دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
سرخط خبرها

بهارستان روی خط استیضاح

  • کد خبر: ۹۸۶۴
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹
بهارستان روی خط استیضاح
در آستانه برگزاری جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، طرح‌های استیضاح وزرای کشور و نفت نیز روی میز نمایندگان قرار گرفت
علاوه بر طرح استیضاح، وزیر جهاد کشاورزی که بناست روز سه شنبه در دستور کار صحن بهرستان قرار گیرد، برخی نمایندگان مشغول جمع آوری امضاء برای استیضاح وزرای کشور و نفت هستند. با این حال، روز گذشته خبر‌هایی مبنی بر استعفای محمود حجتی منتشر شد. احمد علیرضابیگی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در این باره به مهر گفت: طبق اعلام هیئت رئیسه مجلس، قرار است جلسه استیضاح وزیر کشاورزی روز سه شنبه برگزار شود، اما وزیر کشاورزی از زمانی که بخش بازرگانی وزارت جهاد کشا ورزی از این وزارتخانه جدا و به وزارتخانه صنعت الحاق شد استعفای خود را به رئیس جمهور داده و به این موضوع اعتراض کرده است. وی اظهار کرد: طبق اطلاعات منابع موثق، حجتی، از روز شنبه به دفتر رئیس جمهور اعلام کرده است به هیچ وجه در جلسه استیضاح حضور پیدا نمی‌کند که به معنای استعفاست. نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس، هم در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به موضوع استعفای حجتی گفت: صبح دیروز به ما اطلاع دادند حجتی، استعفا داده است. جواد کاظم نسب، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه روز سه شنبه قرار است استیضاح وزیر کشاورزی در مجلس برگزار شود، ولی ظاهرا قرار نیست وزیر در این جلسه شرکت کند به فارس گفت: طبق قانون، زمانی که نمایندگان وزیری را استیضاح می‌کنند، ایشان ملزم است در این جلسه استیضاح شرکت کند. وی ادامه داد: به هر حال، اگر استعفایی داده باشد، باید از سوی رئیس جمهور پذیرفته شود وگرنه طبق قانون، در مقابل استیضاح نمایندگان مجبور است در مجلس حضور یابد. اسدا... عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز در این باره توضیح داد: معاون پارلمانی رئیس جمهور روز گذشته (یکشنبه) به ما اعلام کرد که احتمالاً آقای حجتی استعفا داده که آقای رئیس‌جمهور آن را نپذیرفته است. حدود یک ماه قبل بود که باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود وزیر جهاد کشاورزی، استعفا داده است، اما همان روز، روابط عمومی این وزارتخانه این خبر را تکذیب کرد. روز گذشته تعدادی از اعضای خانه ملت طرح استیضاح وزیر کشور را نیز کلید زدند. اعتمادآنلاین خبر داد طراح این استیضاح علی مطهری است. حجت الاسلام احمد مازنی، عضو فراکسیون امید، در این باره اظهار کرد: آقای رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور، رئیس شورای امنیت کشور است. حوادث اخیر نشان می‌دهد ایشان تمهیدات اجتماعی و امنیتی لازم برای اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را فراهم نکرده بود به طوری که طبق گزارش‌ها در مواردی شورای تأمین استان‌ها بعد از آغاز حوادث، اجتماعات و اغتشاشات تشکیل جلسه داده است. این یعنی ایشان به عنوان رئیس شورای امنیت کشور به جای پیش بینی و پیشگیری احتمالی، تازه بعد از وقوع حوادث وارد میدان شده است که نتیجه آن خون ریزی و بازداشت تعداد زیادی از افراد، زندانی شدن و مجروح شدن آن هاست.
احمد امیرآبادی فراهانی، عضو فراکسیون ولایی مجلس، هم در حاشیه جلسه عصر دیروز بهارستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح استیضاح بیژن زنگنه، وزیر نفت، با ۵۰ امضا به هیئت رئیسه ارائه شد. به گفته وی، این استیضاح دارای محور‌هایی همچون علت حذف کارت سوخت و راه‌اندازی دوباره آن، افزایش قاچاق سوخت، ارائه اطلاعات غلط در مورد افزایش قیمت بنزین، صداقت نداشتن درباره علت گران شدن نرخ بنزین، وجود دستگاه کارت‌خوان در دفتر وزارت نفت، کارآمدی در انعقاد قرارداد‌های میادین مشترک گازی و نفتی، اتخاذ برخی تصمیمات نادرست در واگذاری‌ها و بی‌توجهی به توسعه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و فراورده‌های نفتی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->