زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

شرکت هرمی در مشهد فروپاشید

  • کد خبر: ۹۵۹۴۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
شرکت هرمی در مشهد فروپاشید
مرد اصفهانی در جست و جوی پسرش از راز یک شرکت کلاهبردار پرده برداشت.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ با حضور یک شهروند اصفهانی در دادسرای این شهرستان، ماجرای ناپدید شدن دو جوان مطرح شد. شاکی اعلام کرد که پسرش چندی پیش به بهانه کار راهی مشهد شده و دیگر خبری از او ندارند. بررسی‌ها نشان داد که این پسر به همراه یکی دیگر از دوستانش راهی این سفر شده اند و از قضا خانواده دوستش هم از سرنوشت پسرشان بی اطلاع هستند.

در ادامه مشخص شد که علاوه بر این افراد، تعدادی پسر جوان دیگر نیز با همین بهانه از اصفهان راهی مشهد شده اند که هیچ کس اطلاع دقیقی از آن‌ها ندارد. ابهام‌های موجود در پرونده موجب شد تا پیگیری پرونده به مشهد سپرده شود و کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات تخصصی خودشان راز این پرونده را بگشایند.

با دریافت پرونده مفقودی چند جوان اصفهانی در مشهد، با دستور مقام قضایی پیگیری پرونده به پلیس آگاهی خراسان رضوی سپرده شد.
سرهنگ جواد شفیع زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با مشاهده پرونده، از آنجا که احتمال گرفتاری برای این افراد وجود داشت، بلافاصله گروهی از کارآگاهان را مأمور رسیدگی به پرونده کرد.

چند فرضیه محتمل

با ورود کارآگاهان به این پرونده که تقریبا هیچ سرنخی نداشت، چند فرضیه پیش روی مأموران قرار گرفت. گزینه اول موضوع اقدامات ضداجتماعی همچون سرقت و زورگیری مطرح بود، اما هیچ رد و نشانی از افراد گم شده در این زمینه وجود نداشت.

احتمال اینکه این افراد برای کارگری به مشهد آمده باشند هم پذیرفته نبود، زیرا اصفهان خودش یکی از شهر‌های بزرگ کشور است که افراد زیادی برای پیدا کردن کار به این شهر مهاجرت می‌کنند.

فرضیه سوم؛ جذب شدن این افراد به سوی شرکت‌های هرمی بود که این فرضیه بسیار قوی بود، موضوعی که کارآگاهان پلیس آگاهی این موضوع را در تحقیقاتشان دنبال کردند.

ردزنی گم شدگان در مشهد

یکی از موضوعاتی که می‌توانست این کلاف سردرگم را به نتیجه برساند، کشف مکانی بود که این افراد در آنجا حضور داشتند. پیگیری‌ها برای یافتن محل سکونت آن‌ها منجر به شناسایی این مکان در مرکز شهر شد.
تحقیقات جانبی نشان داد که این مکان متعلق به یک شرکت است که تحت عنوان «شرکت بازاریابی» فعالیت می‌کند. رفت و آمد‌های زیاد و مشکوک، رفت و آمد‌های گروهی جوانان به این شرکت، یافته‌هایی بود که مأموران در چند روز زیر نظر گرفتن این شرکت به دست آوردند.

شناسایی محل زندگی ۲ جوان مفقودی

با یافته‌هایی که کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی کشف کردند، مطمئن شدند که با یک شرکت کلاهبرداری هرمی روبه رو هستند که با جذب جوانان از سراسر کشور با وعده و وعید این افراد را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کند، زیرا شاکی اصفهانی اعلام کرده بود که پسرش برای کار جدید در مشهد تقاضای پول زیادی از آن‌ها کرده است.
پیگیری‌های پلیسی ادامه یافت تا اینکه محل حضور این افراد در خیابان امام رضا (ع) مشهد شناسایی شد. مأموران پس از اطمینان از حضور افراد گم شده در این ساختمان، موضوع را به منظور دریافت دستور تخصصی به مقام قضایی اعلام کردند.

دستگیری ۱۳ نفر

مأموران پس از دریافت مجوز‌های قانونی، با ورود به این ساختمان مسکونی آن را پاک سازی کردند. در این مرحله از عملیات ۱۳ نفر از افراد حاضر در این ساختمان دستگیر شدند.
بررسی‌ها نشان داد که عمده افراد دستگیر شده از دیگر استان‌ها به بهانه کار به مشهد آمده اند و پس از چندین جلسه توجیهی در عملی انجام شده قرار گرفته اند و هرکدام مبالغی را به عنوان شروع کار در اختیار گردانندگان شرکت قرار داده اند.

این افراد پس از دستگیری در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند که برای ۶ نفر از آن‌ها قرار بازداشت صادر شد.
به گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، این افراد پس از واریز وجوه به حساب این شرکت هرمی، با شرکت در دوره‌های به ظاهر تخصصی آموزش می‌دیده اند تا چگونه دیگران را عضو کنند.
سرهنگ شفیع زاده ادامه داد: تحقیقات درباره این پرونده و دستگیری سرشاخه‌های این شبکه هرمی ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->