ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

چه فیلم‌هایی برای حضور نوروزی روی پرده سینما رقابت می‌کنند؟

  • کد خبر: ۹۹۶۱۲
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
چه فیلم‌هایی برای حضور نوروزی روی پرده سینما رقابت می‌کنند؟
در نوشتار پیش رو نگاهی داشته ایم به مهم‌ترین آثاری که وارد رقابت اکران نوروز ۱۴۰۱ شده اند و قرار است از ۱۱ اسفند آغاز شوند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - هرساله با نزدیک شدن به نوروز رقابت میان فیلم‌های سینمایی برای قرار گرفتن در فهرست اکران‌های نوروزی سینما‌ها داغ می‌شود. امسال با توجه به اینکه بیشتر تولیدات سینمایی دو سال گذشته کشور هنوز نتوانسته اند روی پرده بروند، این رقابت داغ‌تر هم شده است و شورای صنفی نمایش باید از میان تعداد بیشتری متقاضی تنها پنج یا شش فیلم را برای اکران نوروزی انتخاب کند.

امسال چندین اثر که از حضور هنرمندان مشهدی بهره گرفته اند نیز متقاضی اکران نوروزی شده اند که از میان آن‌ها می‌توان به فیلم‌های «شیشلیک» با بازی رضا عطاران، «انفرادی» با نقش آفرینی رضا عطاران و برزو ارجمند، «روز صفر» با بازی ساعد سهیلی و «شادروان» با نقش آفرینی سینا مهراد اشاره کرد. فیلم «سگ بند» دومین ساخته مهران احمدی سینماگر خراسانی هم در این فهرست قرار دارد. در نوشتار پیش رو نگاهی داشته ایم به مهم‌ترین آثاری که وارد رقابت اکران نوروز ۱۴۰۱ شده اند و قرار است از ۱۱ اسفند آغاز شوند.

آثار سینماگران مشهدی

فیلم‌هایی که برای حضور نوروزی روی پرده سینما رقابت می‌کنند

فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان از متقاضیان اکران نوروزی ۱۴۰۱ از حضور رضا عطاران و پژمان جمشیدی بهره گرفته است. نام هرکدام از این دو هنرمند، تعداد زیادی از مخاطبان را به سینما‌ها می‌کشاند. حال قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم می‌تواند برگ برنده «شیشلیک» برای بردن رقابت اکران نوروزی باشد. البته این فیلم در شورای نمایش قبلی پروانه نمایش گرفته و باید در شورای جدید هم بازبینی شود تا بتواند روی پرده سینما‌ها برود.

«انفرادی» با بازی رضا عطاران نوروز ۱۴۰۱ به سینماها می‌آید + عکس

«شیشلیک» نوشته امیرمهدی ژوله، اولین کمدی مهدویان با نگاهی انتقادی به مسائل اجتماعی اولین بار در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. جمشید هاشم پور، ژاله صامتی، وحید رهبانی، مه لقا باقری و عباس جمشیدی از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلم سینمایی «انفرادی» هم با بازی رضا عطاران برای اکران در نوروز ۱۴۰۰ آماده می‌شود. مسعود اطیابی، کارگردان و ابراهیم عامریان، تهیه کننده «انفرادی»، این روز‌ها فیلم «دینامیت» را روی پرده سینما‌های کشور دارند که تاکنون توانسته با فروش بیش از ۵۰ میلیارد تومان، رکورد گیشه سینمای ایران را بشکند. در فیلم جدید آن‌ها علاوه بر عطاران، مهدی هاشمی، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان و سیروس همتی، هم نقش آفرینی می‌کنند.

فیلم‌هایی که برای حضور نوروزی روی پرده سینما رقابت می‌کنند

دیگر فیلم کمدی که شانس اکران در نوروز پیش رو را دارد فیلم «سگ بند» ساخته مهران احمدی سینماگر خراسانی است. این فیلم که دومین ساخته او بعد از «مصادره» محسوب می‌شود از حضور بازیگرانی، چون امیر جعفری، بهرام افشاری، بهاره کیان افشار و نازنین بیاتی بهره گرفته است. «سگ بند» از تولیدات سال ۱۳۹۸ سینماست.

فیلم‌هایی که برای حضور نوروزی روی پرده سینما رقابت می‌کنند

«شادروان» به کارگردانی حسین نمازی هم که در جشنواره چهلم با استقبال تماشاگران روبه رو شد در صف اکران نوروزی قرار دارد. فیلمی با بازی سینا مهراد، گلاره عباسی و نازنین بیاتی که ملودرامی اجتماعی است، ولی لحظاتی طنز هم دارد. با توجه به روایت داستان «شادروان» در فضای خانواده این اثر می‌تواند از گزینه‌های اصلی نمایش در آغاز سال جدید باشد.

فیلم‌هایی که برای حضور نوروزی روی پرده سینما رقابت می‌کنند

«روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان از دیگر متقاضیان اکران نوروزی است. این فیلم داستان یک مأمور امنیتی با بازی امیر جدیدی و نحوه دستگیری عبدالمالک ریگی با بازی ساعد سهیلی را به تصویر می‌کشد. «روز صفر» اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست پنج سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی، بهترین فیلم اول، جایزه ویژه هیئت داوران، جلوه‌های ویژه میدانی و طراحی لباس را از آن خود کند.

تقاضای اکران برای بهترین فیلم جشنواره چهلم

فیلم‌هایی که برای حضور نوروزی روی پرده سینما رقابت می‌کنند

از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر که به تازگی به پایان رسیده است. چند اثر متقاضی اکران در نوروز ۱۴۰۱ شده اند. با توجه به اینکه شورای نمایش پیش از این اعلام کرده بود اولویت اکران در سال ۱۴۰۱، با فیلم‌هایی خواهد بود که پروانه نمایش آن‌ها مربوط به سال ۱۴۰۰ باشد، احتمالا این آثار از شانس بالایی برای رسیدن به پرده سینما‌ها برخوردار هستند. در سال‌های گذشته معمولا از میان آثاری که در جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شدند اثری که سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرده بود به اکران نوروزی می‌رسید.

