اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

کارفرمایان معاف از بیمه معلولان

  • کد خبر: ۱۰۳۴۳
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸
کارفرمایان معاف از بیمه معلولان
با اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان، کارفرمایان از پرداخت حق بیمه معلولان به‌صورت مستقیم معاف شدند
علیرضا ظهیری - پیش از این و در راستای ایجاد اشتغال برای معلولان و حمایت از آن‌ها، حق بیمه این قشر را بهزیستی به کارفرمایان پرداخت می‌کرد، اما پس از اینکه قانون حمایت از حقوق معلولان که در اردیبهشت سال ۹۷ از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ و در قانون بودجه امسال نیز برای این قانون اعتباراتی در نظر گرفته شد، از این پس حق بیمه معلولان، بین بهزیستی و تأمین اجتماعی است و کارفرمایان از پرداخت این مبلغ معاف شده‌اند.
در این زمینه و به مناسبت آغاز هفته ملی و روز جهانی معلولان و همچنین آغاز مسابقات مهارتی ویژه کم‌توانان جسمی، در مرکز فنی‌وحرفه‌ای توان‌یابان نشستی خبری برگزار شد و مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی هم که با اخباری خوب برای این قشر آمده بود، گفت: شعار امسال هفته معلولان، ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار است و با برگزاری این مسابقات نیز هفته کم‌توانان جسمی رنگ و بوی مهارت‌آموزی به خود گرفته است.
حمیدرضا پوریوسف با بیان اینکه در خراسان‌رضوی ۱۲۳ هزار و ۳۷۲ معلول در بهزیستی پرونده دارند، اظهار کرد: از این تعداد ۹۹۰ دانشجو در مراکز غیردولتی، ۱۲۲ دانشجو در مراکز دولتی و ۶۸۲۲ دانش‌آموز حضور دارند.
وی با بیان اینکه در استان ۱۷۲ مرکز توان‌بخشی، آموزش و نگهداری معلولان فعال است، گفت: این مراکز به‌صورت روزانه به ۲۸۴۰ نفر خدمات ارائه می‌کنند و همچنین خدمات شبانه‌روزی این مراکز به ۴۵۵۳ نفر است.
پوریوسف با بیان اینکه از آبان امسال و از محل اعتبارات قانون حمایت از معلولان حق پرستاری معلولیت‌های نخاعی ۲.۵ برابر شده و به ۵۵۴ هزار تومان رسیده است، ادامه داد: به ازای هر فرد دارای معلولیت نخاعی، ماهیانه رقمی بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه وسایل مصرفی پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۶۴۷ میلیون تومان کمک‌هزینه مناسب‌سازی منازل پرداخت شده است، تصریح کرد: در این مدت مبلغ یک‌میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان اعتبارات مربوط به کمک‌هزینه تهیه لوازم تجهیزات توان‌بخشی نیز اختصاص یافته است.

اعتبارات کم درمانی
پوریوسف در ادامه سخنان خود به موضوع کم‌بودن هزینه‌های پرداخت‌شده در حوزه درمان معلولان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۳۸۴ میلیون تومان کمک‌هزینه درمان داشته‌ایم که این رقم نسبت به وضعیت درمانی معلولان کم است.

پویش حلقه وصل
وی در ادامه با اشاره به شروع پویش مردمی و رسانه‌ای حلقه وصل ویژه ازدواج معلولان گفت: متأسفانه ۱۴۷۰ زوج معلولی که ازدواج کرده‌اند، به دلیل نداشتن پول جهیزیه نتوانسته‌اند زندگی مشترکشان را آغاز کنند؛ از این‌رو به مناسب هفته معلولان پویش رسانه‌ای و مردمی حلقه وصل کار خود را آغاز کرده است و با کمک خیران قرار است در این پویش ۶ میلیون تومان کمک‌هزینه جهیزیه به این افراد پرداخت شود.
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در چند سال گذشته برای ۱۰۲۲ خانواری که دارای ۲ معلول و بیشتر بوده‌اند، مسکن ساخته شده است، گفت: اکنون ۱۷۵۰ خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر مسکن ندارند.
پوریوسف در ادامه سخنان خود برای معلولان و کارفرمایانی که برای معلولان شغل ایجاد می‌کنند، خبر‌های خوبی داشت. وی با اشاره به اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان در سال ۹۸ گفت: خوشبختانه بر اساس اجرای یکی از مواد این قانون، حق بیمه کارفرمایان که در گذشته از سوی کارفرما پرداخت می‌شد و پس از آن کارفرما این حق بیمه را از بهزیستی دریافت می‌کرد، تغییر کرده است و اکنون حق بیمه افراد معلول را بهزیستی به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند؛ بنابراین کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارگران معلول معاف شده‌اند.

واریز مبلغ معیشتی به ۹۵ درصد از معلولان استان
وی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی اعتبارات معیشتی معلولان گفت: خوشبختانه مبلغ معیشتی مربوط به افزایش قیمت بنزین برای ۹۵ درصد از معلولان استان واریز شده است.

ارائه آموزش‌های مهارتی به معلولان
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌رضوی نیز در این نشست خبری با بیان اینکه این سازمان متولی ارائه آموزش‌های مهارتی به همه اقشار است، اظهار کرد: در راستای تحقق عدالت اجتماعی، توانمند کردن افراد معلول با ارائه آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه‌ای در دستورکار ما قرار دارد.
افشین رحیمی با بیان اینکه در استان ۳ آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد ویژه معلولان و یک آموزشگاه دولتی وجود دارد، ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون در حوزه معلولان استان ۵۴ هزار و ۷۷۹ نفرساعت آموزش در ۱۹ حرفه و در قالب ۳۴ دوره برگزار شده‌است.

نخستین دوره مسابقات مهارتی معلولان
وی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات آزاد مهارتی ویژه معلولان در مشهد گفت: این مسابقات به مناسبت هفته معلولان با هدف کشف استعداد‌های برتر حوزه‌های مهارتی و ایجاد باور «من می‌توانم» در جامعه معلولان، روز‌های ۱۰ و ۱۱ آذرماه در مجتمع توان‌یابان مشهد برگزار می‌شود. رحیمی ادامه داد: در این مسابقات دوروزه ۱۶۴ شرکت‌کننده در ۳ حرفه آی‌سی‌دی‌ال، دوخت کیف‌های چرمی با دست و گلیم‌بافی در ۴ نوع معلولیت نابینا، ناشنوا، جسمی و حرکتی و ذهنی حضور دارند. همچنین ۹۰ نفر از کل شرکت‌کنندگان در این مسابقات را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->