تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود
سرخط خبرها

چالشی عجیب برای قهرمان المپیک؛ وزن گرایی در وزن غیر المپیکی بالا رفت!

  • کد خبر: ۱۰۳۶۰۱
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
چالشی عجیب برای قهرمان المپیک؛ وزن گرایی در وزن غیر المپیکی بالا رفت!
تعطیلی مسابقات باعث شده تا وزن قهرمان المپیکی کشورمان بالا برود و حالا او برای حضور در المپیک با چالش‌هایی روبرو شده است!

گروه ورزش/شهرآرانیوز، محمدرضا گرایی تنها طلایی کشتی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که توانست در وزن ۶۷ کیلوگرم قهرمان شود. این درحالی بود که حسن یزدانی پرامیدترین کشتی‌گیر ایران به نقره بازی‌های المپیک بسنده کرد و محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع نیز صاحب نشان برنز المپیک شدند.

گرایی دو ماه بعد از المپیک هم توانست قهرمان جهان شود تا خود را در وزن ۶۷ کیلوگرم تثبیت کرده باشد. او برای آنکه در قزاقستان سهمیه ۶۷ کیلو را برای ایران بگیرد، با توجه به تعویق یک ساله بازی‌های المپیک، درحالیکه پیش از آن کشتی‌گیر ۷۲ کیلو محسوب می‌شد، حدودا دو سال وزن خود را با انگیزه حضور و کسب مدال در المپیک کنترل کرد، اما بعد از پایان رقابت‌های جهانی، باتوجه به اینکه هیچ میدانی تا اسفند ماه برای او تدارک دیده نشده بود و البته او هم چندان تمایلی به کشتی گرفتن در این مدت نداشت و در لیگ هم غایب بود، وزن بدنش بالا رفت.

وزن بدن محمدرضا گرایی به قدری بالا رفته که حالا این سوال و ابهام وجود دارد که آیا او در سال ۲۰۲۲ قید حضور در ۶۷ کیلو را خواهد زد و به وزن ۷۲ کیلوگرم خواهد رفت؟ ایران امسال دو رویداد بازی‌های آسیایی و جهانی صربستان را در پیش دارد که بازی‌های آسیایی در ۶ وزن المپیکی برگزار می‌شود و ۷۲ کیلوگرم وزن المپیکی محسوب نمی‌شود.

شرایط وزنی رضا گرایی به شکلی است که برای ۷۲ کیلوگرم نیز باید وزن کم کند. با این شرایط باید دید قهرمان طلایی کشتی ایران در سال گذشته که در دو رویداد دو مدال طلای ارزشمند را به دست آورد، به وزن جدید خواهد رفت و به این شکل طبیعتا او به اندازه‌ای که در ۶۷ کیلو مدعی بود، شاید نتواند درخشان ظاهر شود و یا اینکه برای شرکت در مسابقات پیش رو کیلو‌های زیادی را کم خواهد کرد که این هم طبیعتا روی کارایی او تاثیر خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->