نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
سرخط خبرها

انفجار در اطراف پایگاه ارتش آمریکا در حومه دیرالزور

  • کد خبر: ۱۰۲۵۴۳
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
انفجار در اطراف پایگاه ارتش آمریکا در حومه دیرالزور
خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، در پی حمله راکتی با منبعی نامشخص، پنج انفجار بزرگ پایگاه ارتش آمریکا در بزرگترین میدان نفتی سوریه واقع در دیرالزور را به لرزه درآورد.

وقوع انفجارهایی اطراف پایگاه ارتش آمریکا در حومه دیرالزور
وقوع انفجارهایی اطراف پایگاه ارتش آمریکا در حومه دیرالزور

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع محلی گزارش داد، چندین انفجار بزرگ اطراف پایگاه نفتی العمر وابسته به ارتش آمریکا را به لرزه درآورد و صدای این انفجارها در سراسر منطقه شنیده شد.

منابعی در منطقه دیرالزور اظهار کردند: بلافاصله پس از وقوع این انفجارها، شاهد پرواز تعداد زیادی پهپاد آمریکایی در آسمان منطقه بودیم.

این منابع تاکید کردند: صدای انفجارهایی که در اطراف پایگاه شنیده شدند، ناشی از شلیک راکت به آن بودند که تا این لحظه تعداد آنها بیش از پنج مورد بوده است.

آنها افزودند: منبع شلیک راکت‌ها منطقه غرب رودخانه فرات واقع در جنوب شرق شهر دیرالزور بود، در این منطقه نیروهای همپیمان ارتش سوریه مستقر هستند.

با این حال شبکه خبری المیادین به نقل از منابع موثق خود اعلام کرد که صداهای شنیده شده نتیجه تمرینات ائتلاف ضد داعش در داخل پایگاه العمر بودند که با مهمات جنگی و با حضور تعدادی از نیروهای ائتلاف و چند فروند پهپاد انجام شدند.

این منابع افزودند: ائتلاف ضد داعش مارس گذشته چهار محموله اسلحه و مهمات را از گذرگاه غیرقانونی الولید که سوریه را به عراق متصل می‌کند، وارد کرده و آنها را در مناطق حومه دیرالزور و حسکه توزیع کرد.

آنها در ادامه گفتند: ائتلاف اخیرا به دلیل نگرانی از هرگونه حمله جدید به پایگاه‌های غیرقانونی‌اش در منطقه، تحرکات خود را در منطقه افزایش داده است. ائتلاف ابتدای هفته جاری نیز حدود ۱۲۰۰ تن از زندانیان داعش در حومه جنوبی حسکه و حومه شمالی دیرالزور را به زندان‌های واقع در اطراف شهر حسکه منتقل کرد.

این منابع در پایان گفتند: مشخص نیست آیا اعضا و رهبران داعش در جریان این انتقال که تحت تدابیر شدید امنیتی و با بسته شدن کامل منطقه از آزادراه المعمل در شمال دیرالزور تا محله غوران در جنوب شهر حسکه صورت گرفت، فراری داده شدند یا نه.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->