درباره سرخک و واکسیناسیون آن، چه می‌دانید؟ معاون بایدن بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حامد کرزی: پیشنهاد برگزاری لویه جرگه را به طالبان دادیم

  • کد خبر: ۹۷۶۵۴
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
حامد کرزی: پیشنهاد برگزاری لویه جرگه را به طالبان دادیم
رئیس جمهوری سابق افغانستان گفت که تشکیل یک دولت فراگیر و احترام به حقوق زنان، نه تنها از خواسته‌های ملت افغانستان، بلکه خواسته جامعه بین‌الملل است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در گفت‌وگویی اختصاصی با طلوع نیوز گفت که او و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق، در نامه‌ای خطاب به امارت اسلامی افغانستان (طالبان)، خواستار سازش و ملاقات با رهبران سیاسی بر سر برگزاری لویه جرگه (مجمع ملی این کشور) برای تسهیل دستیابی به سرنوشتی روشن برای افغانستان شدند.

کرزی اظهار داشت که مردم افغانستان باید راهی برای شرایط موجود پیدا کنند و منتظر پیشنهاد کشورهای خارجی نمانند. او گفت: ما یک روند تعامل سیاسی و ملی را به برخی سیاستمداران – مرد و زن - افغان پیشنهاد کردیم، نشستی که زنان افغان نیز در آن حضور دارند و نهایتا یک روند ملی برای برگزاری لویه جرگه که سنت ملی و تاریخی ماست.

این درحالی است که امارت اسلامی گفته که سعی کرده راه را برای مذاکرات بین افغانی هموار کند.

معاون سخنگوی طالبان گفته است: امارت اسلامی در تلاش است تا راه را برای مذاکرات بیشتر میان افغان‌ها برای یافتن راه حلی مناسب برای برخی مسائل که آن‌ها و جامعه بین‌المللی را نگران کرده، هموار کند.

کرزی ادامه داد: فارغ از اینکه جامعه بین‌المللی، جهان و سازمان ملل این را بخواهد، در درجه اول خود مردم افغانستان خواستار دولتی فراگیر هستند که نماینده تمامی اقشار جامعه از جمله زنان بوده و اطمینان حاصل کند که حقوق زنان و نقش آن‌ها در جامعه و همچنین دسترسی دختران به آموزش رعایت می‌شود.

کرزی این موارد را از اصول بنیادین افغانستان دانست.

این سخنان کرزی در حالی مطرح شد که توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز تاکید کرد که طالبان برای تشکیل دولت افغانستان، باید مشورت صادقانه‌ای با بزرگان در سراسر این کشور انجام دهد.

منبع: طلوع نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->