پاکستان گذرگاه مرزی تورخم را به صورت محدود باز کرد تیم ملی فوتسال افغانستان در میان استقبال گرم مردم وارد کابل شد + فیلم طالبان گروه‌هایی را برای حل مشکلات هویتی مهاجرین به ایران اعزام کرد خلاصه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و ایران در فینال رقابت‌های آسیایی بحرین + فیلم پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و ایران (۸ آبان ۱۴۰۴) + تماشای آنلاین روایت انوش دستگیر از پناهندگی تا نیمکت تیم ملی هلند با تلاش‌های هند، آمریکا معافیت تحریمی بندر چابهار را تمدید کرد نخستین محموله سوخت صادراتی از ایران با خط آهن خواف-هرات وارد افغانستان شد + فیلم قیمت امروز پول افغانی (۷ آبان‌ ۱۴۰۴) فینال فارسی‌زبانان | تاریخ و ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال ایران و افغانستان در فینال رقابت‌های آسیایی بحرین خلاصه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و تایلند + فیلم مذاکره در ترکیه آشتی در تهران + فیلم نتیجه دیدار تیم‌های ملی فوتسال زیر ۱۷ سال افغانستان و تایلند تیم ملی والیبال افغانستان نایب‌قهرمان مسابقات مرکز آسیا شد + فیلم قیمت امروز پول افغانی (ششم آبان‌ماه ۱۴۰۴) بلندقامتان افغانستان برای اولین بار به فینال بازی‌های والیبال مرکز آسیا راه یافتند اجلاس کمیساران آب هیرمند به میزبانی تهران برگزار خواهد شد رویترز: افغانستان و پاکستان در مذاکرات صلح استانبول به نتیجه نرسیدند از گفت‌وگو درباره حقابه تا توافق برای نوسازی علائم مرزی | نگاهی به اهداف سفر معاون حقوقی وزیر خارجه به کابل + فیلم اتباع خودمعرف به اردوگاه سفیدسنگ فریمان مراجعه نکنند نبرد سرنوشت‌ساز | تاریخ و ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال زیر ۱۷ سال افغانستان و تایلند در نیمه‌نهایی (۵ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

غارت بخشی از تاسیسات راه‌آهن خواف- هرات

  • کد خبر: ۹۹۳۴۲
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
غارت بخشی از تاسیسات راه‌آهن خواف- هرات
بخشی از تاسیسات راه‌آهن خواف- هرات به غارت رفت و گفته می‌شود به ایران ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قطعه سوم پروژه چهار قطعه‌ای راه‌آهن خواف-هرات (به طول ۱۴۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان (که ارزش روز آن ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود)، اواخر آذر ۱۳۹۹ در مراسمی ویدئو کنفرانسی توسط «حسن روحانی» و «اشرف غنی» روسای جمهوری دو کشور افتتاح شد.

روحانی آن روز را یکی از روز‌های تاریخی در روابط دو ملت بزرگ ایران و افغانستان دانست و اشرف غنی هم گفت افتتاح این پروژه تاریخی گامی مهم در زمینه احیا، توسعه و جهش اقتصادی در هر دو کشور است.

اما اکنون نه تنها به دلیل تکمیل نشدن قطعه چهارم این طرح، پروژه ناتمام مانده است؛ که به گفته سرپرست مجری طرح، بخش‌هایی از این خط آهن که توسط «شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور» به عنوان پروژه‌ای اهدایی و با هزینه ایران در افغانستان ساخته شده، به غارت رفته و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

«حافظ سادات‌نژاد»، سرپرست مجری طرح راه‌آهن خواف- هرات می‌گوید: دهم آذرماه امسال، از وضعیت خط آهن احداث شده خواف تا روزنک بازدیدی داشتیم که متاسفانه طبق مشاهدات ما، خط آسیب دیده و بخشی از آن به سرقت رفته است.»

وی ادامه داد: در واقع، از تجهیزات ۶۲ کیلومتر مسیر قطعه سوم راه‌آهن خواف- هرات که توسط ایران ساخته شده، حدود ۵-۶ کیلومتر از ریل‌ها به سرقت رفته و ساختمان ایستگاه روزنک هم آسیب زیادی دیده تا حدی که می‌توان گفت تخریب شده است. حتی کاسه‌های توالت هم برداشته یا شکسته شده بود. در مجموع، دستگاه‌های ناوبری و سیستم راهداری در حد ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده است و راه آهن افغانستان باید به هزینه خود این ترمیم را انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->