ترافیک سنگین در پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم شهردار مشهد: حضور مردم نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر و پرشورتر است + فیلم مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

برای حمایت از شهرداری وحدت نظر داریم

  • کد خبر: ۱۰۶۸۲۶
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
برای حمایت از شهرداری وحدت نظر داریم
حمید ضمیری - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد

طبق اصل ۱۰۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورا‌ها برای نظارت بر اداره شهرها، روستا‌ها و پیشبرد سریع برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، عمرانی، آموزشی و دیگر امور رفاهی از طریق جلب همکاری مردم فعالیت می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب نیز بیان کرده‌اند که «اگر شورا‌های اسلامی کشور به‌درستی عمل کنند، بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.» همچنین در وظایف شورا‌ها اختیارات متنوعی درباره دیگر دستگاه‌های اجرایی به‌جز شهرداری دیده شده است. زیرا شورا‌ها شورای شهر هستند، نه فقط شورای شهرداری.

شورا‌ها می‌توانند برنامه‌های سالانه دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز، مخابرات، آموزش‌وپرورش و... را از دستگاه مربوط بگیرند و پیشنهادهایشان را در این زمینه اعلام کنند، اما متأسفانه در قانون برای اجرای این پیشنهادها، ضمانت اجرایی دیده نشده و این نقص قوانین است که نیاز به اصلاح دارد.

شاید همین آسیب موجب شده است که شورا‌ها در ادوار گذشته بیشتر به سمت شهرداری و نظارت بر عملکرد شهرداری که اختیار تامه بر آن دارند، سوق پیدا کنند و نظارت بر دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان را کمتر انجام داده‌اند. در این راستا شورای ششم نامه‌نگاری‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و جلساتی با مدیران داشته است، اما اکنون در حد توصیه بیان می‌کنیم.

شورا‌ها باید زبان گویای مردم باشند، اما متأسفانه اعتماد مردم به شورا‌ها به‌طور نسبی رضایت‌بخش نیست. اما رویکرد در زمینه تصمیم‌گیری‌ها در شورای ششم، تعاملی است.

ضمن اینکه باید میان مردم، نمایندگان مردم، نمایندگان محلی و مشاوران تهیه‌کننده طرح و دستگاه‌های اجراکننده ارتباطی برقرار کنیم که به‌صورت مستقیم مشکلات را بیان کنند.

به‌نوعی باید سعی کنیم با پل ارتباطی میان مردم و دستگاه‌ها، اعتماد عمومی را بالا ببریم و وظایفمان را نیز به‌درستی انجام دهیم. یکی از شعار‌های اصلی شورای ششم، نگاه ویژه به مناطق کم‌برخوردار و محلات هدف بازآفرینی شهری بوده است.

بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا بخشی از بی‌عدالتی را که در سال‌های گذشته در ارائه خدمات به محلات کم‌برخوردار شده است، جبران کنیم. اگر این خدمات انجام نشود، اعتماد مردم جلب نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->