آقایی‌پور به خاطر استقلال ازپای پله هواپیما برگشت پخش زنده بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین جلالی: باشگاه با هر بازیکنی خواست مذاکره کند توافق نهایی شهریار مغانلو با اتحاد کلبا اختلاف ۱۲ میلیارد تومانی اوسمار ویرا با پرسپولیس! مدافع تیم آخر لیگ یک در پرسپولیس! پرسپولیس در فکر تمدید قرارداد فرجی یک بازیکن ۳۰ میلیاردی در لیست استقلال! بازگشت اسماعیلی‌فر به پرسپولیس؟ سفر امیر قلعه‌نویی به ترکیه شرط نکونام برای آغاز تمرینات استقلال انتقاد سرمربی اسبق استقلال از سیستم بازی ایتالیا آژیر قرمز برای بدمینتون خراسان‌رضوی خداداد عزیزی: مربیان ما فکر می‌کنند از ساوتگیت و کومان بزرگتر هستند! + فیلم غلامپور در آستانه برکناری از استقلال مدافع استقلال در لیست گل‌محمدی مهاجم سابق پرسپولیس، جدیدترین گزینه تراکتور مهدی عبدی در رادار نکونام ۲۰ تیر، جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند سرمربی جدید پرسپولیس ایرانی است یا خارجی؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دوئل قدرتی در لیگ برتر والیبال!

  • کد خبر: ۹۹۳۱۷
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
دوئل قدرتی در لیگ برتر والیبال!
۵ مشهدی در دور حذفی لیگ برتر والیبال برای صعود تیم‌هایشان می‌جنگند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر والیبال با تمام حرف‌و‌حدیث‌هایش و شائبه‌هایی که در برخی نتایج هفته‌های پایانی داشت، بالاخره به مرحله پلی‌آف رسید و حالا تکلیف ۸ تیم بالانشینی که در دوئل پلی‌آف شرکت می‌کنند و ۸ تیمی که جایگاهشان در پایین جدول را شناختند، مشخص شد.

در‌این‌بین بازیکنان مشهدی که در تیم‌های مختلف لیگ پخش شده و توپ می‌زدند هم تکلیفشان مشخص شد و برخی با لیگ خداحافظی کردند و به تعطیلات رفتند و پنج‌تای آن‌ها هم حالا باید خودشان را برای کوران داغ مسابقات در مرحله پلی‌آف آماده کنند تا بتوانند به تیم‌هایشان در مسیر صعود به مرحله بعد کمک کنند.

علیرضا عبدی، امیر حسینی، امیرحسین ناوی، شهروز همایون‌فرمنش و مجتبی یوسفی ۵ مشهدی هستند که در ۵ تیم مرحله پلی‌آف حضور دارند. دراین‌میان شهروز همایون‌فرمنش و امیرحسین ناوی، ۲ دریافت‌کننده قدرتی شهداب یزد و مس رفسنجان در دوئل مستقیم با یکدیگر در مرحله پلی‌آف به‌مصاف هم خواهند رفت؛ جدال روی توری که بی‌تردید برای علاقه‌مندان توپ‌و‌تور در مشهد جذاب و تماشایی خواهد بود.

۱۴ تیم و ۱۰ سهمیه

یکی‌دو‌سالی می‌شود که مشهد از داشتن نماینده در لیگ برتر والیبال محروم است و تیمی از خطه خراسان در این لیگ خودنمایی نمی‌کند. با‌وجود‌این در تمام این سال‌ها همیشه والیبالیست‌های خوش‌نقشی در لیگ برتر و در قالب ساختار تیمی سایر باشگاه‌ها عرض‌اندام کردند؛ از امیر حسینی، پاسور کهنه‌سوار و رکورددار مشهدی بگیرید تا جوانانی، چون علیرضا عبدی که هنوز پشت‌لبشان برای درخشش در میدان‌های بزرگ سبز نشده، اما خوش می‌درخشند.

امسال در میان ۱۴ تیم حاضر در لیگ برتر والیبال، ۱۰ مشهدی توپ می‌زدند که این فراوانی در ۸ تیم گسترده بود. تیم‌های شهرداری ارومیه، شهرداری گنبد، سپاهان، آذرباتری ارومیه، سایپا و فولاد سیرجان ایرانیان تیم‌هایی بودند که امسال بازیکن مشهدی نداشتند. اگرچه در برخی از این باشگاه‌ها، مربی یا آنالیزور و فیزیوتراپ مشهدی حضور داشت. علیرضا عبدی، امیر حسینی، یونس جوان، امیر پژوهان، علی حاجی‌پور‌مقدم، شهروز همایون‌فرمنش، رشید یوسفی، مجتبی یوسفی، امیرحسین ناوی و امین علوی ۱۰ مشهدی هستند که در لیگ برتر والیبال این فصل توپ می‌زدند.

