ویژه برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد برای نکوداشت روز فردوسی

  • کد خبر: ۱۰۸۵۱۹
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
ویژه برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد برای نکوداشت روز فردوسی
ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت حکیم طوس، فردوسی بزرگ در سطح شهر همراه با دیگر دستگاه‌های استان برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رویداد فرهنگی هنری حکیم طوس از ۲۴ اردیبهشت ماه لغایت ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه فردوسی، با حضور آحاد مختلف مردم برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد برای نکوداشت روز فردوسی

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد لیست برنامه‌های نکوداشت روز فردوسی را اعلام کرد.
یوسف اسماعیل‌زاده اظهار کرد: سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در دهه ادب، حماسه و نکوداشت روز فردوسی بزرگ برنامه‌های متنوعی را برای شهروندان مشهد در نظر گرفته است.

وی درباره این برنامه‌ها توضیح داد: در این ایام دو مسابقه گنجینه‌های شهر خورشید و مسابقه بزرگ شاهنامه پژوهان را برای همشهریان عزیز در نظر گرفته شده و دو فراخوان نیز با نام‌های یادمان میدان سپهبد و جشنواره ادبی مشهد برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: برگزاری تور گردشگری ویژه آرامگاه فردوسی و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی وهنری در جلوخان آرامگاه فردوسی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است که در این مکان اجرای گروهی ضرب‌نوازی پهلوانی، اجرای داستان‌های گذر سیاوش و گذر حماسه، نورافشانی ویژه هرشب ساعت ۲۰، اجرای نمایش تئاتر فاخر ماردوش و روایت جذاب کاوه وضحاک انجام خواهد شد.

اسماعیل‌زاده بیان کرد: در این ایام سعی شده ویدیو سه زبانه حکیم طوس ساخته شده و در کنار المان‌های جلوخان نقالی و روایتگری برای آشنایی بیشتر عزیزان با حکیم ابوالقاسم فردوسی اجرا شو، اجرای ویدیومپینگ درمقبره و برگزاری برنامه جهان شهر رویداد ویژه حکیم توس با اجرای سرود، نقالی و شعر باحضور چهر‌های حماسی کشور نیز فضای مطلوبی به این شب‌ها خواهد داد.

وی ضمن اشاره به اکران شهری استرابورد و بیلبورد دیگر اقدامات انجام گرفته را این‌گونه، برشمرد: میدان فردوسی به طور ویژه فضاسازی شده و از یادمان فاخر رستم و سهراب رونمایی خواهد شد.

ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت حکیم طوس، فردوسی بزرگ در  مشهد همراه با دیگر دستگاه‌های استان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->