سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرگ موشی که صد‌ها مین را شناسایی کرده بود

  • کد خبر: ۹۶۳۰۹
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مرگ موشی که صد‌ها مین را شناسایی کرده بود
موش «ماگاوا» که می‌توانست با بوییدن زمین ها، وجود مین در آن‌ها را تشخیص دهد، در سن هشت سالگی مرد. این موش به دلیل قهرمانی‌هایی که در این زمینه کسب کرده، صاحب مدال طلا شده بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ موش «ماگاوا» که می‌توانست با بوییدن زمین ها، وجود مین در آن‌ها را تشخیص دهد، در سن هشت سالگی مرد. این موش به دلیل قهرمانی‌هایی که در این زمینه کسب کرده، صاحب مدال طلا شده بود.
«ماگاوا» موشی آفریقایی بود که در طول پنج سال زندگی حرفه‌ای اش توانست بیش از ۱۰۰ مین و مواد منفجره را در کامبوج تشخیص دهد و به متخصصان در خنثی کردن آن‌ها و جلوگیری از هر حادثه‌ای کمک کند.
«ماگاوا» موفق‌ترین موش صحرایی بود که مؤسسه خیریه بلژیکی «آپوپو» آن را آموزش داده بود تا به انسان‌ها در باره حضور مین در محل هشدار دهد.

این مؤسسه خیریه اعلام کرد که «ماگاوا»، این موش غول پیکر آفریقایی، در سن هشت سالگی مرد. «ماگاوا» که در تانزانیا پرورش یافته است، پیش از نقل مکان به کامبوج به مدت یک سال آموزش دیده بود تا کارش را در زمینه بمب کُشی آغاز کند. تخمین زده می‌شود حدود شش میلیون مین در این کشور وجود دارد که تهدیدکننده سلامت و جان بسیاری از افراد است.

مین‌های زمینی چطور تشخیص داده می‌شوند

«ماگاوا» که برای تشخیص یک ترکیب شیمیایی در موادمنفجره آموزش دیده بود، بیش از ۱۴۱ هزار مترمربع زمین (معادل ۲۰ زمین فوتبال) را پاک سازی کرد.
او ۱.۲ کیلوگرم وزن و ۷۰ سانتی متر طول داشت. این موش بسیار بزرگ‌تر از دیگر گونه‌های موش است، اما به اندازه کافی سبک بود تا بتواند از روی مین ها، بدون فعال کردنشان، عبور کند.
«ماگاوا» می‌توانست فضایی به اندازه یک زمین تنیس را فقط در ۲۰ دقیقه جست وجو کند. اگر انسان بخواهد چنین مساحتی را با فلزیاب بررسی کند، درحدود چهار روز طول می‌کشد.

در سال ۲۰۲۰ «ماگاوا» مدال طلای «PDSA» را که صلیب «جورج» برای حیوانات نام دارد، به دلیل فداکاری در نجات جان افراد دریافت کرد. او اولین موش صحرایی بود که در تاریخ ۷۷ ساله این مؤسسه خیریه، این مدال را دریافت می‌کرد.
این مؤسسه خیریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فداکاری او کمک شایانی به مردم کامبوج کرد تا بدون ترس ازدست دادن دست، پا یا جان خود به خیابان‌ها قدم بگذارند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->