کامیابی با مشهدی‌ها

تیم‌های پاس گرگان، پیکان تهران، شهداب یزد، مس رفسنجان و لبنیات هراز آمل ۵ تیم مرحله پلی‌آف هستند که بازیکنان مشهدی دارند و آمار‌و‌ارقام نشان می‌دهد مشهدی‌ها بازیکنان ثابت این تیم‌ها بودند و در صعودشان به مرحله پلی‌‎آف نقش اساسی داشتند. در‌این‌میان شهروز همایون‌فرمنش در شهداب، مجتبی یوسفی در لبنیات هراز آمل و امیرحسین ناوی در مس رفسنجان عملکرد درخشان‌تری داشتند. البته نباید از تأثیر امیرحسینی بعد از بازگشت به دنیای والیبال در موفقیت‌های پیکان نیز چشم‌پوشی کرد. این‌همه در‌حالی است که ۲ تیم سقوط کننده جدول لیگ برتر به لیگ دسته‌یک فصل آتی، یعنی آذرباتری ارومیه و سایپا، هیچ بازیکن مشهدی در ترکیب نداشتند.

کار سخت عبدی و رفقا

علیرضا عبدی، چهره جوان و مشهدی تیم پاس گرگان امسال با تیمش در لیگ برتر به عنوان هشتمی رسید تا در جدالی نزدیک با ۳ بازیکن همشهری‌اش یونس جوان، امیر پژوهان و علی حاجی‌پور‌مقدم در تیم راهیاب ملل مریوان بتواند با تیمش در جایگاه هشتم جدول بایستند و به پلی‌آف برسند. عبدی و پاسی‌های شهر گرگان باید در پلی‌آف سخت‌ترین بازی را مقابل تیم قهرمان دور گروهی یعنی سپاهان داشته باشند.

در‌سوی‌دیگر امیر حسینی باتجربه که در میانه‌های فصل به داد پیکان رسید و تیمش در جدول گروهی چهارم شد، باید با شهرداری ارومیه‌ای بازی کند که از تیم‌های ریشه‌دار والیبال کشور است و قطعا بازی راحتی در پیش ندارد. مجتبی یوسفی هم دیگر‌مشهدی تیم لبنیات هراز آمل، تیم دوم جدول، است که باید با هم‌تیمی‌هایش به جنگ فولاد سیرجان ایرانیان برود؛ دیداری که دست‌کم روی کاغذ برای آملی‌ها چندان دشوار به نظر نمی‌رسد.

دوئلی از جنس دریافت‌های قدرتی

۲ دریافت‌کننده قدرتی مشهدی در دو‌سوی‌میدان، قطعا جدال جذابی با یکدیگر خواهند داشت؛ یکی در شهداب یزد و دیگری در پیراهن مس رفسنجان. دیدار مس رفسنجان و شهداب یزد در پلی‌آف لیگ برتر والیبال برای مشهدی‌ها از‌آن‌جهت حائز‌اهمیت است که ۲ بازیکن کلیدی ۲ تیم مشهدی هستند و رقابت آن‌ها با یکدیگر جذاب از آب در‌خواهد آمد. شهروز همایون‌فرمنش، بازیکن باتجربه مشهدی است که حالا در حوالی سی‌سالگی است و امیرحسین ناوی جوان هنوز ۲۲‌سال را پشت‌سر نگذاشته است و آینده‌ای درخشان در پیش دارد.

ستاره تیم شهداب تاکنون تجربه‌های زیادی در لیگ برتر و در پیراهن تیم‌هایی، چون میزان مشهد، پیام مشهد، هورسان رامسر، شهرداری گنبد و... داشته است. در سوی مقابل امیرحسین ناوی، بازیکن مس رفسنجان، اوج درخششش در پیام مشهد بوده است و البته سال گذشته هم تجربه بازی خارج از استان را برای اولین‌بار و در پیراهن تیم خاتم اردکان یزد به دست آورد؛ ۲ بازیکنی که هر ۲ در تیم‌های ملی رده‌های سنی بودند، اما همایون‌فرمنش تجربه دعوت به اردوی تیم ملی بزرگ‌سالان را هم داشته است. شهداب یزد و مس رفسنجان در چهارچوب پلی‌آف لیگ برتر والیبال و بازی اول این مرحله روز چهارشنبه ۴‌اسفند ۱۴۰۰ از ساعت ۱۵:۳۰ برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->