وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

ارتقای فرهنگی شهر در دست نخبگان فرهنگی هنری

  • کد خبر: ۱۰۲۶۵
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲
ارتقای فرهنگی شهر در دست نخبگان فرهنگی هنری
صدرا مُذهِّب یوسفی رئیس اداره امور هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد
شهر به مثابه موجود زنده، دارای رفتاری ارگانیک و چند‌وجهی است. بر این اساس، توسعه شهر ملاحظاتی از جنس رشد و تعالی توأم دارد. در این میان، تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی‌هنری برخاسته از درک صحیح وضع موجود و با نگاه به داشته‌های فرهنگی، امری حیاتی تلقی می‌شود و لازمه آن وجود زیرساخت‌های فرهنگی‌هنری به عنوان محل و مرجع تولید و شتاب‌بخشی به این‌گونه فعالیت‌هاست. به هر میزان که جامعه از توسعه‌یافتگی فرهنگی برخوردار باشد، در رابطه‌ای مستقیم و معنی‌دار به کاهش آسیب‌های اجتماعی پیدا و پنهان جامعه کمک می‌کند و به موازات آن سایر شاخص‌های توسعه نیز متوازن رشد خواهد کرد. وجود جریان‌های ریشه‌دار و عمیق فرهنگی در مشهد و هنرمندان شاخص و ارزشمند در کنار تاریخ و پیشینه بلند فرهنگی، لزوم برنامه‌ریزی و پرداختن به توسعه فضا‌های فرهنگی‌هنری متناسب با ویژگی‌ها و مزیت‌های بومی مشهد از سوی همه بخش‌های مسئول به‌ویژه شورای شهر و شهرداری مشهد را اثبات می‌کند.
بر این گزاره تقریبا همه اهل هنر اتفاق نظر دارند که هنر‌های نمایشی به‌ویژه تئاتر مزیت نسبی هنر مشهد است و سابقه‌ای بلندبالا در کشور دارد.
هنر تئاتر زنده است، زنده‌ترینِ هنرها. با انسان، برای انسان و درباره انسان سخن می‌گوید و بیشترین تأثیر را می‌گذارد. اهتمام جدی شورای اسلامی شهر مشهد به‌ویژه کمیسیون فرهنگی، شهردار محترم و به طور کلی مدیریت شهری به احداث مجموعه پردیس تئاتر شهر مشهد نشان از درک صحیح ایشان از جایگاه این هنر دارد، امری مهم و زیربنایی که بسیار پیش‌تر از این بایست به آن توجه می‌شد.
مجموعه تئاتر شهر می‌تواند قلب تپنده آموزش، تولید و اجرای آثار نمایشی باشد. هرچه این چرخه پیش‌تر می‌رود، آثار آن در ارتقای سطح این هنر و به تبع آن توسعه فرهنگی‌هنری جامعه، بیش از پیش مشخص می‌شود، مجموعه مجهزی که با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته می‌تواند همه احتیاجات فنی و زیرساختی تولید تئاتر را یکجا داشته باشد و به مرکزی بی‌نظیر در شرق کشور تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->