امسال این سیمرغ اهدا نشد، اما با توجه به اینکه فیلم «ملاقات خصوصی» ساخته امید شمس براساس آخرین آمار اعلام شده در صدر آرای مردمی جشنواره قرار داشت می‌توان در فهرست اکران نوروزی ۱۴۰۱ جایی برایش درنظر گرفت. پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامین فر و رویا تیموریان از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «ملاقات خصوصی» به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم‌هایی که برای حضور نوروزی روی پرده سینما رقابت می‌کنند

براساس اخبار منتشر شده برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره چهلم یعنی فیلم «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی فر هم متقاضی اکران نوروزی شده است. فیلمی درباره شهیدان مهدی و حمید باکری با بازی هادی حجازی فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی فر، وحید آقاپور و روح ا... زمانی. «موقعیت مهدی» از دل یک مینی سریال که برای پخش از تلویزیون ساخته شده درآمده است. پیش از این اعلام شده بود سریال شهیدان باکری اسفند امسال روی آنتن تلویزیون می‌رود. حال با توجه به تقاضای اکران، نسخه سینمایی آن برای نوروز ۱۴۰۱ باید دید چه سرنوشتی برای سریال رقم می‌خورد.

۳ فیلم مورد اقبال تماشاگران جشنواره در صف اکران

فیلم‌هایی که برای حضور نوروزی روی پرده سینما رقابت می‌کنند

سه فیلم دیگر هم از جشنواره فیلم فجر امسال متقاضی اکران نوروزی شده اند. «مرد بازنده» جدیدترین ساخته محمدحسین مهدویان که یک اثر معمایی پلیسی است یکی از این آثار است. جواد عزتی، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی و مهدی زمین پرداز بازیگران این فیلم سینمایی هستند. احتمالا از بین «مرد بازنده» و «شیشلیک» که هر دو از آثار مهدویان هستند یکی بتواند به اکران نوروز برسد. «علفزار» به تهیه کنندگی بهرام رادان و نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی هم یکی دیگر از فیلم‌های موفق حاضر در جشنواره چهلم است که برای اکران نوروزی حاضر می‌شود.

فیلم‌هایی که برای حضور نوروزی روی پرده سینما رقابت می‌کنند

این فیلم با بازی پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی و صدف اسپهبدی، در ۱۳ رشته کاندیدای دریافت جایزه شد و درنهایت چهار سیمرغ بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل زن و بهترین فیلم نامه را از آن خود کرد. هرچند که «علفزار» مورد اقبال تماشاگران و داوران جشنواره فیلم فجر قرار گرفت، اما موضوع ملتهب آن که به کشمکش‌های یک بازپرس در چند پرونده می‌پردازد، شانس آن را برای رسیدن به اکران نوروزی کم می‌کند.

تولیدات سال‌های گذشته

معمولا فیلم‌های کمدی از شانس بالایی برای قرار گرفتن در فهرست نوروزی سینما‌ها برخوردارند، از این رو فیلم کمدی و شاد «ملاقات با جادوگر» به تهیه کنندگی حمید اعتباریان و کارگردانی جمشید بهرامیان می‌تواند یکی از گزینه‌های باشد که به اکران عید ۱۴۰۱‌ می‌رسد. در این فیلم امیرمهدی ژوله، مانی حقیقی، هستی مهدوی، نسیم ادبی، امیر شریعت، ستاره پروین، سپیده مرادپور و علیرضا خمسه بازی کرده اند. فیلم نامه «ملاقات با جادوگر» را امیرمهدی ژوله نوشته است.

«دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد از فیلم‌های حاضر در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر هم شانسش را برای اکران نوروزی ۱۴۰۱ امتحان می‌کند. در این فیلم پژمان جمشیدی، جواد عزتی و هادی حجازی فر به ایفای نقش پرداخته اند. آخرین ساخته داریوش مهرجویی با نام «لامینور» نیز متقاضی نمایش در آغاز سال جدید شده است. فیلمی که پیش از این در فهرست نوروزی سینما‌ها در سال ۱۳۹۹ قرار گرفته بود، اما با شیوع کرونا در کشور از اکران انصراف داد. از نکات ویژه این فیلم همکاری دوباره مهرجویی با علی نصیریان و عزت ا... رمضانی فر پس از ۴۰ سال است. علی مصفا، سیامک انصاری و پردیس احمدیه هم دیگر بازیگران «لامینور» هستند. رضا درمیشیان که تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد با فیلم «مجبوریم» به کارگردانی خودش هم متقاضی اکران در نوروز شده است.

فیلم‌هایی در ژانر کودک و نوجوان

فیلم‌هایی که برای حضور نوروزی روی پرده سینما رقابت می‌کنند

در فهرست نوروزی سینما‌ها معمولا یک جایگاه به فیلمی در ژانر کودک می‌رسد. «سوسن خانم کووید ۱۹» به کارگردانی امید محمدنژاد که در فضایی فانتزی و کودکانه به ویروس کرونا می‌پردازد از جمله آثاری است که می‌تواند این جایگاه را از آن خود کند. «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی که پروانه زرین بهترین فیلم سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را به دست آورده است هم در رقابت اکران نوروزی قرار دارد. فیلم «گل به خودی» ساخته احمد تجری و «والدین‌ امانتی» اثر حسین قناعت نیز از دیگر فیلم‌های متقاضی اکران نوروزی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->