کارگردان برنده اسکار، بر علیه هوش مصنوعی شد! «جانی دپ» با یک فیلم اقتباسی به سینما می‌آید بوکر به کودکان هم جایزه می‌دهد فصل جدید «جنگ ستارگان» در راه است | مذاکرات برای ساخت این فیلم ادامه دارد آیین اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران + تصاویر نامزدهای چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند ابهام در سرنوشت دو اثر منتشرنشده داریوش مهرجویی محمدحسین لطیفی بازیگر «گلوریا» شد خبرهایی از ساخت فصل دوم «اجل معلق» بهروز شعیبی امشب (۲ آبان۱۴۰۴) به «هفت» می‌آید چرا کنسرت عرفان طهماسبی در اهواز لغو شد؟ «قایق‌سواری در تهران» رسول صدرعاملی ساخته می‌شود + عکس نخستین تصاویر از سریال «شیش ماهه» منتشر شد جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی باکو به فیلم‌ساز ایرانی رسید برگزیدگان «پنج» معرفی شدند | دوربین طلای افتخاری به مهوش شیخ‌الاسلامی رسید «احمد احمدپور» بازیگر خردسال «فیلم خانه دوست کجاست» کیارستمی درگذشت + علت فوت واحد خاکدان، نقاش ایرانی درگذشت + بیوگرافی (یکم آبان ۱۴۰۴) بازبینی آثار سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی، از سوم آبان‌ماه آغاز می‌شود حکایت مثال گویا و برتری رئال زاراگوزا آقای خبرنگار بیهقی
سرخط خبرها

درمانگاه آیات شفابخش

  • کد خبر: ۱۰۴۸۸۷
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
درمانگاه آیات شفابخش
حسین ابراهیمی - فعال فرهنگی

یکی از درد‌ها در جامعه شیعی، بی توجهی و کم توجهی به قرآن است؛ معجزه جاوید پیامبر خدا؛ معجزه‌ای که همین الان هم هست و از سنخ معجزات برای گذشتگان نیست، بلکه از سنخ علم و فهم و معرفت است که متناسب با بشری فرستاده شده که دنبال بلوغ فکری است. دنبال تفکر و آزاداندیشی است. بار‌ها در قرآن، مخاطب به تفکر و تدبر دعوت شده است و این از زیبایی‌های این کتاب و دین مبین اسلام است.

نباید این گونه به نظر برسد که شیعه از ثقلین یادگار پیامبر (ص)، عترت را گرفته است و اهل تسنن، قرآن را که حضرت فرمود: «این دو از هم جداشدنی نیستند»؛ به این معنا که عترت بدون قرآن درواقع عترت نیست و قرآن بدون عترت، نجات بخش و هدایتگر نیست، پس اهل سنت باید دنبال تمسک به عترت رسول خدا باشد و شیعه نباید از تمسک به قرآن غفلت کند و بداند اگر اعتقاد به شفاعت دارد و دنبال دستگیری پیامبر (ص) در قیامت است، کسی که می‌خواهد شفیع او در قیامت شود، شاکی او باشد و از او در بزرگ‌ترین دادگاه، در پیشگاه عدل الهی شکایت کند، فرمود: «و قال الرسول یا رب ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا.» فرقان، ۳۰

آیه‌ای که دلالت بر نارضایتی پیامبر رحمت از مدعیان پیروی از آیین بزرگ اسلام دارد و اینکه او در روز قیامت در پیشگاه الهی از مهجوریت قرآن شکایت می‌کند.

از خودمان بپرسیم که ما در مسیر از بین بردن این مهجوریت و زدودن ستم بر کتاب خدا چه قدمی برداشته ایم؟ کتابی که کتاب هدایت است، اما ما فقط برای تزیین طاقچه‌ها و روی داشبورد ماشین و مراسم شب قدر از آن استفاده می‌کنیم، درحالی که اگر آیات قرآنی رافرانگیریم و دنبال فهم آن نباشیم، نمی‌توانیم به آن عمل کنیم و اگر نتوانیم به قرآن عمل کنیم، شب قدر نمی‌توانیم ادعا کنیم که جای این کتاب روی سر ماست.

کتابی که مهجور باشد و خوانده نشود و به دستور آن عمل نشود، درواقع زیر پای ماست و پناه بر خدا اگر ما با تمام ادعاهایمان، اهل نگه داشتن حرمت این مقدس‌ترین کتاب باشیم!

سخن این است که اهمیت ماه مبارک رمضان به روزه داری در این ماه نیست؛ گرچه بعضی ماه روزه داری اش می‌خوانند، بلکه اهمیت این ماه بزرگ در نزد خدا به نزول قرآن در این ماه است؛ چون قرآن هنگامی که می‌خواهد از این ماه برای مخاطب تعریف کند، نمی‌گوید ماه رمضانی که در آن روزه گرفته می‌شود، بلکه می‌گوید: رمضان، همان ماهی است که قرآن (این بزرگ‌ترین معجزه الهی) در آن نازل شده است. (بقره، آیه ۱۸۵)

کتابی که خود می‌گوید آنچه برای درمان همه درد‌های بشر و هدایت او لازم بوده است، در این کتاب هست، اما آیا ما با این نگاه به قرآن مراجعه کرده ایم؟

اینکه دردهایمان را برداریم و به درمانگاه آیات شفابخش قرآن مراجعه کنیم؟ اینکه ببینیم در این نامه محبوب چه نسخه شفابخشی برای من و مشکل امروز من وجود دارد؟ ماه مبارک رمضان و جلسات قرائت قرآن، فرصت خوبی برای توجه به قرآن و بهره گیری از معارف آن و تدبر و تامل در آن است که از خدای بزرگ می‌خواهیم توفیق استفاده از این فرصت بزرگ را به همه ما بدهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->