سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است سخنگوی ستاد انتخابات: امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ۲۲۰ هزار نیرو در سراسر کشور امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتاً متوقف می‌کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود
سرخط خبرها

وزیر خارجه اوکراین از ایران قدردانی کرد

  • کد خبر: ۱۰۴۸۲۸
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
وزیر خارجه اوکراین از ایران قدردانی کرد
وزیر خارجه اوکراین از گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود خبر داد و از ایران به دلیل اعزام تیم پزشکی به اوکراین تشکر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین امروز (چهارشنبه) در توییتی از گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: «با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه (جمهوری اسلامی ایران) گفت‌وگوی تلفنی داشتم. ایران در مقابل جنگ روسیه علیه اوکراین ایستاده و از راه‌حل دیپلماتیک حمایت می‌کند. از وزیر خارجه امیرعبداللهیان به دلیل رد ادعاهای مربوط به انتقال تسلیحات به روسیه با کمک شرکت‌های ایرانی و همچنین تیم پزشکی اعزامی به اوکراین سپاسگزاریم».

از آغاز بحران اوکراین، این دومین گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و کولبا بوده و دو وزیر خارجه پیش‌تر در تاریخ ۲۳ اسفندماه هم گفت‌وگو کرده بودند. دو وزیر خارجه در گفت‌وگوی قبل در مورد بحران اوکراین، لزوم حفاظت از اماکن دیپلماتیک، ارسال کمک‌های بشر دوستانه و موضوعات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آن گفت‌وگو به تبیین موضع جمهوری اسلامی مبنی بر مخالفت با جنگ و لزوم توجه به راه حل سیاسی و گفت‌وگوی دیپلماتیک پرداخت. امیرعبداللهیان با اشاره به ریشه بحران اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاش سیاسی برای حل و فصل این بحران حمایت می‌کند. ما بدون اتخاذ رویکرد دوگانه مخالف جنگ در اوکراین، افغانستان ، یمن و … هستیم.

روسیه ۲۴ فوریه در پاسخ به درخواست کمک سران جمهوری‌های خودخوانده دونباس، «عملیات نظامی ویژه‌» را در اوکراین آغاز کرد. مسکو تاکید دارد که هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراین ندارد و تنها هدف آن غیرنظامی‌سازی و غیرنازی‌سازی این کشور است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->