مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

همکاری مشترک برای استقبال از نوروز

  • کد خبر: ۹۸۵۰
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۹
همکاری مشترک برای استقبال از نوروز
برگزاری جلسه آستان قدس و شهرداری با محوریت برنامه‌ریزی مناسب برای میزبانی شایسته از زائران نوروزی برگزار شد
ملیحه فلاح - میزبانی مشهدی‌ها از زائران امام رئوف (ع) سنتی قدیمی است که در همه روز‌های سال دیده می‌شود، اما در ایام خاص و افزایش ورود زائران رضوی به مشهدالرضا (ع) این استقبال و میزبانی رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. همه این سال‌ها مجاوران حریم حرم امام رضا (ع) به‌خوبی نقش خود را در این میزبانی ایفا کرده و با درس گرفتن از تجربیات گذشته سعی در بهبود این آیین قدیمی داشته‌اند. حالا آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد که بیش از همه دستگاه‌ها در ارائه خدمت به زائران امام مهربانی‌ها نقش‌آفرین‌اند، دوباره دست به دست هم داده‌اند تا در ضیافت نوروز سال آینده همانند سال‌های قبل سنگ تمام بگذارند.
در این راستا، دیروز نیز جلسه‌ای مشترک بین شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی برگزار شد تا چند ماه مانده به سال جدید، مقدمات استقبال از زائران نوروزی شهر ثامن‌الائمه (ع) تدارک دیده شود.
به گزارش آستان‌نیوز، شهردار مشهد در این جلسه از آمادگی مدیریت‌شهری برای همکاری‌های مشترک با آستان قدس رضوی در نوروز و سایر مناسبت‌های آینده خبر داد و به طرح‌های شهرداری برای استقبال از مسافران نوروزی اشاره کرد.
محمدرضا کلائی با بیان اینکه در مشهد ۱۷۹ محله داریم که ۶۶ محله آن به‌طور کامل نابرخوردار هستند، گفت: طرح‌هایی از قبیل برپایی دکه‌های ترویج کتاب‌خوانی و گل‌آرایی‌های ویژه می‌تواند فضای این محله‌ها را تغییر دهد.
به گفته وی، در نوروز سال گذشته حدود ۴ میلیون گل در معابر مشهد کاشته شد که از این رو در گل‌آرایی شهر تجربه بسیار خوبی کسب کرده‎ایم.
به گفته شهردار مشهد، شهرداری آمادگی این را دارد که با تقویت و ایجاد فضای سبز در منطقه ثامن که شامل خیابان‌های اطراف حرم مطهر می‌شود، فعالیت‌های مشترکی را با آستان قدس رضوی تعریف و اجرا کند.
کلائی با قدردانی از فعالیت ارزشمند هنری گروه‌های سرود آوای رضوان، اظهار کرد: استقرار این گروه‌های سرود در مبادی ورودی شهر باید یکی از فعالیت‌های مشترک شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی در ایام نوروز باشد.

برنامه‌های نوروزی در ۳ محور اساسی
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در این جلسه با اشاره به خروجی مطلوب همکاری‌های مشترک میان آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد در ایام پایانی ماه صفر گفت: شعار «همه خادم‌الرضاییم» که برای ماه صفر انتخاب شد یا شعار «خدمت کریمانه» در دهه کرامت، به دلیل فراگیر بودن و اینکه محدود به صنف یا گروه خاصی نبود، باعث شد دستگاه‌های مختلف در کنار مردم در ذیل این شعار‌ها جمع شوند و برای خدمت بهتر به زائران امام هشتم (ع) به میدان بیایند.
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در تعطیلات نوروز و تابستان طیف زائرانی که در مشهد حضور دارند، بیشتر خانواده‌ها هستند، گفت: با بررسی‌ها و جلسات متعدد کارشناسی در ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی که دبیرخانه آن در سازمان فرهنگی این مجموعه مستقر است، به ۳ موضوع محوری در ایام نوروز رسیدیم.
وی افزود: گل‌آرایی، کتاب و کتاب‌خوانی و نورپردازی، ۳ محوری است که بنا داریم با تمرکز بر آن‌ها در کنار سایر اقداماتی که مجموعه‌های مختلف آستان قدس رضوی برای تعطیلات نوروز پیش‌بینی می‌کنند، به استقبال نوروز برویم.
گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه در محور کتاب و کتاب‌خوانی با توجه به جمعیت زائرانی که در طول سال به مشهد سفر می‌کنند، این شهر می‌تواند به پایتخت کتاب ایران تبدیل شود، گفت: ظرفیت نمایشگر‌های داخل حرم مطهر رضوی، فضا‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی حرم مطهر، بین نماز‌ها و منابر حرم می‌توانند به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین خانواده‌ها کمک کند.
وی اظهار کرد: بحث تبلیغ و ترویج کتاب‌خوانی نباید یک حرکت موسمی باشد، بلکه باید جریانی زاینده باشد که از مشهد مقدس آغاز می‌شود و به کل کشور تسری پیدا می‌کند.
به گفته رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، امروزه گل از زندگی مردم ایران رفته است، اما شاهد آن هستیم که در شهر‌های مختلف اروپا و حتی آسیای جنوب‌غربی کوچه‌ها و میادین شهری مملو از گل‌آرایی است؛ برای همین محور دوم را برای برنامه‌های نوروز موضوع گل و گیاه در نظر گرفته‌ایم.
وی محور سوم برنامه‌های این نهاد را نورپردازی‌های هنری بیان کرد و افزود: نباید جشن‌ها و مناسبت‌های شاد را به چراغانی و ریسه‌بندی محدود کنیم، بلکه در داخل حرم مطهر، صحن و سرای آستان حضرت رضا (ع) تا جای‌جای شهر و کوچه‌ها، باید به شکل هنرمندانه‌ای نورپردازی ویژه و حرفه‌ای صورت پذیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->