وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

شهید «نسیم افغانی» را که یادتان هست؟

  • کد خبر: ۱۰۴۰۴۹
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
شهید «نسیم افغانی» را که یادتان هست؟
جواد شیخ الاسلامی - روزنامه‌نگار

شهید «نسیم افغانی» را که یادتان هست؟ رزمنده افغانستانی که در دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان ایرانی برای دفاع از خاک و ناموس و عزت ایران جنگید و شهید شد و پیکر مطهرش سال ۹۹ تفحص شد و پیدا شد و با دستور مقام معظم رهبری در حرم امام رضا ع خاکسپاری شد. واقعیت افغانستان شهید نسیم افغانی، چندهزار رزمنده افغانستانی دفاع مقدس و لشگر سرافراز فاطمیون است. نگذارید آنچه که نقشه آمریکا، اسرائیل و تکفیری‌های منطقه است با نفرت‌پراکنی قومیتی و ملیتی و مذهبی و دینی اجرایی شود.

سردار باقرزاده همان روزها قول داد کلاه و دیگر وسایل شهید نسیم به زودی در موزه‌‌ای مختص شهدای افغانستانی انقلاب، دفاع مقدس ‌و مدافع حرم رونمایی و اکران شود. هرچقدر این موزه به تأخیر افتد و پیوندهای مشترک بی‌نهایت ما همچنان زیر غبار تاریخ و گذشت زمان خاک بخورد، تکفیری‌ها فرصت بیشتری برای تفرقه‌افکنی خواهند داشت. من اگر در بنیاد شهید یا نهادهای مربوطه کاره‌ای بودم یک روز هم در ایجاد این موزه که تبلور روح بدون مرز انقلاب اسلامی است تردید و تأخیر نمی‌کردم. باید خاطرات تاریخی ما مردم ایران و افغانستان با صدای بلند فریاد زده شود. چرا این تاریخ ارزشمند را برای مردم و نسل جدید بیان نمی‌کنیم تا زمینه‌های سوءاستفاده‌های سیاسی و دینی و قومیتی را رفع کنیم؟

سردار باقرزاده همان روزها در حاشیه ورود پیکر مطهر شهید نسیم افغانی درباره این شهید سرافراز گفته بود: این شهید عزیز -که خودش آرپی‌جی زن بود- فداکارانه رفته بود تا پیکر یک فرمانده شهیدی را به عقب منتقل کند. آنطور که از سردار شهید شوشتری نقل کردند، شهید نسیم افغانی گفته بود: «من پیش‌مرگ شهید آخوندی می‌شوم». نسیم نیامد، نیامد و تا الآن که بازگشت».

دقت فرمودید؟ شهید نسیم افغانی خود را پیشمرگ یک آخوند خواسته یا پیشینی کرده بود. حالا یک عده به خاطر یک تکفیری علیه مردم افغانستان جوسازی می‌کنند که قبلا بارها برادری‌شان را ثابت کردند.

آقایان مسئول! این خون‌شریکی آسان به دست نیامده است. اگر می‌خواهید پیوندها را محکم‌تر کنید، هرچه زودتر موزه شهدای افغانستانی را برپا کنید، خاطرات شهدا و جانبازان دفاع مقدس و انقلاب را ثبت و ضبط و منتشر کنید، مدافعان حرم افغانستانی را از غربت برهانید. چرا نباید حتی یک فریم از حضور رزمندگان افغانستانی در مستندهای جنگ وجود داشته باشد؟ چرا حتی یک هزارم کتاب‌های دفاع مقدس مربوط به این عزیزان نیست؟

وقتی شما این تاریخ و این زخم های مشترک را خواسته یا ناخواسته سانسور می‌کنید، توقع دارید شعارهای وحدت‌مان به تمامی عملی و عالم گیر شود؟

روح شهید اصلانی قرین رحمت الهی، ای شهید! سلام ما را به شهدای افغانستانی دفاع مقدس برسان و یاری‌مان کن تا با بیان این خون شریکی‌ها سدی محکم در مقابل تکفیری‌ها و تفرقه‌افگنان پی‌افکنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->