مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد
سرخط خبرها

تجلیل از ۵۰۰ همسر شهید استان خراسان رضوی در روز میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا (س)

  • کد خبر: ۹۶۸۳۹
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
تجلیل از ۵۰۰ همسر شهید استان خراسان رضوی در روز میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا (س)
دیروز به یمن میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) از ۵۰۰ همسر شهید استان خراسان رضوی در تالار شهر مشهد تجلیل شد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ هنوز بسیاری از همسران و مادران شهدای گران قدر در قید حیات هستند. مادران و همسران شهدا تاریخ شفاهی روز‌های ایستادگی و فداکاری هستند و پاسداری از مقام شامخ آن‌ها به هر دلیل و بهانه، شایسته و بایسته است؛ کسانی که بیش از ۱۲ هزار نفرشان هنوز در قید حیات هستند و بایسته است که بیشتر از گذشته تکریم شوند. دیروز نیز به یمن میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) از ۵۰۰ همسر شهید استان تجلیل شد.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم که در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: مقام مادر مقامی بسیار والا و شایسته است، اما در این میان مادرانی که هم خود روییده اند و هم زمینه را برای پرورش انسان‌های والاگهر فراهم کرده اند، نقشی بی بدیل در تاریخ اسلام و انقلاب دارند.

حجت الاسلام یوسفعلی شکری بیان اینکه همسران شهدا به طور عمده برای شوهرانشان علاوه بر همسر، مادر هم بوده اند، بیان کرد: این طلایه داران حتی برای برادران و پدرانشان نیز گاهی نقش مادر ایفا کرده اند.

وی افزود: نقش همسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های جنگ تحمیلی بسیار برجسته است. این گروه از زنان ما همسرانی بودند که در اوج دلسوزی و مهربانی، همسرانشان را راهی جبهه کردند. این زنان هم مادر بودند و هم همسر؛ بنابراین دلی بزرگ می‌خواست تا همسری پدر فرزندان و شوهرش را راهی میدان جنگ کند.

وی با بیان اینکه جامعه باید تا ابد به وجود این شیرزنان افتخار کند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اعلام کردند هربار که به زیارت خانواده شهدا نائل شدید، سلام مرا به این عزیزان برسانید و امروز من حامل سلام و درود معظم له برای شما عزیزانم.

بیش از ۱۲ هزار مادر و همسر شهید در استان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی زندگی می‌کنند و نیز در ادامه این مراسم گفت: ۱۲هزارو۶۸۸ مادر و همسر شهید در استان خراسان رضوی مایه فخر و مباهات این استان شهیدپرور هستند.

حجت الاسلام حسین معصومی اظهار کرد: فداکاری زنان در مسیر انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس کمتر از مردان نبوده است و این گذشت و همراهی همچنان ادامه دارد. در پایان این مراسم از همسران شهیدان حکمتی، نورانی، علوی، صداقت نیا و محمدخانی به نیابت از دیگر همسران شهدا قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->