معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن
سرخط خبرها

وداع با ابراهیم معمارزاده

  • کد خبر: ۹۸۵۹
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۹
وداع با ابراهیم معمارزاده
پیکر مجسمه‌ساز مطرح کشور امروز تشییع می‌شود

گروه هنر| پیکر ابراهیم معمارزاده، مجسمه‌ساز و نقاش قدیمی و مطرح کشور که روز شنبه ۲ آذرماه بر اثر ایست قلبی درگذشت، امروز صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع می‌شود.
هادی مظفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، روز گذشته در پیامی این واقعه را تسلیت گفت و نوشت: «زنده‌یاد معمارزاده ازجمله هنرمندان پیش‌کسوت رشته نقاشی و مجسمه‌سازی بود که دانشجویان بسیاری در دانشگاه تربیت کرد و آثارش برای مخاطبان به‌یادماندنی است. درگذشت ایشان را به هنرمندان تجسمی کشور تسلیت می‌گویم.»
ابراهیم معمارزاده متولد سال۱۳۱۱، دانش‌آموخته رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناس‌ارشد مجسمه‌سازی از دانشگاه بروکسل بلژیک بود. او دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و سابقه تدریس در دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه الزهرا، دانشگاه سوره تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تبریز، نیشابور و اصفهان را در سوابق خود داشت. این هنرمند در دوران فعالیت حرفه‌ای خود نمایشگاه‌های متعددی در ایران و اروپا برگزار کرد و آخرین نمایشگاهش نیز اردیبهشت‌ماه امسال در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران در قالب برنامه روشنای بزرگان برگزار شد.
لازم به ذکر است، پیکر ابراهیم معمارزاده پس از تشییع در خانه هنرمندان ایران، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->