سرخط خبرها

اسوه صبر در ساحت شهر

  • کد خبر: ۱۰۱۵۲
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
اسوه صبر در ساحت شهر
از دیوارنگاره شهید محمدحسین بصیر به‌صورت نمادین رونمایی شد
محبوبه عظیم‌زاده| هم‌زمان با پایان نقاشی دیوارنگاره شهید محمدحسین بصیر، فرمانده گردان کوثر، در بولوار وکیل آباد (تقاطع بولوار جلال‌آل احمد)، شب گذشته با حضور خانواده این شهید و جمعی از دوستان و هم‌رزمانش، از این دیوارنگاره به‌صورت نمادین در فرهنگ‌سرای شهر زیبا و ایمن رونمایی شد.
محمود جنگی، از اعضای کانون شهید بصیر، در رابطه با این شهید و شکل‌گیری این اتفاق گفت: از سال ۹۴ من و همکارانم به‌واسطه یک شهید گمنام در منطقه عملیاتی بدر با محمدحسین بصیر آشنا شدیم. پیش‌تر نام این شهید را شنیده بودیم، اما آن‌چنان که باید، از ایشان شناختی نداشتیم. بعد از آشنایی بیشتر سعی کردیم یک کار تاریخی‌پژوهشی را در رابطه با این شخصیت بزرگوار به انجام برسانیم. به این منظور تا آنجا که توانستیم، اطلاعاتی از کل کشور درباره ایشان جمع‌آوری کردیم و در نهایت ماحصل تمام تلاش‌ها شد کتاب «دریا دریا ستاره» که در رابطه با زندگی شهید محمدحسین بصیر به چاپ رسیده است. هدف ما از این کار، معرفی این شهید به مردم و به‌خصوص نسل جدید بود. دیوارنگاری چهره شهید بصیر در شهر نیز با همین هدف انجام شد. همکاری همه‌جانبه مردم، شهردار و مسئولان مرتبط و تلفیق یک نقش و طرح ایرانی با حوزه دفاع مقدس و فضای حماسی و ادبی، ازجمله نقاط مثبت این اتفاق بود. دوست داشتیم نشان بدهیم که شهدای ما، هم برای اسلام و هم برای وطنشان از جان گذشته‌اند.
در ادامه سرهنگ نعمتی، از هم‌رزمان و هم‌محله‌ای‌های شهید بصیر نیز با اذعان به این نکته که زبان از بیان ویژگی‌ها و خصلت‌های ارزنده این شهید بزرگوار قاصر است، گفت: محمدحسین بصیر از همان سن کم و دوران نوجوانی و زمانی که انقلاب هنوز پیروز نشده بود، یک نیروی کاملا فرهنگی و در خدمت اسلام و انقلاب بود.
احمد منصوب، طراح و نقاش این دیوارنگاره نیز درباره این رویداد به شهرآرا گفت: اینکه من توانستم این کار را انجام دهم، یک توفیق و سعادت الهی بود. به گفته او که حدود ۳۰ سال در کار نقاشی تجربه دارد، به پایان رساندن این اثر حدود ۲ ماه زمان برده است: «تمام تلاشمان را کردیم تا از نظر شباهت‌سازی، طراحی و به‌کارگیری تمام عناصر هنری آمیخته با کار، دیوارنگاره یک اثر منسجم و مقبول و مطلوب باشد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->