بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها

سیگنال مثبت دولت به بورس

  • کد خبر: ۹۷۱۹۷
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
سیگنال مثبت دولت به بورس
بازار سهام در اوج ناامیدی معاملات چندروز گذشته، یک‌باره از سوی رئیس‌جمهور غافل‌گیر شد و توانست با تغییر جهت روند حرکتی نماگر‌ها از منفی به مثبت، جان تازه‌ای بگیرد. بر اساس مصوبه دیشب شورای اقتصاد دولت، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و سوخت نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها به رقم پیشین بازمی‌گردد.

مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ حدود ۵ ماه از آغازبه کار دولت سیزدهم گذشته است، اما در این مدت سهام داران و فعالان بازار سرمایه شاهد بهبود در روند‌های حاکم بر این بازار نبوده اند و این در حالی است که بورس شاه بیت وعده‌های انتخاباتی همه کاندیدا‌های ریاست جمهوری بود. شاخص کل بورس در ۵ ماه گذشته ۳۰۸ هزار واحد (معادل ۲۰ درصد) کاهش داشته و ارزش سبد (۵۳۲ هزارتومانی) سهام عدالت نیز در این مدت ۲۳ درصد (معادل ۳ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان) کمتر شده است.

در این مدت بازار‌های رقیب سود چندانی به فعالان خود نرسانده اند، اما سهام داران بورس وضعیت حاکم بر این بازار را با دیگر بازار‌ها مقایسه نمی‌کنند و تنها مطالبه شان خروج بازار از وضعیت کنونی است؛ وضعیتی که ارزش معاملات به کمترین حد رسیده و درعمل بازار را دچار بحران نقدشوندگی کرده است. با شدت گرفتن انتقادات مردم، اهالی رسانه و فعالان بازار سرمایه واکنش دولتمردان نیز به این اتفاقات جدی‌تر شده است. رئیس جمهور پس از سفر روسیه در نخستین مصاحبه تلویزیونی اش به نکات زیادی پرداخت و بورس یکی از کلیدواژه‌های این گفتگو بود.

آیت ا... سیدابراهیم رئیسی گفت: در مسئله بورس میراث دار دولت گذشته هستیم. پیش از انتخابات به مردم گفتم در هفته اول کاری را انجام می‌دهم؛ اینکه بورس به هیچ وجه نباید قلک تأمین مالی دولت باشد. دوم اینکه باید صندوق‌های تثبیت و توسعه را برای پشتیبانی سهام داران خرد داشته باشیم. علاوه بر این، گروه اقتصادی دولت را به ریاست معاون اول مأمور کردم که دنبال راهکار‌های برون رفت بورس از وضعیت کنونی باشند.

بازار سهام در اوج ناامیدی معاملات چندروز گذشته، یک‌باره از سوی رئیس‌جمهور غافل‌گیر شد و توانست با تغییر جهت روند حرکتی نماگر‌ها از منفی به مثبت، جان تازه‌ای بگیرد. بر اساس مصوبه دیشب شورای اقتصاد دولت، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و سوخت نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها به رقم پیشین بازمی‌گردد.

بر اساس مصوبه هیئت‌دولت، مقرر شد نرخ خوراک مانند کشور‌های همسایه با سقف ریالی اعلام شود و حتی برای ۲ ماه باقی‌مانده از امسال نیز نرخ خوراک برای پتروشیمی‌ها ۵۰۰۰ تومان و نرخ سوخت برای نیروگاه‌ها و فولادی‌ها ۲۰۰۰ تومان اعلام شود. دیروز شاخص کل بورس تهران ۲۱ هزارو ۴۰۰ واحد رشد کرد و به عدد یک‌میلیون‌و ۲۲۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۱۶۰۰ واحدی به ۳۱۸ هزارو ۷۵۸ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز سبزپوش شد و عدد ۱۷ هزارو ۳۵ واحد را ثبت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->