گریم غافلگیرکننده «سارا بهرامی» در یک نمایش + عکس برگزیدگان دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار معرفی شدند (۳ مرداد ۱۴۰۳) نقش با ترکیبی از رنگ، خط و شعر | گزارشی از نمایشگاه «الواح» در نگارخانه رادین ثبت امید و زندگی در دل جنگ و آوارگی گزارشگران تهی دست! از فرمانروایان ایرانی آناتولی چه می‌دانیم؟ برگزاری کنگره «بانوان تأثیرگذار» گامی در راستای معرفی بانوی مسلمان ایرانی است استاندار خراسان‌رضوی: برای تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی به خانواده تراز نیاز داریم «داستان یک شوالیه» هیث لجر روی صحنه تئاتر می‌رود اختتامیه دومین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» در مشهد برگزار شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) | فعالیت ۸ هزار زن تأثیرگذار در خراسان‌رضوی عکس‌های دیده‌نشده از سعید راد مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر «سعید راد» با حضور هنرمندان (۳ مرداد ۱۴۰۳) + عکس و فیلم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ آغاز ویژه برنامه «المپیک ۲۰۲۴ پاریس» با اجرای پیمان اسدیان + جزئیات
سرخط خبرها

چرا نمایش هم زمان پرچم ایران و چین سروصدا‌های زیادی به پا کرد؟

  • کد خبر: ۹۷۹۶۷
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
  • ۱
چرا نمایش هم زمان پرچم ایران و چین سروصدا‌های زیادی به پا کرد؟
هم‌زمان با سال نوی چینی و آغاز المپیک زمستانی در این کشور روی برج آزادی تهران پرچم ایران و چین هم‌زمان کنار هم نمایش داده شد. روشن بود که این اتفاق می‌توانست به واکنش‌های تندی منجر شود. اینکه عده‌ای گفتند بدبخت شدیم و دیگرانی هم بودند که پا را فراتر گذاشتند و مدعی شدند با این اتفاق به مستعمره چینی‌ها تبدیل شدیم.

عروجی | شهرآرانیوز؛ در ظاهر یک رخداد مرسوم و بین‌المللی است. کشور‌های مختلفی برای همدلی یا نشان دادن حسن‌نیت خود پرچم کشور‌های دیگر همراه با پرچم خودشان را روی بزرگ‌ترین نماد ساخته شده در کشورشان به نمایش می‌گذارند یا در اصطلاح ویدئومپینگ می‌کنند.

این‌بار نیز هم‌زمان با سال نوی چینی و آغاز المپیک زمستانی در این کشور روی برج آزادی تهران پرچم ایران و چین هم‌زمان کنار هم نمایش داده شد. روشن بود که این اتفاق می‌توانست به واکنش‌های تندی منجر شود. اینکه عده‌ای گفتند بدبخت شدیم و دیگرانی هم بودند که پا را فراتر گذاشتند و مدعی شدند با این اتفاق به مستعمره چینی‌ها تبدیل شدیم. همه این واکنش‌ها به یک طرف، اما مگر مشابه همین اتفاق در دبی، مصر و ژاپن نیفتاده بود.

حتی روی همین برج آزادی با پرچم کشور‌های دیگر ویدئومپینگ اجرا شده بود، ولی چرا این‌بار واکنش‌های زیادی داشت؟ به‌نظر می‌رسد مسائل مختلفی در افزایش‌ها به این اتفاق دخیل بوده است. از آن طرف اساسا مردم درباره کالای چینی هیچ‌وقت ذهنیت مناسبی نداشتند، باعث شده هر رویدادی که به چینی‌ها ارتباط داشته باشد با انتقاد مردم روبه رو شود و به شدیدترین شکل‌‍ ممکن واکنش نشان بدهند.

تمام آنچه رخ داده را فقط می‌توان یک بدسلیقگی محض دانست و دست‌کم می‌توانست با کمی تأخیر یا حتی روی دیگر اِلمان‌های شهری مسئله را فیصله دهند. از طرف دیگر نام کشور چین در دوسال گذشته با مسئله ویروس کرونا و ساخت واکسن و رویکرد تند سفیرانشان به‌ویژه در کشورمان نسبت به هرگونه انتقاد گره خورده است و همین باعث شده بود چنین رویدادی با حاشیه زیادی همراه شود. از یاد نبریم که سخن‌گوی وقت وزارت بهداشت بعد از انتقاد از سیاست‌گذاری چینی‌ها و تردید در صحت‌وسقم آمار‌هایی که ارائه می‌دهند از کار برکنار شد!

اما بعد از رویداد، سازمان زیباسازی شهرداری تهران در توییتی در صفحه شخصی این سازمان درباره ساخت و اجرای ویدئومپینگ پرچم ایران و چین روی برج آزادی نوشت: «اجرای ویدئومپینگ پرچم ایران و چین روی برج آزادی در شب سال نو چینی با اجرا و نظر بنیاد رودکی، انجمن دوستی ایران و چین و همکاری سفارت چین اجرا شد و شهرداری پایتخت و سازمان زیباسازی نقشی در ساخت محتوا و بازه زمانی اجرا نداشتند.»

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هم از واکنش زیاد کاربران به این موضوع گفت و تاکید کرد علت این اتفاق فرا رسیدن سال نوی چینی است. یک حرکت بین المللی که میان کشور‌های مختلف رایج است. درست مثل زمانی که در آستانه ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برج آتاکوله آنکارا به رنگ پرچم کشورمان درآمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
0
شعار انقلابیمان را گویا فراموش کرده ایم که درراهپیماییهامی گفتیم نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی وبرایش خونهایی دادهایم امروزه خجالت باراست ازجمهوری اسلامی که خون بهای شهیدان است خبری نباشد واز هم شرقی وهم از غربیها نام ببریماز چاله دربیاییم ودر چاه حماقتهای عده ای نادان بیافتیم!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->