شما آماده است. می‌توانید پس از تزیین با پسته و کنجد، نوش جان کنید.

فوت آشپزی

در صورت تمایل، می‌توانید کمی شیر همراه با تخم‌مرغ‌ها هم بزنید و به دیگر مواد قیساوا اضافه کنید.

تخم‌مرغ‌ها را بدون هم زدن نیز می‌توان به غذا اضافه کرد و پخت.

برخی آذر‌ی‌ها از قیسی هم در تهیه این صبحانه استفاده می‌کنند.

قیساوا را با کمی تفاوت در پخت، درون فر هم می‌توان درست کرد. برای این منظور، پس از خارج‌کردن هسته‌های خرماها، داخل آن‌ها را با یک‌چهارم گردو پرکنید و درون یک ظرف پیرکس کنار هم بچینید. تخم‌مرغی را درون کاسه‌ای به همراه مقدار کمی شیر هم بزنید و روی خرما‌ها بریزید. سپس پودر گردو، هل، گل سرخ و دارچین را روی خرما‌ها بپاشید و برای ۱۰ دقیقه داخل فر بگذارید. فر را باید با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد از حدود ۱۵ دقیقه گرم کرده باشید. ظرف را از فر خارج کنید. تخم‌مرغ دوم را پس از هم زدن به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر داخل فر قرار دهید. قیساوا را که از فر خارج کردید، با کنجد و پودر پسته تزیین کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->